Gå til innhold

NY tråd- Nedre Romerike *jan-feb-mars*


vips-77

Anbefalte innlegg

21.februar09 De fleste på ahus er kjempegreie og fantastiske folk, håper du slipper møte på flere sånne som hun du prata med i går da! Lykke til, gleder meg til å høre når babyen dere har kommet også :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaja, så var vi hjemme igjen fra Ahus.. Ingen vannavgang:( Bare tynnflytende blank utflod.De vi møtte idag var kjempe koselige!! MEn fikk beskjed om at hodet ikke er festet.. noe vi har fått beskjed om for over 1 mnd.siden av lege og jordmor... vel vel.. Betryggende at vi går til kontroll til lege/jordmor som ikke vet om et babyhode er festet eller ikke! Men babyen blir ca. 3500kg utifra ultralyden :)

 

Får bare ruge litt til jeg da.. Litt skuffa er jeg vel, men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21.februar09: kjedelig det ikke var fødsel på gang, men godt dere fikk sjekka at alt var i orden! Lykke til videre da... dere får komme på besøk til oss i nyhuset en dag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all support, jenter! Det hjelper på humøret og trua på at jeg skal få det som jeg vil.

 

21.februar09: Det var spennende lesning når jeg logget meg på og leste nedover nå.. synd det ikke var fødsel på gang. Kjedelig med masse tegn hele tiden som ikke blir til "noe". Jeg har sånne småtegn som stresser meg litt innimellom. Betyr vel at babyene begynner å bli klare.

 

All denne snøen er morsom og koselig, men det er litt slitsomt også. Masse klær, tung snø, glatt.. Det har sine fordeler å føde om sommeren også, samme hva alle sier om at det er så fint å føde før de "lysere tider" kommer etc. Sliten jeg. Men nå er barnerommet med sprinkelseng etc klart, og vugga som vi skal ha på soverommet den første tiden. Vognpose, lammeskinn og Babybjørn er vaska også. Var så koselig når vi kom hjem nå og jeg kikket inn på babyrommet. Her kommer det snart en baby som skal bo! Gleder meg så mye, samme hvor mye nattesøvn jeg går glipp av. Livet har mange faser, og jeg koser meg med å være småbarnsmor. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bic: Ja, godt å vite alt er som det skal:) Sambo var nok veldig klar for fødsel, men jeg tørte ikke håpe på noe. Men så sa en jordmor hun trodde det var vannet og da var alle håp tent hos meg:) Så du er ikke sliten og i dårlig form? Takker masse for invitasjonen:D Bare si en dag som passer for dere:) Jeg er så babysyk, tenk å holde den lille gutten deres, Har dere komt i orden i det nye huset? Er jo ikke så lenge siden dere flyttet da, må jo ha vært litt slitsomt for deg?

Du får kose deg videre med lille gull og A:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21.februar09: Vi vil ha anonymitet, så hvis du kan sende en mail til moderator og be de ta bort navnet til vår lille sønn, hadde det vært fint.. vi ønsker ikke å skrive navn på barna våre her inne.

Såret gjør mer vondt i dag enn i går, men det er i perioder. Går greit å sitte i sofaen iallfall ;) Ikke klar for shopping, men går greit hjemme. Vi har kommet i orden, ja. Var småslitsomt, men gikk greit. Var en kjempegjeng som hjalp oss med flyttinga :) Du får få din kjære til å ringe min kjære, så får de avtale besøk en dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn, da var det gjort:) Håper det blir borte fort, tenkte meg ikke om.

Ja, jeg nevte det for han. Han sier det hadde vært koselig:) Men han er mest gira på å treffes etter småen har kommet ut. Så vi får se hvor lang tid det tar... Forsår godt det er best å være rolig til såret har grodd. Jeg orker ikke så mye butikker og kafeer osv nå lenger heller. Men skal bli deilig å få igjen kroppen sin og få ut ungen:D

Så deilig å få hjelp med flyttingen da! Er jo konge det! Blir flytting på oss iår også, men vi stresser ikke med det helt enda.. Satser på det til sensommer/høsten. Blir spennende å se hvor vi havner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:-)

Da er jeg på nett igjen etter en fin helg med masse snö, var på håndball cup med minstemor hele lördagen, det var slitsomt og sitte i en hall i 5 timer.

Kjenner at jeg begyner å bli veldig klar for at det skal skje noe her snart !! Gratulerer til Bic og lykke til med det nye familiemedlemmet :-)

I dag tidlig fikk morgenen en brå og sjokkartet start da min 6 åring i dag tidlig ca kl 6 fant ut at hun skulle klatre ned fra loftsengen og hente en pute, og datt ned stigen og fikk stigen over seg etterpå. det var et sabla bråk og höy hyling !!!! Det gikk heldighvis bra men det var ingen god start på dagen, helt utrolig at hun ikke mistet den tanna som er på vei ut, den henger bare så vidt fast!!!!

Ha en flott vinterdag alle sammmen, kansje jeg skal ut å gå meg en tur i dag det er jo det nydelige veret :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miak: Ojsann, det ble brå start ja! Godt det gikk så bra som det gjorde, hørtes skummelt ut det der!

 

21februar: ser de ikke har fjernet det enda, de gjør det forhåpentligvis snart. Nå vet du det iallfall til senere ;) Helt greit at dere vil vente, skjønner dere. Blir vel godt å få flytta for dere også, ja, få litt bedre plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei folkens!! TAKK GUD FOR AT HELGA ENDELIG ER OVER!!!!! Hjelp for et mareritt med et helt jævlig bekken og en utålmodig 2 åring som blir så frustrert når mamma ikke kan hjelpe henne med ting i bilen....

Kom hjem for en stund siden og det var ubeskrivelig godt å komme seg ut av bilen og opp i sofaen..... himmelsk.........

Dåpen var veldig koselig den, men det var jo slitsomt det og... Men jeg har i det minste god samvittighet nå som jeg har vært der og gjort min plikt :) Det blir i hvert fall ingen utskeielser før ungen er ute en el annen gang i fremtiden!!!!

Bra å se at alle har tatt hensyn til meg og holdt ungene inne denne helga, he he....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vips: Godt å høre du overlevde bilturen ;)

 

Her merker jeg godt at såret holder på å gro, nå.. gjør vondere nå, og jeg klarer å stå i kortere perioder enn de første dagene. Så nå prøver jeg å være flink og sitte mest mulig... Men gleder meg veldig til jeg klarer å gå lengre turer. Lyst å trille ned på helsestasjonen når vi skal ned dit, og ikke kjøre (vi ser helsestasjonen fra kjøkkenvinduet vårt hehe).... ;) Så kunne jeg tenkt meg å tatt en tur på Strømmen snart, har faktisk et par ting jeg skulle ha kjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vips: Jeg kan skjønne at det er deilig å være hjemme igjen ja! Misunte deg ikke den turen selv om bekkenet mitt ikke er fullt så ille.

 

Bic&Bac: Er du ikke veldig utålmodig? ;-) Fem dager etter keisersnitt må du vel regne med at det fremdeles er ganske vondt. Jeg er hvert fall innstilt på det, på et vis. Men husker jo selv den shoppingen på dag 5 som jeg nevnte over her, rart med det hvordan vi regner med å være på beina og ute raskt etter fødsel. Våre mødre lå gjerne på sykehuset en hel uke! I andre kulturer, og sikkert hos oss før i tiden, var mødre eller andre kvinner i huset i 40 dager for å hjelpe den nybakte moren. Take it easy folkens, det er tøft å bli mor og helt unødvendig å være superkvinne. De fleste skal jo være hjemme i nesten et år, så det er nok av tid til shopping og trilleturer skulle en tro. :-)

 

Vi fikk poden til å sove før åtte i dag, fantastisk! Mannen ga beskjed i bhg om at vi ikke fikk han til å sovne før rundt halv ti om kvelden etter de startet med å legge han kl ett i bhg, så til alt overmål hadde de lagt han før halv elleve i dag?! Nuvel, vi får justere litt etter hvert, men dette vil forhåpentligvis gi oss en litt triveligere morgenstund i morgen. Ikke en gutt som skriker og vil tilbake til senga fordi han har sovet så alt for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

miak: jeg er klar for at det snart skjer noe med dere alle jeg :D

Hørtes ut som en bråvåkning med 6åringen som falt ut av loftsengen. Godt det gikk bra med hun! Rart det der hvor mye unger tåler egentlig :D hadde det vært en voksen så kan man nesten garantere at det hadde gått mye værre :)

 

Vips: HOLA :D være med på cafe på torsdag?? lillepersille på dagen. Kommer enten med eller uten mini. Er bompegjengen som skal møtes:)

Godt du er kommet deg hjem i en bit forresten. Skjønner at den turen der var hard for både bekkenet og deg. Nå kan du i allefall nyte sofaen uten dårlig samvittighet :D

 

Bic: Vonde sår er ikke godt. Ta livet litt med ro nå å la kroppen lege!

 

Faylinn: Shit er det sant?? 40 dager med hjelp?? det høres jo supert ut da. Jeg gruer meg allerede til Thomas skal på jobb igjen jeg! Utrolig godt å være 2 til å passe på en liten tass samt det å fordele nattevåken. Fikk vite at han ant skal mandag til fredag til Paris også nå i februar :S kan ikke si jeg gleder meg til det å vet at han ikke gleder seg heller!

Lover med hånden på hjertet å ta det rolig her i allefall. Vi har nesten ikke vært utenfor døren med knerten utover sykehusbesøk/helestasjonen for å sjekke vekt. Har hatt litt besøk her hjemme, men ikke mye.

 

Gleder meg heller til vi har fått satt rutinene jeg å kan ta turen ut :) Har jo ikke engeng trillet tur i fancysmancy vogna vår :D Fikk tur til frisøren av Thomas i gave så nå har jeg ny hårsveis til vi kan ta den trilleturen i allefall :) Deilig å føle seg litt sånn fresh igjen etter mange md med klær etc. jeg har vært sånn midt på treet fornøyd med ;)

Aller beste er at jeg får på meg olabukser igjen *skryte*

Greit nok at det er de som passet fram til ca 5 md preggis, men råfornøyd at jeg kan gå med noe annet enn joggis :D

 

Hva har dere gjort i det flotte vinterværet i dag da folkens?? noen som har hatt noe spennende på agendaen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bic: Ser det jeg også. Har sendt de mail, så ikke mer jeg kan gjøre hvertfall. Du får evt. ringe de å høre om det ikke er borte snart. Må regne med sånt kan skje når man ikke vet slik på forhånd, ulike mennesker ulike meninger... :)

 

Faylinn: Så ikke du hadde skrevet til meg før nå jeg.. begynner å bli mangen innlegg her nå hihi! Men vi var veldig spente vi også igår:) Men har sovet helt fantastisk godt i natt etter en uke med maserier, og det var så mega deilig! Har vel termin den 21. du også? Synest jeg så det på den terminlista. Hva for vondter har du om dagene da:)?

Hvordan kommer jeg inn på den terminlista? hihi!

 

:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januar:

snartmammatil3:-) : 20. januar

Loling: 31. januar

 

Februar:

Suzy: 7.februar - har født en gutt 2. februar

miak: 12. februar

Bic&Bac: 17. februar - har født en gutt 4. februar

JulieF: 18. februar

Swcdans: 20. februar

Faylinn: 21. februar

Gravilla24: 21. februar

21 februar09: 21 februar

lille rose: 22. februar

Elin08: 23. februar - har født en gutt 28.januar

 

Mars:

Moj29: 12 mars

Et lite nurk i magen :): 16. mars

Vips-77: 18 mars

Lonert: 18. mars

Mamma til 2 snart: 18. mars

ag30: 26. mars

Bøtteknotten og jeg: 28. mars

 

Da var du på lista vettu Regina :D

 

Tenkte jeg skulle legge ut mine beste kjøp og tips her jeg til dere som går å venter! Man blir jo svimmel av alt som finnes å kjøpe til disse små, men det er alltid et eller annet som tar en på senga å faktisk er kjempebra eller lettvint :) kast ut tips dere andre også hvis det er noe dere kommer over som er genialt!

 

mine tips:

Weleda stellekrem og zinksalve!! 10 tomler opp!! får den på helsekosten. Den er endel dyrere enn natusan sin som man får på matbutikken (90 kr for en tube gav vi) MEN den er uten kjemikalier(parabener og sulfater. Se gronnhverdag.no og søk det opp der) å tok begynnende rød stump med en gang!! SUPER imponert :D

Kan få gratis tester på:

http://no.weleda.se/weleda-baby/

her får du en verdi kupong å så henter du kremene ut på helsekost butikk.

 

omslagsbodyer 2 pack H&M kr 79

bukse med fot 2 pack H&M kr 89

NB: H&M bodyene er store så 50 er ca like stor om ikke litt større enn brubaker bodyer i 56!!

Hadde trodd at bukse med fot bare var møkk, men etter et overraskende hyggelig møte med disse (som ikke akkurat koster mye) bruker vi det nesten konstant her hjemme nå. Funger fantastisk som pysj i tillegg, å når man skal kle på en liten kropp er det kjempe deilig å ikke måtte ta alt av om natten for så å ta det på igjen på en liten kropp som spreller :) t.o.m Thomas har tatt en tur ut for å kjøpe inn noen ekstra sånne "sett" så mini har neste str når 50 blir for smått :)

 

Hvis noen har tips så kopier inn mine å legg til dine egne :D

Da får vi alle tips samlet på en liste istede for mange tips spredd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger forresten et lite tips selv ang fot og håndavtrykk. Er gips tingen eller vannmaling?? noen som har gjort noe sånt fra før?? hvor handler jeg dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Elin:) Litt stas å stå på lista he he! Har faktisk kjøpt de omslagtoppene, og vært ute å kjøpt flere bodyer og sparkebukser(snekkerbukser) i 50.Er jo så kanon billig på H&M at det gjør jo ikke en dritt å ha klær i 50 i noen uker for min del. Liker at barna har klær som passer, oppbrett på oppbrett er jeg ikke sånn kjempe fan av, selv om det går an. Bare tenker om jeg sku ligge med bare oppbrettende klær... hmmm, hadde vel blitt irritert! Ser mye rart når jeg jobber i barnehage, stakkars små unger som subber i klær for at de skal "vokse inn i de".. Har en mor som driver en klesbutikk med bla. mee too merker,(+andre litt ukjente franske merker) så regner med småen blir en liten moteløve hihi. Tenke seg til sånne små vester, skjorter, buker, blir helt vill jeg. Men det som du har kjøpt Elin, omslagsbodyer og de buksene er sikkert kjempe praktisk i starten. Disse små engelene liker best behagelige og lettvindte klær. arrrh! Er så lei av å seee på alt som ligger klart her, vil BRUKE det nå!

 

Men bruker du/dere mye strømper? Vi har en del små sokker (lange og korte) Men er redd jeg må ut igjen å ha noen strømper i mindre enn str.60, da sokker glir fort av...

Avslører jeg gleder meg nå hihi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det om å være inne hver dag for å få med det som skjer altså.. :o)

 

Ser at du har hatt noen nervepirrende opplevelser og dårlig møte med fødetelefonen "21.februar09". Skjønner det er frustrerende og ubehagelig når de er lite hjelpsomme i den andre enden av telefonen.

Håper når det først setter igang at det ikke er noe tvil og at det går raskt.

 

Vi var hos jordmor i går og fikk beskjed om at hodet faktisk ikke har festet seg ennå. Så at jeg har hatt noen fine dager fra torsdag hadde ikke noe med det å gjøre. Men nå føles det ut som om han ønsker å poppe ut gjennom magen som en alien. Han presser så på magen at jeg er øm. Håper det bare er litt urolighet og at han peiler seg nedover snart istedet for rett ut av magen :o)

Vi fikk også beskjed at vi får nok en baby på rundt 4 kg...så jeg må si jeg håper vi slipper å gå så lenge over tiden slik at han blir overmoden.... Det holder med 10 dager til termin nå altså... :o)

 

Gleder meg til å se dere på dagen i morgen .

Ha en strålende dag så lenge :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh... Etter 10-11 timer med søvn begynner jeg å føle meg litt menneskelig - var sliiiiten ja.....

 

Elin: Når er det på torsdag da? Skal på samtale på sykehuset men kanskje jeg rekker å si hei før det :)

 

Ser jo noen av dere i morgen :)

 

Nå gå jeg bare å venter på lønn så jeg kan shoppe litt og få i hus det vi skal ha til den lille, har jo det meste fra før men et par ting må vi ha.

Er veldig spent på hvem som er neste baby ut i verden, og dere som har fått babyer må jo henge her inne til vi andre etterslepere har somla oss til å føde også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faylinn: Hadde ikke forventa annet enn å ha vondt, nei... Er mer positivt overraska over hvor lite vondt jeg har denne gangen.

 

21feb: Du vet iallfall nå at jeg ikke ønsker å få skrevet noe mer om mitt privatliv enn det jeg legger ut her selv ;) Yrker på meg og mannen, bosted, navn på familien og alt slikt, er sånt jeg tenker veldig over hvor jeg legger ut. Og selv er jeg sånn at jeg syns det er greit å tenke over at jeg ikke skriver mer om folk enn det de selv har skrevet ;)

 

Elin: Jeg er fortsatt sånn at jeg foretrekker lindex sine bukser, som ikke har fot. hihi. Smaken er forskjellig, heldigvis :D Natusan sine stelleprodukter bruker jeg ikke til knøttet, generelt sett. Vi har silulen sinksalve fra apoteket, men bruker den lite. Bruker også asan sårsalve ved veldig sår stump. Men det beste å bruke på de små rumpene ved begynnende sårhet, synes jeg fortsatt er potetmel. Så der er mitt beste kjøpe-tips ;) Ellers er jeg veldig glad vi har smokk.. hehe. Og gulpeklutene fra name it er jeg kjempefornyd med! Passe store, passe tykke.. og fiiiine :D Nå har ikke jeg prøvd ut nye bodyer fra h&m enda. Men som vi pratet om, syntes jeg h&m sine var minst sist.. men de har kanskje endret på størrelsene sine. Men omslagsbodyer er best når de er helt nyfødte, den signerer jeg absolutt! Har noen fra h&m, noen fra lindex og noen fra name it. Her er det lindex som er butikkfavoritten, tror jeg, med name it hakk i hæl. Liker fargene og mønstrene dems :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

I dag har jeg vert utrolig slapp, har nesten dårlig samvittighet for bare å ha ligget på sofaen og sovet. Men det trenger jeg vel egentlig ikke ha, eller ????

Gleder meg til treff i morgen, komme meg litt ut av huset :-)

Hvor ligger egentlig fryd, er det inne på Lilleström torg det da eller??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miak

Nyt sofaen og slapp av så mye du kan. Vi får nok å styre med snart alikevel, så det er greit å skaffe seg energi til den tiden kommer :o)

 

Fryd ligger på Lillestrøm torg. Hvis du vet hvor Lillestrøm Banken er så ligger det på samme side. Fryd har et bra synlig skilt på hvor det ligger.

Sees i morgen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 feb: vi har fått endel sokker, men ikke brukt så mye av det enda. Min store favoritt er frotte sokkene vi har da for de er så gode å varme.

Helt enig med deg ang klær med oppbrett. Merker jo spesielt det veldig godt nå når han er så liten. Er ting for stort blir det klumpete med en gang når det brettes opp! Sikkert mer greit når ungen blir litt større!

Høres IKKE feil ut da at mammaen din driver klesbutikk for barn. tror jeg hadde gått bananas da :D Skjønner godt at du gleder deg max til lille Sebastian kommer ;)

 

swcdans: hmmm kan ikke være mange dagene til han fester hodet nå da uansett! Kjenner godt igjen den beskrivelse om alien i magen i allefall :P hihi 4 kg er vist normalt, men skjønner godt at du ikke vil gå over termin!

Håper på å komme en tur i morgen jeg også så kanskje vi sees :D

Takk for forkalring på hvor fryd er forresten. Lurte på akkurat det samme jeg også!

 

vips: har adda deg til eventen på fjesboka :D

Lønn er alltid bra! kan vente litt sammen med deg på den ;P

 

bic: du glemte å legge til dine tips på mine tips da :P fyyyyy

Er det ammetåka som har tatt deg kanskje??

 

Ang privatliv å hva man poster her etc så er vel smaken som baken vil jeg tro! Ikke lett å gjette seg til hva den ene eller den andre har noe i mot å ha lagt ut, men utifra hva jeg leser så er moderator mailet så da blir vel navnet fjernet når de gjør jobben sin. Jeg personlig ville ikke reagert på et enkelt navn når det ikke er mer info ute , meeeen så er det meg da! Alle er vi forskjellige :)

 

I dag har vi hatt farmor på besøk med enda et nytt strikketeppe :D hun er rene maskinen assa :) fantastisk fine samt at det er super digg å ha rundt babyen når vi mater, rusler , i vogna etc.Onkelen og tanta til Thomas var med også så jeg fikk mer jentetøy til deg Julie hvis du vil ha arvet også (var bare noen bodyer da) :) Kommer du i morgen??

Har kjempelyst til å ta turen til Fryd i morgen, men vet at jeg må se ann formen til junior samt hvor kaldt det er ute! krysser i allefall fingrene for at jeg kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: Vi er litt sære på at vi ønsker minst mulig info om barna våre på åpne forum, og legger ikke ut bilder på nett :)

Glemte å legge til mine tips? Hæ? Skjønner ikke helt her, kanskje ammetåka ja hehe

 

miak: lovlig og deilig å ligge på sofaen :D

 

Kos dere på Fryd i morra! Jeg kommer ikke, men kanskje jeg slenger meg med på dagtid-treff en annen gang når såret har grodd litt mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...