Gå til innhold

Tips til dåpsgave...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal være faddere til ei søt lita jente.. men hva kjøper jeg i dåpsgave? synes det er så vanskelig. har ikke lyst til å kjøpe noe litt annet enn ei sølvskje eller et smykke liksom.

Skrevet

Dåpsasjett med dato for fødsel, vekt, høyde, dåpsdato osv. Holder for fødselsattesten. Album med ramme foran til bildene fra dåpen, liten sølje, sølvbestikk med inngravert navn og dåpsdato, sølvkopp med dato. Dette er noe av det mine jenter har fått ved dåpen i hvertfall :)

Skrevet

hans og grete bestikk. garantert en gave som ikke blir liggende i skapet, men faktisk blir brukt:)

Skrevet

Jenta mi fikk wishpearl i dåpsgave av sin onkel som var fadder:))det er det kjedet som blir brukt mest:))

Ellers så ga jeg ett stort smykkeskrin til jenta som jeg er fadder til istedenfor disse små slik at hun har ett smykkeskrin som vokser med henne:)))

Skrevet

Hva med barneservise fra Figgjo (hakkebakkeskogen eller hva det nå er?).

Skrevet

Jeg har gitt barnebestikk i rustfritt stål fra Georg Jensen til de barna jeg er fadder for :-)

Det er et enkelt, kjempefint bestikk, som faktisk kan brukes.

Ellers er jo "den store barnesangboka" eller tilsvarende alltid en hit.

Skrevet

Barnesangskatten! En samling med 4 cdér med kjente visesanger. En slager her iallefall! Eller et tykt tovet ullpledd f,eks,? Ganske dyre gaver det... Den store barnesangboka er også bra!

Skrevet

De gavene jenta vår har brukt etter dåpen er en barnesølje (nydelig på bunaden), og smykkeskrinet. Sånne litt store skikkelige smykkeskrin koster faktisk litt og er kjempegreit å ha, allerede nå før hun har fyllt 2 år har hun jo noen smykker og flere skal det vel bli ettersom hun vokser til. Et sånt smykkeskrin kan man ha hele livet.

Skrevet

Den store sangboka, Eventyrboka eller God natt boka... Disse husker jeg at vi ønsket oss...

Eller så er disse tallerkene fra eik, som du kan gravere navn, fødselsdato, dåpsdato, lengde og vekt på, veldige ålreite... Jeg husker vi ønsket oss ett spesielt merke...

Så vi fikk både bestikk, kopp, eggeglass, skål og denne tinn tallerkenen med en bestemt figur.

Du har f.eks. Bæ bæ lille lam, bolla pinnsvin, nøtteliten, hans og grete, ol...

Skrevet

Me kjøpte saueskinn til dåpsbarnet sist me var i barendåp. Det kostar jo litt men naboen min driver med sau også hadde dei att nokon som dei skulle selge ut litt billigare. Kosta jo 700kr for det da men det var midt i blinken syns eg;) Eg prøvar å finna på litt andre ting enn "det vanlige" for det får dei alikevel. Eg har ein del ting som bare står i skapet etter mine to men dei får jo nytte av det når dei blir eldre da. I mannen min sin familie er det vanlig å samle på sølv så begge her har fått litt sølv, har da bestemt mønster på forhånd selfølgelig, oldemor spør om det nesten før ungane er født jo!! hehe Søt dame da;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...