Gå til innhold

Hvor lang tid fra de første skritt til å gå "på ordentlig"?


nungo

Anbefalte innlegg

Lillemor er straks 13 måneder og har de siste dagene begynt å "øve" på å gå selv. Hun tar to-tre skritt om gangen fra et møbel og hen til meg f.eks. Hun synes det er veldig stass og ler godt når hun får det til uten å sette seg på rumpen. Men nå husker jeg ikke helt fra storesøster - hvor lang tid går det sånn omtrent fra de tar de første selvstendige skritt til man kan si at det faktisk kan gå på ordentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det lurer jeg også på. Mini tok sine første skritt igår (ja, mamma er stolt!) så jeg er spent på hvor lang tid det tar før han stabber rundt. Balansen er ikke den beste så jeg mistenker at han trenger litt tid på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene begynte å gå med støtte da hun var 7 mnd, så gikk hun sitt første selvstendige skritt omtrent da hun var 10,5 mnd (husker dårlig gitt!). Vi sa at hun gikk rett før ett års dagen sin, da gikk hun elleve skritt før hun falt. :o) Når det blir så mange på rad og flere ganger etter hverandre uten fall, da synes jeg man kan si at de går... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår tok sine første skritt i romjula og gikk ordentlig ca 3 uker etterpå. Blir 13 mnd imorgen og småløper nesten nå.. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...