Gå til innhold

NY tråd- Nedre Romerike *jan-feb-mars*


vips-77

Anbefalte innlegg

Kjapt ute jeg :) Tusen takk for kjempekoselig treff og jeg legger inn dagtreffet så de som kan slenger seg med :)

 

Julie:Leste om magevondtene dine i den andre tråden... Har hatt noe lignende jeg og, men mistenker det var ei som snudde veldig på seg inni der- gjorde dritvondt men så var det over dagen etter.... Ikke greit å si hva det er men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

takk for i kveld ja :) fikk jo ikke vært så alt for lenge men det var herlig å se mennesker igjen :) (de på sykehuset teller ikke :P)

 

Julie: uff det der hørtes absolutt ikke godt ut assa! bra det "bare" var kynnere da. Du får trøste deg med at det ikke er lenge igjen nå før magen er god og myk å du har et vidunderlig lite nurk i armene dine.

 

Her hjemme tusler det å går :) var en tur på strømmen i dag for å kjøpe det jeg manglet samt bytte ting jeg hadde fått for mye av.

Til min store glede så smatt mammaolabuksene på som jeg ikke har kommet inn i på lenge for ikke å glemme en annen jakke enn teltet :D

Var supert å føle at man så litt ok kledd ut. Trodde aldri jeg skulle bli lei joggis :)

 

Åh som jeg venter og er nysgjerrig på hvem som er nestemann ut assa.. sitter her å "tripper" jeg. Er temmelig ensomt på DIB uten dere andre så derfor henger jeg her til dere er på plass :)

Prøver å lære litt innen dere kommer etter da. Utrolig mye å lære når man er førstegangs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for i går! Det var da noen forferdelige stoler... Hadde vondt i ryggen til jeg la meg, men i dag er jeg bra. Babyen rørte utrolig mye på seg etter akupunkturen i går, mer enn på nesten en uke, og jeg lurer liiitegrann på om han har endret stilling. Finner ikke noe hardt oppe til venstre i dag, men oppe til høyre... men fort gjort å kjenne feil. Spent på hva morgendagens UL sier.

 

Julie: Jeg hadde kjempevondt i magen pga babyen som presset og presset på samme sted, og jeg som var på jobben og satt og gikk mye. Rart at ufarlige ting kan gjøre så vondt at man blir redd! Håper du er bedre nå. For meg hjelper det å ligge flatt innimellom, minst en halv time av gangen.

 

 

Jeg tok med terminlisten forresten:

 

Januar:

snartmammatil3:-) : 20. januar

Loling: 31. januar

 

Februar:

Suzy: 7.februar

miak: 12. februar

Bic&Bac: 17. februar

JulieF: 18. februar

Swcdans: 20. februar

Faylinn: 21. februar

Gravilla24: 21. februar

lille rose: 22. februar

Elin08: 23. februar - har født en gutt 28.januar

 

Mars:

Moj29: 12 mars

Et lite nurk i magen :): 16. mars

Vips-77: 18 mars

Lonert: 18. mars

Mamma til 2 snart: 18. mars

ag30: 26. mars

Bøtteknotten og jeg: 28. mars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere:)

 

Jeg er helt fin igjen nå hvertfall. Tror jeg rett og slett bør holde meg unna disse senterturene, spesielt når det ikke engang er noe spess jeg skal ha. Må bare akseptere at disse siste ukene er jeg nødt til å ta livet litt med ro...

Men syns uansett at den babyen godt kan komme ut snart!

 

I dag skal jeg på kontroll igjen, men utover det skal jeg bare ligge på sofaen og lese blader og slappe av:)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men se her da, her var det jo ny tråd og nytt treff og alle greier, ikke dårlig :-)

Håper jeg har klekket för dette treffet men man vet jo aldrig, jeg har jo en tendens til å gå over tiden.

I dag skal jeg vaske hus og styre litt, kansje det skjer noe, eller så blir jeg bar utslitt og så skjer det ikke en dritt!! ja jeg begyner å bli ganske utålmodig nå !!! :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med dere alle. Her sliter eldstemann med pusten, og skal ha en hjemmedag i morra. Måtte hentes i barnehagen i dag. Det går fint med meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lager forresten en liten tilføying på terminlista, da første februarbaby er født :) Suzy fikk sitt knøtt i går, en nydelig gutt! :D

 

Januar:

snartmammatil3:-) : 20. januar

Loling: 31. januar

 

Februar:

Suzy: 7.februar - har født en gutt 2. februar

miak: 12. februar

Bic&Bac: 17. februar

JulieF: 18. februar

Swcdans: 20. februar

Faylinn: 21. februar

Gravilla24: 21. februar

lille rose: 22. februar

Elin08: 23. februar - har født en gutt 28.januar

 

Mars:

Moj29: 12 mars

Et lite nurk i magen :): 16. mars

Vips-77: 18 mars

Lonert: 18. mars

Mamma til 2 snart: 18. mars

ag30: 26. mars

Bøtteknotten og jeg: 28. mars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til Suzy :)

Hmmm.... hvem er neste da tro...............

 

Hva er det med pusten til A da Bic?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gratulerer til Suzy :-)

Håper alt gikk bra med nedkomsten :-)

Jeg er i gang med og sy kjökkengardiner og skal senere til ikea en tur for å handle garderobeskap.

Har i dag redd opp barnesengen, det ble litt rart og se den sammensatt og med det nye fine sengetöyet oppi :-)

Tenk snart så ligger det en liten jente oppi der :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk... Jeg har etter mye om og men kommet meg ut av senga og i dusjen..... og det er det jeg har gjort i dag.... Er skikkelig trøtt og sliten for tida, men får i hvert fall sove nå da - det er jo bra, selv om det blir litt for mye soving til tider.... Er jo sykemeldt likevel så det er jo ingen krise..

Har fått time til samtale på føden neste torsdag da, så er spent på hvordan det blir, og blir spennende å se fødeavd og sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vips-77: Bra du har fått time! Selv om du virker rolig når du snakker om det med oss kan jeg levende forestille meg at det er godt å få pratet med noen på Ahus.

 

Jeg var til UL i dag og babyen hadde snudd seg.... 5 cm. *sukk* Så nå er det fullt seteleie og mulighet for "vanlig" fødsel. Men vil jeg det da? Jeg har tre bøker hjemme og de to med utenlandske forfattere frafråder mens Gro Nylander sier at det kan gå greit, men skriver at forskning fra utlandet tilsier at vi kanskje ikke burde være så stolte av høye antall setefødsler allikevel pga risikoen.. Legen i dag anbefalte setefødsel siden han ser ut til å bli noen hundre gram mindre enn førstemann. Da hun fortalte om de ekstra legene som må være til stede pga risikoen og at det oftere brukes tang etc så ble jeg ikke særlig høy i hatten. Jeg skal inn om en uke til kontroll igjen og prøve å snu barnet om det ikke har snudd seg. Jeg kan stoppe den prosessen når jeg vil sa hun, og jeg får selv velge KS el setefødsel.

 

Bic&Bac, hvordan opplevde du de første dagene etter KS? Fikk du god hjelp til å stelle barnet etc? Hadde du mye vondt? Jeg sitter igjen med en følelse av at du syns det gikk helt greit, men det er en stund siden vi snakket om det.

 

Pga timen jeg fikk neste onsdag får jeg ikke vært med på treffet vi satt opp da. :-/ Vi får gå på Fryd en annen gang også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har bic også fått sin lille baby! Gratulerer med en liten GUTT:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Gratulerer så mye til Bic, kjempesøt gutt :)

Faylinn: Hadde det vært meg hadde jeg valgt keisersnitt.. (Selv om du ikke spurte meg, he he)

Selv om man kanskje bruker litt lenger tid å komme til hektene så er det ikke så lenge det er snakk om.. Jeg hadde jo en fødsel sist hvor hun ble hentet ut med tang og det tok meg ganske lang tid å komme til hektene igjen og det å heller ha et planlagt keisersnitt (som Bic kan svare på etter i dag) vil jeg tro er mye bedre.. Kjenner flere som har gjort det og har vært oppe på beina igjen veldig kjapt etterpå..

Men du får ha lykke til med det du velger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til Suzy og Bic :o)

Det har jo blitt fødsler før termin på de 3 første av oss. Det blir spennende å se om det også blir fortsettelsen... :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* klapper i hendene* er like spent jeg på hvem som er nestemann å hvor mange som kommer før, etter eller på termin :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er man borte fra pcèn i et par timer bare, og så har Bic født i mellomtiden:) Weeeee! Her går det jaggu unna:)

Men hello, da er det MIN tur neste gang altså!

 

Er det noen som vet når hun fødte? Var det på dagen i dag eller?

 

Gratulerer så masse Bic hvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt over 12 i dag fikk hun gutten sin :) var planlagt keisersnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutten, Bic&Bac! :-)

 

Jeg har for øvrig fått inn alle epostadresser og tlf. Skal nok få sendt de ut snart. Hodet er bare fullt av andre timg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, så det ble planlagt keisersnitt på Bic....men har det vært planlagt lenge da eller?Har ikke fått med meg det jeg:)

 

Faylinn: Jeg kan desverre ikke komme med noen gode råd til deg, men tror jeg i din situasjon hadde valgt ks...tror jeg...Men huff, er ikke sikker altså. Men dere vet at du er "stor" nok til å føde en baby i seteleie? Godt at du har fått muligheten til å velge selv hvertfall:)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januar:

snartmammatil3:-) : 20. januar

Loling: 31. januar

 

Februar:

Suzy: 7.februar - har født en gutt 2. februar

miak: 12. februar

Bic&Bac: 17. februar - har født en gutt 4. februar

JulieF: 18. februar

Swcdans: 20. februar

Faylinn: 21. februar

Gravilla24: 21. februar

lille rose: 22. februar

Elin08: 23. februar - har født en gutt 28.januar

 

Mars:

Moj29: 12 mars

Et lite nurk i magen :): 16. mars

Vips-77: 18 mars

Lonert: 18. mars

Mamma til 2 snart: 18. mars

ag30: 26. mars

Bøtteknotten og jeg: 28. mars

 

Må jo fylle ut lista ettersom dere popper (el som Bic og holder keisersnittet skjult for andre, he he :) )

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis som 2 - barnsmor Bic.

 

Nå er det bare for oss andre å vente i spening å se hvem som er neste dame ut.

 

Tvi, tvi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie: Legen i går påsto at jeg var stor nok utifra at babyen kom til å være bittelitt mindre enn førstemann, men hun tok ikke med noe slingringsmonn og de bommer jo ofte en god del! Fødselen sist gikk dessuten veldig tregt netopp pga stor baby, og tregt går det visst uansett ved setefødsel og da er jo risiko for komplikasjoner, tang elller hastesnitt større. Jeg har nå bestemt meg for KS hvis de ikke får snudd han neste uke. Hvis han kan snus med tank på morkaka foran.

 

Men får jeg egentlig velge, eller var det bare noe hun legen sa? Jeg føler at hver gang jeg møter en ny lege eller jordmor så har de ulike meninger selv om de er på samme sykehus! Nå er jeg plutselig redd for å ikke få KS. Ironisk, jeg som i utgangspunktet ikke ville det.

 

Skal til akupunktur nå og prøve mer lavastein på tærne og nåler og håper på at babyen sur seg i siste liten.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...