Gå til innhold

Tørketrommelen går som vanlig, men tørker ikke klærne... tips?


Thumper

Anbefalte innlegg

Tørketrommelen går som den pleier, hører den jobber og alt, men klærne blir ikke tørre, m.a.o, det kommer ikke varmluft, er det en sikring eller noe som har gått, eller må hele byttes da?

 

Håper noen der har noe tips?

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På noen maskiner kan man vel velge kald elelr varm luft? Kanskje du har kommet innat noen knapper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har det...

Men kanskje det har noe med det hovedfilteret å gjøre, er ikke helt sikker på åaasen jeg får tømt det...

 

Skal ned å sjekke igjen nå som småen sover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når klærne våre ikke blir skikkelig tørr i trommelen er det ofte hovedfiltret som må vaskes. Jeg tar det i dusjen og får ut alt støvet også er den grei igjen! Prøv det du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har sjekket filteret og at luften er riktig, så kan det hende at varmeelementene har røket. Det skjedde hos oss like før jul og vi valgte å kjøpe en ny trommel, da den gamle var 6 år gammel og garantien var gått ut.

 

Trommelen gikk som den skulle, men den var helt kald inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skyldes det også ofte hovedfilteret.Skyll og rens det godt.

En annen ting er fuktfølere inni trommelen.Har du det? Du har det nok hvis trommelen din "sier ifra" ved å stoppe når klærne er tørre. På min maskin er det 3 stk "metallklosser" på en måte inni trommelen.Disse blir innimellom dekt med et tynt kalkbelegg.Vask de med en fuktig klut,så funker det igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom man ikke vasker filteret inni tørketrommelen ( ikke støvfilteret), så vil sikringen i tørketrommelen gå, for å hindre brann.

Så mest sannsynlig er sikringen gåen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolla Pinsvin: Finner ikke tre metallklosser, men jeg har sånn som "sier ifra"... er det en egen dør til disse? Hehe...

 

Og ja, vi kjøpte ny med forrige faktisk, men denne kjøpte vi nå mens jeg var gravid, så nå MÅ det la seg ordne å fikse den, hvis ikke går det jo sikkert på garantien da, men kanskje starte med å se om jeg finner bruksanvisningen, kanskje det står noe tips der, men takk for tips folkens :D

 

Hilsen teknikern ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann. hadde det samme problemet på mi trommel. tørka klærne flere ganger men ble ikke tørr.. skylla filtret men det hjalp ikke! men så oppdaget jeg en lapp på maskinen, der sto det at det var en rød "knapp" bakpå maskinen. den måtte jeg trykke på og DA funka den;) Denne "knappen"slo deg ut da det ble for varmt ( når det var for mye lo og sånnt i tromla). fint med sånn knapp, så det ikke tar fyr:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke sikkert alle maskinene har sånne "klosser".Men i min er det ingen dør eller noe nei. De sitter liksom bare fast inni selve trommelen.Kanskje 5-10 cm innenfor "døra".Når trommelen står stille så sitter det på en måte en til høyre,en til venstre og en rett opp eller ned om du skjønner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå går den som ei klokke :D

 

Takker for tips damer, nå er vanntanken tømt, diverse filter tømt og vasket, fant ingen knapp bak, ei heller metallklosser inni, men nå virker den, så da var det nok hovedfilteret som trøbla tenker jeg...

 

Og jeg som har hengt opp klær i dag også, phu bortkasta tid, hehe, neida, føler jeg har gjort en god innsats da, lukter godt gjør det også der det står å tørker :D

 

Nå tørkes det kluter og gulpekluter for full musikk ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...