Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Bør man liksom være "komt i orden" når man fyller 30? Tenker da på at man har funnet seg jobb, mann,kjøpt hus, fått barn og at man liksom er godt i gang med voksenlivet?
serin@ Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Hehe, sånn er det ikke i min omgangskrets! Masse studenter, enslige og få med barn! De fleste eier, men det er vel det eneste "kriteriet" som de fleste av mine venner på 30 oppfyller Er vel blitt normalt å trekke ungdomms tiden lenger ut i dag, ihvertfall om en ikke har barn.
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 Før i verden var nok det det vanligste, men nå til dags er det vel ikke så uvanlig at man verken har barn, hus, mann eller en jobb man virkelig trives med ... i hvert fall er jeg den eneste i venninneflokken min som formerte meg før fyllte tretti, for eksempel, og ingen eier hus (men en del har leiligheter da). Men for all del, det er opp til deg å sette mål her i livet og prøve å nå dem :-)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 Kommer helt an på hvem du spør det da, men en viss struktur er vel ikke å forakte vil jeg si.. Om man BØR ha fått mann og barn, nei det vil jeg ikke si, er ikke et dårligere menneske om du ikke har det! De mest interessante menneskene jeg kjenner er de som i godt voksen alder fortsatt ikke vet hva de skal bli når de blir store
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #5 Skrevet 5. februar 2009 Hehe...vel...viktigst at man selv er tilfreds mener jeg, og er man ikke det så får man jobbe med saken. Jeg fyller 30 om 2uker, har 3barn, samboer ( ugift enn så lenge), enebolig,bil,( lappen som 29åring), katt ( snart hund), er under utdanning, så ikke heeeelt i mål og er nok ei stund enda til jeg er helt "der". Men veldig godt i gang med voksenlivet kan man vel si ja.hehe...men det er vel folk flest rundt 30? Merker også at rastløsheta jeg hadde for 10år sia er helt borte den også, når helga kommer synes jeg det er deilig å kose meg hjemme med familien.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 Før jeg fylte 30 hadde jeg lang utdanning, jobb, mann og bil, før jeg fylte 31 hadde jeg i tillegg barn og hus. Tror det er veldig mange som føler de får er komplett puslespill akkurat rundt 30 +/- 2 (om man velger å legge det annerledes senere eller legge et nytt er enn annen histore)
solei Skrevet 6. februar 2009 #7 Skrevet 6. februar 2009 Mange i min omkrets har rekkehus,ønsker seg enebolig senere. Vi fikk barn tidligst og er litt ovenpå der..selv om vi har en baby og. Vi har nedbetalt hus, skal bygge hytte på fjellet til vinter. Vi er 31. Men grunnen er jo at vi fant hverandre tidlig og hadde like ønsker og mål!
Tigerpote Skrevet 6. februar 2009 #8 Skrevet 6. februar 2009 Da jeg fylte 30 år i fjor, begynte jeg for alvor å tenke på å få barn:) Er gift, har katt, utdanning og fast jobb, og har kjøpt leilighet. Har imidlertid valgt feil utdanning, skal finne på noe annet, og angrer boligkjøpet. Så selv om alt ser ut til å "være på stell", kan ting & tang forandre seg. Man har ingen garanti! Men i dag testet jeg positivt;-) rakk det før jeg fyller 31. Så da gjenstår det "bare" boligbytte, ny utdanning og ny jobb:-)
KaMa Skrevet 6. februar 2009 #9 Skrevet 6. februar 2009 Å etablere seg med hus, bil, jobb og barn har vel ikke nødvendigvis noe med alder å gjøre. Får man barn, så bør jo alt det andre være eller komme på stell, uavhengig av alder. Er man fri og frank så er vel heller ikke behovet for et så A4 liv til stede. Kjenner flust av folk i tredveårene som ikke har alt på stell, om det er snakk om jobb, bolig eller forhold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå