Gå til innhold

"Ønskeliste" til føden, hva har dere skrevet, hvordan har dere skrevet den? Trenger tips..


novembergutten:)

Anbefalte innlegg

jeg har skrevet en million kladder, men vet ikke hvordan jeg skal skrive det.. det er en huskeliste/ønskeliste for hvordan sykehuset jeg skal føde på skal gjøre sitt beste for at min fødselsopplevelse skal bli så bra som mulig...og for min samboer og baby selvf. Jeg føler at det siste jeg skrev ble litt som et brev med "krav"...men det skal være litt ydmykt og spørrende også.. hvis noen vet om noen råd/tips, evt. sånn dere har skrevet det selv må dere gjerne komme med det..hvordan dere selv har skrevet det osv.. har dere skrevet på pc, eller for hånd..? kanskje litt pirkete, men vil ikke at brevet skal bli sett på som "krevende fødende er på vei" når de som skal lese dette, leser det..hmm.. om DU vil, kan du være anonym:) Takk på forhånd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Mange babybøker og nettsider har eksempler på slike brev. De inneholder gjerne hvem er din støtteperson (mannen din?), har du spesielle ønsker mhp smertelindring så ta med det, hva med klipping av navlestreng/hvem skal holde barnet først etc.., vil du revne naturlig,hvordan vil du at et evt keisersnitt skal forløpe (våken?).. håper det var litt tips på veien. Jeg har også inkl at jeg ikke ønsker barnet skal inn i statskirken. Og at vi ønsker overnatte på barselhotellet dersom formen tilsier at det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fint svar:) sitter og holder på å gjøre meg ferdig:)

bare for alle der ute å føye til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...