Gå til innhold

NY tråd- Nedre Romerike *jan-feb-mars*


vips-77

Anbefalte innlegg

Faylinn: Kjedelig å måtte gå og tenke på sånne ting helt på slutten, får håpe han snur seg før den tid så alle bekymringer er unødvendige....

De kan jo ikke ombestemme seg med tanke på KS hvis det er det du nå har fått beskjed om at er et alternativ - får være måte på å tulle med folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer Suzy og Bic!!! Håper alt står bra til med dere og guttene :)

 

Får håpe du får han til å snu seg med akupunkturen. Jeg var hos JM i går og veslejenta mi hadde snudd seg... fra tverrligge til setet ned. Er for tidlig å si noe sikkert ennå, det er fortsatt over 5 uker igjen for meg. Tok tak i akupnktøren min med en gang så hun skal hjelpe meg om babyen fortsatt ligger feil om en uke. Ikke moro å tenke på setefødsel... Men Gro Nylander skriver at de har mer erfaring på dette i Norge enn i andre europeiske land og at de kommer til å ta en grundig vurdering av barnet + 10% slingringsmonn før fødselen... Håper det stemmer... Og lykke til!

 

I dag skal vi på svangerskapskurs på A-hus :) Gleder meg til å se fødestuene... Og se om hun viser den elgamle filmen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke moro å høre at dere nå er to som risikerer setefødsler/KS.

Men dere får ta alle rådene i betraktning, og bestemme dere derfra.

 

Faylinn: Du får bare stå på at du vil ha KS om det er det dere nå har bestemt dere for. Du har oppfattet at dere har fått valget selv, og da må du bare stå på det som føles riktig.

 

Et lite nurk i magen: krysser fingrene for deg at hun snur seg i tide...

 

Det begynner å bli nervepirrende og spennende og se hvem av oss som føder neste gang... har mentalt instilt meg på at det er normalt å gå over tiden med en uke eller to, men etter at 3 av oss nå har født tidligere så vet jeg ikke helt hva jeg skal tenke.... men får vel bare smøre meg med tålmodighet, for hvis det går over tiden så vil det bli laaaang ventetid om jeg håper på tidlig fødsel...

Babyen kommer jo uansett, og jeg må si jeg begynner å glede meg masse nå altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :-)

Gratulerer til bic med det nye familiemedlemmet :-)

Tenk å snike såmm i köen da, nå er det best det er min tur neste gang!!

Her popper jo barna ut som perler på en snor, spennende å fölge med, venter med skrekkblandet fryd på min tur !! :-)

Faylinn: Jeg hadde nok også gått for ks i din situasjon, noe med det usikre med en setefödsel som jeg ikke ville hatt over meg. Så det er bare å stå på sitt og si i fra hva du vil!!

En snuopprasjon er ubehagelig men hvis de klarer å snu barnet og du kan föde normalt så er jo det det beste, så jeg önsker deg masse lykke til !!

Si i fra hvordan det går da :-)

 

Den eldgamle filmen på sv kurset har de tatt bort, jeg fikk ivertfall ikke se den :-)

Kansje like greit, ellers var kurset ok fikk vite mye om smertestillende som jeg ikke viste fra för.

Og gubben ble litt roligere og fikk svar på mange spörsmål, og det var jo derfor vi var der :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faylinn: Enig med de andre, du får sette ned foten og kreve ks hvis vendingsforsøket ikke funker. De kan ikke være bekjent av å gi deg så mye forskjellig informasjon, det er dårlig gjordt, og du blir gående å å være usikker den siste tiden man egentlig skal glede seg!

 

Hvis dette skal være rettferdig, så er det jo Miak sin tur neste gang nå:) Og så er det MIIIIN!

Jeg klarer bare ikke å innstille meg på å gå to uker over, det er så lenge til! Men med min flaks er jeg vel den siste av oss alle med februartermin som føder...Jeg er forferdelig utålmodig av meg nå;)

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer!!

Nå er det jammen meg lenge siden jeg har vært innom!

Tusen takk for gratulasjonene og masse gratulerer til Elin og Bic med de fine guttene!!

Kom hjem fra Ahus igår vi da, deilig! Fødselen gikk greit. Føltes laang pga x antall timer med maserier som ikke gjorde mye nytte for seg -var visstnok ikke i fødsel da. De ville ikke sende meg hjem heller pga jeg var 2.gangs og veldig moden. Men da de endelig tok vannet så kom lillegutt på under timen gitt! Formen er overraskende bra og mini liker puppen, så da er vel alt som det skal være ;-) Koser oss fælt iallfall, storesøster på 2 år er superstolt og veldig omsorgsfull!

Nå heier jeg bare på resten av gjengen her, blir moro å se oppdateringene etterhvert!

Er forresten veldig fornøyd med barsel denne gangen! Mannen og jeg lå på "barselhotellet", stille og rolig! Det var noe annet enn overfylt 4-mannsrom og ikke noe til overs for mannen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg nettopp vært og besøkt Bic og mann og baby - kjempenydelig gutt :) (Babyen altså- he he)

Rart hvor fort man glemmer hvor små disse søte nurkene er altså :)

Var såvidt jeg slapp inn for å besøke dem, måtte "lure" hun ene dama litt og si at vi hadde fått lov - så det er litt dumt at det er så lite besøstid der borte og at det ikke er et annet rom man kan gå til når som helst utenfor barselavd...

Sist jeg var der var det jul så da slapp de helt opp på reglene, men det er vel stort sett greit så lenge det ikke tar helt av med besøk..

Æsj... må gå og pakke til vi reiser bort i morgen.....har ikke lyst men.......

(Må jo heller være her og følge med på hvilken baby som kommer ut neste gang:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fødsler i natt? I går kveld hadde jeg et par kynnere som tok tak i ryggen slik som riene gjorde sist, og ble en smule urolig, men det ga seg med det og har bare vært vanlige kynnere etterpå. Betyr vel bare at det begynner å modnes og det betyr vel også at babyen begynner å bli klar? Jeg vil jo gjerne at han skal være klar i det han snittes ut! Samtidig vil jeg gjerne ha noen dagers margin på termin altså, så det ikke blir stress. Siden han mest sannsynlig ikke snur seg, og hvis jeg velger å tro på at jeg får KS hvis jeg ønsker det, har jeg altså en baby i løpet av to uker! Det er egentlig helt passe det. :-)

 

Har fortsatt noen småting å gjøre, som å vaske kosebamser som jeg har gjort på morningen i dag, vaske andre gamle leker, gjøre klar seng og vugge med himler og kantbeskyttelse, litt rydding og vask her og der etc. Puslerier egentlig, men jeg blir såpass fort sliten at det går smått med en og en aktivitet. Har et mål om at alt skal være klart til onsdag da vi drar inn til kontroll, i tilfelle "noe" skulle skje.

 

I morgen kveld skal vi ha gjester, og det gleder jeg meg til! Vi har nok vært for mye hjemme alene i det siste. Er jammen ikke lett å komme seg ut når poden helst skal være i seng senest halv åtte, og mannen hjemme fra jobb ca fem! Håper jeg er fort oppe på beina etter fødsel så vi kan ta i mot masse besøk fremover.

 

God helg! ..og god tur til deg vips-77! Håper det går greit i bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en så fin dag i går... fra å slite med å reise meg opp fra stol eller snu meg på sofa eller i sengen så virket alt så mye bedre i går... :o)

Har han endelig festet seg kanskje? Dagen i dag virker like bra.. får håp det varer....

Vi fikk ordet masse hjemme i går. Sengen er redd opp, stellerom er klart med bleier, kremer og bleiebøtte, så vi er egentlig klare for at ting skjer vi altså... som jeg tror flere her er ;o) hi hi....

Nå skal jeg en tur i butikken og innom jobben for å si hei og hjelpe til med et par spørsmål fra vikaren.

 

God helg alle sammen, og god tur vips-77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januar:

snartmammatil3:-) : 20. januar

Loling: 31. januar

 

Februar:

Suzy: 7.februar - har født en gutt 2. februar

miak: 12. februar

Bic&Bac: 17. februar - har født en gutt 4. februar

JulieF: 18. februar

Swcdans: 20. februar

Faylinn: 21. februar

Gravilla24: 21. februar

lille rose: 22. februar

Elin08: 23. februar - har født en gutt 28.januar

 

Mars:

Moj29: 12 mars

Et lite nurk i magen :): 16. mars

Vips-77: 18 mars

Lonert: Termin 13. mars Planlagt KS 3.mars

Mamma til 2 snart: 18. mars

ag30: 26. mars

Bøtteknotten og jeg: 28. mars

 

Hei! Først vil jeg gratulere de som har født, kos dere med nurkene! Vi kommer snart etter :-) Kanskje noen allerede har født?!!

Jeg rettet opp termindatoen på meg selv, og for å ikke gjøre som Bic og holde keisersnittet skjult for andre. Så har jeg ført opp det også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hohoho høres ut som babyen begynner å bli klar da. Jeg syntes også bekkenet virket bedre ikke så lenge før lillebudda kom :D (hahah ser ut som en liten budda når jeg har han på fanget :P)

 

Faylinn: Tenke seg til :) 2 uker ja. Er det ikke utrolig!!!

 

I dag baker jeg verdens beste sjokoladekake :D nam nam nam. Engelsk konfektkake med sjokoladekrem på toppen.

Skal få litt besøk i kveld så da blir det litt munngodt.

Vi holder fortsatt litt tilbake på besøk da, men når han kommer til termin datoen skal det visst gå bra både å gå ut å ha et lite liv! :) er jo så mange som vil hilse på også.

 

I dag var jeg på en snarvisitt til Bic. Hun og lillegutten hadde det bra. Regnet med å reise hjem allerede i morgen.

Vi var på sykehuset for å veie Timian å han hadde økt litt i vekt heldigvis. Siste døgnet har vi matet han 11 ganger. Han skal ha i seg masse mat siden han kom før termin å alt går i ml her hjemme.

Stakkars liten. føler at han ikke opplever noe annet enn at jeg trykker mat i tryne på han! Får trøste oss med at det er en kort periode vi må holde på sånn å at det er for hans beste!

 

Ønsker dere alle sammen en flott fredagskveld! Er såååå nysgjerrig jeg nå på hvem som er nestemann!! Er innom å sjekker hele tiden i tilfelle det er noen som får vannavgang å rekker å poste her før de drar på sykehuset (sånn som meg hihi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: Det er ikke bare-bare å føde for tidlig nei. Høres jo liksom så deilig ut å "bli ferdig" men så kommer det andre utfordringer. Du tar det heldigvis med godt mot, også sover han vel enda en del så dere får hvilt dere litt. Jeg håper jeg også får en som vil sove en del denne gangen, jeg er kronisk trøtt allerede nå siden poden har mareritt nesten hver natt og jeg ikke får sove igjen. Det har med bhg å gjøre og går nok over, men jeg vil sove noen netter NÅ! :-) Før det kommer en baby som spiser om natten.

 

Bic skal kanskje hjem i dag alt ja. Snakket med en nabo også som hadde reist hjem før disse fem dagene som står anbefalt over alt. Det høres lovende ut! Hater tanken på 5 døgn på sykehus. Men de aller første par dagene vil man vel gjerne være der å få noe sterkt smertestillende har jeg skjønt! Nuvel, et sted har man vondt dagen derpå uansett..

 

I dag er det min tur til å bake til gjester! Har tenkt på muffins hele uka. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff du får kaste deg i seng så ofte du har mulighet! ikke gøy å gå sånn på halv 12 før det kommer en ny liten stjerne i hus!

Hehehe likte godt setningen din om at man har vondt et sted dagen derpå uansett! Det er så sant så sant :) Kan trøste alle med da at det ikke er like vondt som låst bekken :P

Nam nam muffins hørtes godt ut. Kanskje jeg skal prøve meg på det i dag. Uff må ut å trosse snøværet uansett å da kan jeg jo handle muffinsformer når jeg er på butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen! Nå har jeg lest kjapt gjennom alle innleggene, og vil starte med å si tusen takk for alle gratulasjonene.

 

Har visst om ks og dato siden beg. av november ;) Kom hjem i dag, og formen er kjempebra. Gjør selvfølgelig vondt i såret, men det er jo fordi det gror. Så helt normalt. Tar paracet/pinex for smertene, og det holder fint. Forrige gang var formen dårligere. Men jeg må jo selvfølgelig ta det med ro likevel, særlig de seks første ukene. Det var en helt annerledes opplevelse å ha planlagt snitt, enn hastesnitt. Jeg vet hva JEG ville valgt iallfall, hvis jeg stod i fare for å ha setefødsel.... Men det er jo et valg dere må ta selv. Et keisersnitt er jo like individuelt som en fødsel. Men det ER sant at man ofte kommer seg fortere enn et planlagt snitt enn et hastesnitt. Og det var en kjempeflott opplevelse med snittet denne gangen. Vanskelig å beskrive det, da jeg kjente at de holdt på i magen selv om jeg var bedøvd. Var ikke vondt, litt ubehagelig men aller mest merkelig...

 

Fikk besøk av vips, Elin og lille rose på sykehuset - veldig koselig. Elin hadde jo med Timian, så vi fikk sett skjønningen hennes også igjen :D Møtte også på Suzy og hennes gull nede i glassgata, helt tilfeldig. Nydelig gutt hun også har fått :)

 

Er kjempespent på hvem som er nestemann, ja ;) Jeg kommer ikke på treff neste uke, sånn by the way.. Og grunnen til at jeg ikke kom på mandag, var fordi jeg prioriterte nest-siste kveld hjemme til å være rolig kveld hjemme... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Nå har jeg lest gjennom alle innleggene... Koselig tråd:) Sniker meg inn her å sier hei til alle sammen:)

 

Bic: Grattis med gutten:) Han er nydelig, sambo fikk bilde på mob av en stolt pappa;) Har jo aldri møtt deg, men er glad det gikk fint med deg og er vel hjemme å koser dere:)

 

Ja, blir spennende å se hvem som er nestemann ut.. Jeg har hatt noen tullerier i de siste dagene så kanskje det er min tur? Har vært regelmessig og uregelmessig, men ikke tatt seg opp:( Sniker jeg i køen da? Det må være lov siden Elin også gjorde det:) hihi!

 

Ha en fortsatt god helg alle sammen:)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bic&bac: Godt å høre at keisersnittet gikk bra etter planen og at formen er god etter forholdene.

Du får bare ta vare på deg selv nå slik at såret gror som det skal uten komplikasjoner.

 

Ønsker alle dere som er blitt mor en strålende morsdag!

Jeg våknet til en bukett med roser fra min kjære med hilsen til en nesten mamma. Fikk beskjed på dagen i går at jeg ikke er mamma ennå, før til neste år... Så han overrasket meg og det var så koselig! han er jo bare så god ;o)

 

Ha en snøfri søndag alle sammen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 feb: sikkert litt lettere å lese igjennom denne enn den forrige :D

jeg stemmer for at det ikke er noe tullerier du har hatt da å at denne lille gutten din vil komme snart :D Selvfølgelig er det heeeelt lov å snike i køen. Jeg har jo satt trenden på det nå så da bør dere alle få lov :)

 

swcdans: åhhh så koselig! Er så herlig når man får en oppmerksomhet man ikke regnet med :D

 

Jeg har fått lov til å sove leeenge i dag (10.30 , men var oppe å matet kl 0530 da :P ) for Thomas har tatt en matevakt i mellom den jeg tok i natt. Virker som apetitten til lillegull tar seg opp nå. Kjempeglad for det!!

 

Dere som har gjort dette før.. jeg synes det virker som jeg har "nedpress" foran på fjåsa når jeg sitter på do for å tisse. Er ikke vondt bare ubehagelig. Er det noen av dere som har opplevd dette?

 

Da er det bare for meg å si : GRATULERER MED MORSDAGEN (er jo mamma alle sammen her inne synes jeg selv om ikke babyene har bestemt seg for å komme ut for å gratulere :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med morsdag! Jeg fikk også blomster, i går da vi var og handlet sammen... :-)

 

Bic&Bac, det høres jo sånn passe ok ut å ta keisersnitt, og jeg er ikke i tvil lengre. Jeg SKAL ha om babyen ikke har snudd seg til onsdag. Håper jeg ikke møter en kjip lege som insisterer på at jeg skal ta prøvefødsel eller vente en uke til.. merker jeg blir mer og mer redd for det. Pussig hvor lang en uke kan føles noen ganger. Er jo år og dag siden jeg var til konroll kjennes det ut som, men egentlig bare 4 dager siden!

 

Elin: Jeg hadde en god del vondt i underlivet etter fødsel sist. De første dagene var det sånn passelig vondt, men femte dagen shoppet jeg i Lillestrøm og gikk masse og etter det orket jeg ikke gå utenfor huset på halvannen uke faktisk. Så selv om jeg forsåvidt var oppegående etter fødsel sist, reiste jo hjem dagen etter fødsel og var innom to butikker på vei hjem, så var det jo noe smerte involvert der også. Du har jo vært litt på farten, så det er ikke rart om du har en del vondt. Stingene blir visst ofte vondere på dag 4-5 for så å bli bedre igjen også. Var sikkert dumt å dra på shopping da, men var så rastløs. :-) Forresten så varte denne renselsen i ca fem uker, og etter en uke eller to (?) begynte det å lukte så ille at jeg ringte en venninde og hørte om det var normalt. Bare så du vet hva som kan komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: Ja, mye lettere å holde tråden nå:) Hihihi! Ja, vi synest at idag hadde vært en super dag å bli foreldre på... men forstår meg ikke på disse vondtene. Var så gira forje onsdag og torsdag, men er vel i modning, modning og atter modning... Tipper han kommer til uka:) Skal IKKE gå overtid hehe! MEn hva er dealen med jordmor her da? Ikke tilgjengelig torsdag og fredager og telefontid som ikke ligner grisen, bare noen få timer om dagen. Vi har jo gått med disse merkelige riene siden onsdag og har masse spm. De på føden har egentlig ikke tid til å undersøke noe som helst om man ikke er i fødsel eller noe haster.. Er dårlig at man ikke kan ringe jordmor på nesten en hel uke for å snakke og spørre. Igår hadde jeg en hard og lang kynne, gikk i dusjen og hadde den fortsatt etter jeg kom ut av dusjen, tørket meg og skulle til å pusse tennene. Da det rant vann nedover lårene mine, jeg løp ut til sambo skrekkslagen og sa : se her da?! Hva er dette for noe?!.. Jeg er litt usikker på om jeg lekker forstervann eller om det var megamasse blanktutflod? Ringer ikke føden etter at vi har ringt bort dit 3 ganger og fikk beskjed om å ringe når riene har tatt seg opp... Vil ikke " mase" mer. Skader vel ikke å vente til i morgen når jordmor har telefontid? Føler meg overbekymret og masete førstegangsmamma:(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21.februar09: Ja, hørte at du er den du er, Elin som fortalte hehe. Vi må jo møtes :) Venter spent på å høre når dere får. Hvis du er usikker på om vannet går, ringer du føden! Hvis vannet har gått og du venter for lenge, er det dumt... bedre å mase. Det sa de på ahus til meg også en gang, at de tåler å bli "mast" på, at det er bedre med en telefon for mye enn for lite. Det er så dumt den gangen man ikke tar en telefon, og det går galt pga det...

 

Faylinn: Stå på ditt, du, i så fall. Jeg har bare møtt kjempegreie folk på ahus, så håper at knøttet ditt snur seg eller at du får ks hvis du ønsker det.

 

GRATULERER MED MORSDAGEN TIL DERE ALLE!!! Jeg fikk en nydelig bukett med røde roser og litt annet på senga i dag, og et hjerteformet kort eldstemann hadde laget i barnehagen - kjempekoselig!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bic: Ja, det må vi:) Blir kos utover våren å trille! Vi ringe føden , IGJEN vi.. Fikk beskjed å ta på et bind å vente en time, så ringe igjen.... så vi får se hva som skjer. Kanskje det ikke er noe.. eller kanskje det var vannet som gikk igår, spennende. Holder dere oppdatert:) Rart å tenke på at kanskje om en time må vi inn på sykehuset!

 

Du er jammen meg heldig som har en så søt mann!! Roser og greier, nei det er ikke alle som er så heldig hehe!!

 

GOD MORSDAG TIL ALLE:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 februar: Bare ring å si at vannet har gått. da tar de deg inn til sjekk :P var det ikke vannet som gikk så shit happens. da kan du spørre om alt du lurer på når du er inne også :D Jeg fikk i allefall beskjed om å komme inn da jeg ringte selv om riene ikke hadde begynt engang. Tror det har noe med at de skal starte opp fødselen etter 3 dager pga infeksjonsfare siden det er åpent helt inn til babyen

Ikke føl at du maser for mye i allefall. husk at de hadde ikke hatt jobb som jordmødre hvis det ikke hadde vært for preggiser og mødre :D

 

bic: så koselig da :) grattis med dagen til deg også!

 

Faylinn: jeg tror ikke de kan kreve at du prøveføder. Tror det er opp til deg!

Alle de jeg møtte var kjempegreie også så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: He he, takk for svar! Du er så positiv og søt! Ringte igår og da møtte jeg en som ikke var såå hyggelig.. HUn sa den tlf. var bare til de som var i fødsel eller trengte øyeblikkelig hjelp. JEg fikk da beskjed om å ringe igjen når jeg hadde fått ordentlige rier for det jeg hadde var jo bare vanlige kynnere... Så når det rant vann nedover lårene igår, tenkte jeg at jeg måtte bare ikke overdrive, det var ikke SÅÅ mye liksom.. for jeg har ikke hatt lyst å ringe igjen.. Men sambo ringte denne gangen..

 

Nå er det bare 30 min til vi skal ringe oppigjen og jeg har kjent det er vått i bindet( detaljert her gitt) Er nesten litt nervøs jeg.. håper ikke hun som jeg pratet med igår er på jobb idag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi jeg er søt som sukker :D

Tror saken stiller seg litt annerledes når vannet er gått serru ;)

Da må de ta deg inn til sjekk. tenk om det er det a... *hopper å danser på gulvet* Da har du en liten skatt i armene dine MAX 3 døgn etter at vannet gikk. Det er sykt å tenke på!! (eller de starter deg opp i allefall sånn at fødselen er i gang :)

Vil nesten tro at du har hatt vannavgang jeg. Hodet til babyen fungerer som en propp å det som kommer ut er vannet som var foran hodet. Jeg trodde det skulle være som et fossefall jeg hihi rart hvor feil man kan ta!!

btw detaljer er vi verdensmestere i her.. blir jo mye spørsmål når man ikke har fått barn før å da er det godt å ha et sted man kan spørre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morsdag til alle dere som har født :) Vi andre kommer nok snart etter...

 

Lykke til, 21.februar -kanskje du snart er igang med fødselen! Og håper minsten snur seg både hos deg og hos meg, Faylinn. Eller at du får KS.

 

Ha en fortsatt god rugedag til alle dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...