Gå til innhold

Dere som har begynt å handle klær til babyen...

Anbefalte innlegg

Hva har dere kjøpt? Hvilken str kjøper dere?

Jeg er så usikker.. Har inntrykk av at de aller fleste som gir gaver kjøper str 62, og det må jo være alt for stort i begynnelsen.

Jeg har lyst å bruke egne klær på sykehuset, men det er jo ikke sikkert jeg får en baby som passer str 50.. :)

Vanskelig dette her!

Fortsetter under...

hei!

62 er altfor stort i begynnelsen. Men det er ok å ha noe i hver størrelse, for bebbisen vokser jo fort de første månendene. Str. 50 vokser de jo ut av de første 4 ukene... :-) De fleste bebbiser passer str 50 i begynnelsen, med mindre han/hun er prematur. Hvis du er usikker, ta med et sett av str. 56 da vel. Men husk at du tross alt ikke skasl bli der så lenge, så du trenger ikke så mye egentlig.

Jeg har kjøpt et par bodyer i str 50, en i str 56, og så kjøpte jeg ei sparkebukse og en veluordress på salg(halv pris) i str 62 hehe. Den ene bodyen er sånn janusull. Det hadde jeg til sønnen min når han blei født, da brukte han bare body, for det var så varmt (sommeren 2004). Ullklærne er jo kjent for å regulere temperaturen. Jeg bruker nesten bare bodyer jeg, det er så praktisk!

jeg hadde med litt klær i både st. 50 og 56, og brukte kun de klærne jeg hadde med selv. Jeg vet ikke hvorfor, men følte ikke for å bruke sykehusklærne. Jeg skal ha med egne klær nå denne gangen også, men tar nok bare med klær i st. 56.

Jeg tror at jeg vil kjøpe de forste plaggene i str 56. Nurkene vokser fort! Og det er jo synd om de krymper i vask+ at de kan brukes litt lenger. Det er jo stor forskjell i str i de forskjellige merkene også. Så det godt på min førstefødte! Hun var 52 cm når hun ble født og da passet de fleste klærne i 56 godt. Mer miljøvennelig også til lenger man kan bruke dem kanskje?

Datteren min på 12 har handlet masse på salg haha,var 70%på lindex og hun gikk amok på 56 og 62 haha.selv har jeg sagt vi bør vente til etter ultralyden,men hun svarte mamma vi tar alt som er nøytralt--Hun er så go den jenta mi..... Nesten så jeg ønsker meg ei jente til assa,hun var en så snill baby...Men den 12 ser vi kanskje hva som rører seg der nede og da kommer hun sikkert handle så vi har til konfirmasjonen... hehe kos da

He he, jeg gikk også litt amok på Lindex til 70% :D synes de har så mye fint der, liker de klærne veldig godt. Og var mye å velge i som var nøytralt. Vi skal også på ul den 12, blir spennende å se om det blir gutt som jeg føler det er :)

Annonse

• 2 uker senere...

Kjøp str 50. Det er ytterst få som ikke passer str 50 den 1.mnd. Min datter var 4100 og 51 cm. Hun brukte str 50 den første måned. jeg hadde med klær i 56 fordi de hadde sagt at hun var stor. De klærne svømte hun i. Jeg brukte sykehus klærne når vi lå på sykehuset til henne og hennes egne siste dagen. Vil gjøre det samme med gutten vi venter i juli.

Jeg har kjøpt et sett i str 50 som jeg tenkte å ha med til sykehuset (vil ha 'mine' klær der. Ellers så får jeg klær av veninner, så regner med det blir nok i både 50 og 56 og større som jeg har til jeg kommer hjem.

• 2 uker senere...

brukte sykehus klær til sønnen min, når han ble født. de svømta han i...

litt bedre med 50 men fortsatt stort. han var 52 når han ble født, men gikk ned til 2,9 kg så han ble på en måte så liten..

:-)

skulle egentlig kjøpe ett sett i 50 nå for at gutt nr to skal ha på sykehuset, men feiga ut å kjøpte 56 tilfelle han er stor.. :-)

Kan heller kjøpe str 50 litt nærmere :-)

har ikke kjøpt så veldig mye.. har fått noen klær, men lurte på å kjøpe noen ullbodyer.. føler det høres litt rart ut i og med at det er midt på sommeren, men som en skriver ovenfor her, er bra til å regulere temperaturen!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...