Gå til innhold

Hvilke "tegn" har februar jentene om dagen? noen som føler det nærmer seg?


minni09

Anbefalte innlegg

 

Her:

 

- masse kynnere

 

- masse på do

 

- veldig aktiv unge, særlig ned mot blæren, må av og til puste meg igjennom den værste aktiviteten, fordi det gjør vondt (men vet jo ikke om dette er et tegn da.. men hadde det ikke slik sist.. og da ble det overtid og igangsetting.. så føler og håper at dette er et tegn:-)

 

ca 3 uker igjen til termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har også masse kynnere og aktivitet for tia;-)Opplever det på samme måte som deg.Hatt det slik i 2-3uker nå også har jeg ikke termin før 20februar.

Beveger seg masse og kan være temmelig ubehagelig til tider.

Kan det være tegn på att ho kan komme tidligere eller?..Hadde ikke gjort noe det altså for min del.<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tettere kynnere, både når jeg rører meg og ligger i ro, vondt i ryggen, av og til kvalm, sliten og trett. Hodet ligger godt ned i bekkenet og har en del nedpress der også. Ellers er bevegelsene på en annen måte enn før, men det er nok for at føttene er oppe. Kjenner sparkene godt i siden, men anderledes likevell.

 

Føler noe er på gang snart...er andre gangs og har termin om 3 uker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt "plager" med nedpress i over to uker nå, kynnere og menssmerter på kveldstid like lenge, samt enorm aktivitet fra kl 23 og utover natta. Begynner å tenke at det ikke faktisk er tegn på fødselen lenger, to uker til termin nå.. kommer vel til å gå så lenge at jeg blir satt i gang..*lei*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever akkurat det samme som dere, ang. kynnere, ofte dobesøk, sliten trett osv.... 3 uker igjen til 10februar, og dette er nr 2:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som alle dere andre - og så svinger plutselig energinivået noe voldsomt. Eller dvs det er egentlig bare labrere enn noen gang - var ikke sånn sist. Har nå også kynnere når jeg sover (eller våkner jo da) og de kan være regelmessige en stund, men det blir aldri noen gang på det. Har ikke noen forventninger om at noe skjer på leeeeenge enda - forrige gang hadde jeg falske alarmer på fødsel 2 ganger rundt termin og fødte ikke før 10 dager over. Blæh. Men jeg håper jo da :oD Kjempekjempeklar nå! Totalt drittlei av å være møkkamamma for 3,5åringe (orker jo ingenting og har null lunte), ha vondt for å gå, tisse hele tida, ikke få sove (på natta) og...og....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt masse kynnere i det siste og mens-lignende smerter nederst i magen. Klokken 23.30 i går kveld begynte veene, var på sykehuset i natt, fordi jeg trodde det lakk fostervann. Var ikke det,men veene fortsatte og de målte klokka 10 i dag tidlig at jeg hadde 1 cm åpning. Fødselen var i gang, men blei sendt hjem. Nå har jeg veer ca hvert 15. minutt, så vurderer å ringe føden snart, men er litt redd for at jeg maser... Håper og trur at babyen kommer i dag eller i morgen =D

Har termin 08.02 =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også mensmurringer og plager. Har også stikkinger i åpningen liksom. Er som knivstikk og det gjør vondt. må stoppe og klarer ikke å gå. Har også ofte kynnere og løs mage. så kroppen gjør seg i stand her og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har plutselige stikkinger i underlivet som nesten svir litt. Sitter liksom langt inne i bekkenet. I tillegg har jeg mye mensensmerter. Blir litt urolig men forsøker å tenke at det er modningssmerter og at det er en fordel at kroppen gjør seg klar. Jeg har termin 6.februar. Ellers mer kvalm og urolig i kroppen. Det gjør mer vondt i korsryggen når jeg er i aktivitet (begynner å bli tungt å dra på magen) Ikke mye turgåing, mest sofa nå fremover på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:) Så godt å vite at det ikke bare er meg som har disse plagene. Krabaten er jo hyperaktiv til tider, ser ut som "katta i sekken" det magen hopper ut og fot stikker ut i siden etc.... De smertefulle stikkene i bekkenet er verst, tar helt pusten fra en. Om natten kan jeg våkne med at magen er knallhard og jeg har vondt for å bevege på meg...må opp og gå litt for å roe det ned. Men hos meg har det ikke festet seg. Skal ha keisersnitt 27 jan, var hos lege igår og den veide 3260 gr og alt så bra ut:)))

TENK NESTE UKE ER JEG BLITT MAMMA!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har:

- mye kynnere (vondt/veldig ubehagelige)

- masse menssmerter

- nedpress

- en følelse av sprengt underliv (fra lysken, oppfor skambeinet til andre siden)

- en veldig aktiv baby (mer enn tidligere)

- en lett kvalme kommer med kynnerne

- noe som kjennes som sting eller "hold" på høyre siden som er det konstant (vondt å bevege meg)

 

Ja, nå ramste jeg opp en del...men det er noe som har kommet i det siste som jeg lurer litt på kan være. Har ikke hatt det slik, det kom igår (har hatt mye vonde kynnere tidligere og mensmurringer /smerter, men ikke det andre jeg ramste opp..).

 

Har termin 28.feb (menstermin 11.feb).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det akkurat samme visa som hos dere andre. Menssmerter, kynnere som nå siste dagene er blitt mye sterkere og glir bak i korsryggen så jeg ikke klarer å trekke pusten. Lyskene kjennes ut som de holder på å revne og stikkende smerter i underlivet hver gang jeg skal gå litt mer enn vanlig. Doen besøker jeg ca annenhver time om natta også. Her er det 4,5 uker igjen til termin, men det er nr 3, så man kan aldri vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det ikke noen tegn fra eller til og spesielt ikke noe murring menssmerter) som jeg har hørt så mye om.. Og jeg har termin 4.februar (om 9 dager)

Babyen er jo aktiv , men det er forsåvidt ikke så mye til tegn. Så jeg antar at jeg må regne med å gå over tiden, eller ihverfall ikke føde før..

Men vi får se.. Har lest om de som ikke hadde noen tegn i forkant hvor fødselen plutselig satt i gang alikvell. Jaja, begynner å bli ganske klar kan man si på å få møte go`jenten min.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 8.feb og ikke så mye som ett eneste tegn til at fødselen er i gang. Igår hadde jeg kanskje litt kynnere, men var i skogen og gikk i en time så kanskje ikke så rart. Venter nr 2 og gikk noen dager over sist så kan vel hende det går slik nå også (men skader ikke om babyen kommer ikveld for min del..hehe)

 

Får bare nyte at jeg er i god form og kan gjøre det jeg aldri rekker ellers nå som jeg har fri, feks gå til hudpleier, frisør, shoppe, ha veldig korte dager i bhg for hun vi har fra før (evt ha henne hjemme hele dagen) og lage god mat og kose meg mest mulig. Blir vel snart en brå slutt på friheten og roen..

 

Lykke til alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kynnere

Mye nedpress, kjennes ut som om jeg går med en grapfrukt mellom beina, hodet trykker seg nedover.

Ellers sørgelig lite med tegn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin på søndag, 1.februar... Siste kontroll for en uke siden var ikke hodet festet seg.Så jm sa: " Vi sees om to uker".. Altså kontroll 3 .februar. Svarte kort, "Nei, da er babyen kommet".. "Ja,du kan jo håpe.." fikk jeg som svar... Hoff!!

 

Men har hatt endel nedpress,så tenker at hodet kanskje har festet seg nå. Å kjenner endel murring,men vet ikke om jeg kan kalle det kynnere, for de gjør vondt, og kynnere skal jo ikke gjøre vondt har jeg lest overalt...Hva kan det da være?

 

Men merker godt på psyken at jeg skal bli mamma om kort tid. Jm sa jeg skulle skåne meg fra å se for mye elendighet på tv, så skjedde jo den forferdelige tragedien her i byen, hun dama som ble skutt av en politimann. Etter dette for jeg ikke sove, sliter masse og tenket bare på hun dama og den stakkars datteren hennes. Nei, så nå skal jeg utestenge alt av nyheter. Føler meg nesten litt egoistisk, om vennninnerringer å sladrer om ting og tang så hører jeg sjeldent etter. Slikt renner av meg for tiden, klarer ikke å bruke plassen i hodet på slike ting. Samboeren min sier hver kveld, "må du slutte å tenke så mye, sov heller..." Men det er ikke enkelt..

 

Det ble mye om og men her. Men måtte bare få det ut! Ikke bare,bare dette med å skulle bli mor for første gang.Samboeren min har en sønn fra før. Å det er mye styr med denne gutten.Han er hos oss nå, og jeg er meget nervøs for at det skal skje noe mens han er her.Hva gjør vi da?? Hvem skal ta seg av ham? Hvem skal vi ringe? Må vi sitte her å vente på at noen skal komme å ta seg av ham. Tenk om alt skjer fort å vi ikke har tid til noe... Hoff.. Kjenner at pulsen stiger bare ved tanken...

 

Er lei av å tenke nå, alt av utstyr er jo på plass. Så nå kan lille nurket vårt komme. Men nei, det dukker stadig opp nye ting å tenke på. Nå er jeg i tillegg begynt å grue meg til å føde!! Har ikke gjort det før, har bare vært spent. Men nå gruer jeg meg skikkelig til smerter og usikkerheter. Og min JM er ikke av den beste sorten heller, så fårlite hjelp der...

 

Igår gikk et skikkelig latterkick, over til at jeg strigråt.. Samboeren min skjønte ingenting. Å dumme meg sa ingenting heller, bare sa at jeg kanskje var i litt psykisk ubalansesiden jeg gruer meg for den store dagen.

 

Nei.. Nå skal jeg avslutte denne sutringen. Kanskje jeg kommer på noe jeg kan gjøre i huset...Tørke støv kanskje....

 

Lykke til jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...