Gå til innhold

Det står IKKE røyking forbudt i busslomme med evt tak. Da har jeg rett å stå der med røyken.

Anbefalte innlegg

Det burde alle røykfrie forstå.

Fram til det kommer opp et forbudt røykskilt i slike busslommer så annser jeg det min rett på lik linje som alle andre å stå der, både med og uten røyk!

Klaging kan dere ta med kommunen, ikke meg!

Fortsetter under...

synest de er fryktelig frekt å stå å blåse røyk på uskyldige mennesker... da jeg røykte gikk jeg bort fra folk, ikke trengte meg inni bussbur for å plage de.. tenk på barn, gravide og eldre ikke bare deg selv!

Er ikke gjennomtrekk i sånne skur nei, den er dårlig i såfall. Utrolig irriterende når jeg kommer vaggende med bekkenløsning og barnevogn og en eller annen drittunge, eller eldre dame på over 50 står der og røyker da og ikke går ut. De midt i mellom ser ut til å ha skjønt at de ikke skal røyke der!

Æsj, at du orker. Dere stinker noe sinnsykt. Kjenner vemmelse når jeg kommer alt for nær de som står og røyker, glad de som røyker her ikke står nær andre.

Annonse

Når jeg står der å tar en røyk og andre stiller seg rett ved siden av meg...ja da kan de skylde seg selv. Slike bur er store nok til å slippe blåsen oppi ansiktet.

Hadde aldri falt meg inn å tent opp en røyk inni et bussskur med masse mennesker!!

Er det bare meg og et par andre så gjør jeg det, men tenker på at jeg ikke står slik at de får røyken i fjeset.

Synes ikke det går noe på lov eller ikke lov, men folkeskikk! Går an å ta _litt_ hensyn til folk rundt deg!

Hilsen røyker!

Jo, HI, jeg har lest at det er forbudt å røyke i buss- skur! Husker ikke hvor, men jeg HAR lest det! Jeg røyker selv (æsj, er dritlei av det, vurderer SERIØST å slutte), og røyker ALDRI i buss- skuret. Kan gjøre det om jeg står der alene og det regner. Jeg synes faktisk det er ekkelt å røyke i store menneskemengder ute også, for tenker at det er ubehagelig for andre.

Jeg også leser mye rart, men så lenge det ikke er en lov som tilsier at det ikke er lov eller kan fremlegge det med et skilt på alle slike bur så tar jeg meg den retten.

Å være avhengig av røyk er en ting,. Å ikke ville slutte er også noe..

Men å forvare en handling man VET er skadelig ikke bare for seg selv men også de rundt en,- DET er lavmål..

Jeg spiser pøleser og mat med "farlige" tilsetningsstoffer,- men går ikke rundt og er STOLT av det..Jeg liker det, det er min svakhet,- og så langt jeg kan unngår jeg at barna mine får i seg ting som ikke er bra for de... Jeg gjør kanksje også andre ting osm ikke erbra for meg,- men jeg FORSVARER ikke disse handlingene, jeg gjemmer de bort og kan innrømme at jeg gjør det,-mend SKRYTER ikke av det...Hvor dum vil man gjøre seg selv liksom..??

Og har røyka selv, så vet hva jeg snakker om..Forsvarte meg aldri ovenfor de som prøvde å få meg fra det..Innrømmet at jeg var avhengig, at jeg ikke greide og slutte og at helsa mi nok var bedre før jeg begynte...Hva annet kan man gjøre? SI at man får god ånde, sterke lunger, lekre hvite tenner og blir sterk som en okse, og at økonomisk er det en STOOOR fordel å røyke???

Det står heller ikke på en plakat i busskuret at jeg ikke kan røske sigaretten ut av kjeften på den og stappe den opp i kaviarstjerna di,ogg nettopp DET har jeg tenkt å gjøre neste gang du fyrer opp en kreftpinne i nærheten av meg og mitt barn, HI!

Annonse

Det står i røykeloven at bygg på offentlig sted med 3 vegger og tak, altså gjelder dette også de fleste buss-skur, er å regne som røykfrie soner. Sorry røykere men dere må nok stå på utsiden og dampe gitt.

Håper det blir forbudt å selge røyk snart. Noe så skittent og ekkelt som røyken. Fyttikatta for noe stygt,ekkelt og dødsbrekkende ufyslig som røyking skal man lete lenge etter.

Lukter død og fordervelse av klærne dine, og å kysse en røyker er bare dødsheslig! Tunga di er en ekkel blanding av bakterier og røyk, er salig sammensurr av smaksløker som har badet seg lenge i spyttet av tjære,gift og allslags gørr i flere år. Rett og slett heslig å kysse på.

Takk og pris røyker ikke min mann.

Jeg røyker selv, men ser på det som normal folkeskikk å trekke meg unna når jeg fyrer opp. Jeg syns det er blodharry å røyke folk opp i trynet. Og det aller værte er de nepene som stiller seg opp ved siden av barnevogner og fyrer. FY!

Da er du ekstremt ego og ekkel HI. Jeg misliker sterkt mennesker som deg! De som står midt i en folkemengde i ett bussskur og røyker. Man gjør andre uskyldige mennesker til passive røykere, man stinker dritt etter at man har fått denne røyken på seg. Man gjør barn til passive røykere. Man får og i seg farlige stoffer bare fordi du ikke gidder og gå utenfor!

En gang så ventet jeg på bussen, i samme busskur satt det en eldre syk dame, (hadde med sånn bærbar pustegreie) 2små barn og en annen dame. Og en tenåringsgutt.. Tenåringsgutten satte fra seg tingene og gikk ut for og røyke.. :) Syns det var skikkelig flott gjort av han... :D Men gleden varte ikke lenge.. Det kom en mor med en hylende unge og slang seg inn, tente selvsagt opp røyken blant alle sammen. ARGH

• 14 år senere...
Anonym bruker skrev (På 31.1.2009 den 15.20):

Det burde alle røykfrie forstå.

Fram til det kommer opp et forbudt røykskilt i slike busslommer så annser jeg det min rett på lik linje som alle andre å stå der, både med og uten røyk!

Klaging kan dere ta med kommunen, ikke meg!

Nå har det seg jo faktisk sånn da at det har vært lovforbud mot røyking på alle offentlige steder med tilgang for almen befolkning ganske så lenge, da skulle det ikke være nødvendig med skilting

Endret av Glenn95
Glenn95 skrev (12 minutter siden):

Nå har det seg jo faktisk sånn da at det har vært lovforbud mot røyking på alle offentlige steder med tilgang for almen befolkning ganske så lenge, da skulle det ikke være nødvendig med skilting

Men til forsvar for HI, selv om dette lovforbudet har vært "ganske" lenge så var det ikke i 2009 når denne tråden ble laget

Anonymkode: 30416...f59

Glenn95 skrev (15 minutter siden):

Omg 😆 tråden er fra 2009. Det første du gjør som ny medlem er å rote frem denne 😅

Anonymkode: 07437...f13

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Omg 😆 tråden er fra 2009. Det første du gjør som ny medlem er å rote frem denne 😅

Anonymkode: 07437...f13

Ny bruker er ikke den første som gjør det, og vil helt sikkert heller ikke bli den siste ;)

Er heller ikke så veldig lenge siden en røyker var ganske indignert i en tråd her fordi hun ble bedt om å ikke røyke i visse sammenhenger utendørs.

Anonymkode: 53c22...db2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...