Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Vi har ingen planer om å gifte oss med det første, men samboeren min nekter å gifte seg i kirka. Skikkelig antikrist.. Jeg vil ikke gifte meg i tinghus/rådhus, fordi jeg synes det blir for lite "brullyppete". Så da er frågan, kan man ha en pen borgelig vielse ute med blomster og pene stoler og "kirkegang"?
MissJ Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Hvorfor ikke? Vi har heller ingen planer om å gifte oss i kirken. Ingen av oss er kristne, så vi føler det hadde blitt feil. I stedet skal vi gifte oss på hytta ved sjøen. På sommeren, så det blir masse villblomster. Har ikke bestemt oss for om vi vil ha seremonien på brygga eller ute på enga enda, men det blir pene stoler og hvite partytelt. ;-)
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 Vi hadde en offisiell seremoni i tinghuset en fredag, pyntet oss, hadde med familien, venner og forlovere. Dro deretter til huset vi hadde leid for den store bryllupsfesten dagen etter. Der spiste vi mat som kom sjøveien fra en restaurant før vi tok til å pynte lokalet. Lørdagen hadde vi en vigsler fra en annen menighet (familie) som viet oss ute i skjærgården på sommerstedet til min mormor, fraktet alle gjestene i innleid båt både dit og til festlokalet etterpå. Etter vielsesseremonien serverte vi kanapeer og lett drikke :-) Deretter fortsatte festen med 4 retters middag og godt drikke ut i de små timer før båten igjen hentet alle sammen. Skikkelig koselig ramme, og alle ble til slutt bortsett fra barna våre som ble hentet noen timer tidligere. Gi og ta litt, kombiner det? Evt ta kontakt med Humanetis Forbund, de kan dere leie inn for en utendørs seremoni. Super måte å feire bryllup på for vår del :-)
Tuddeli Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 Hei! Det kan man så absolutt. Jeg giftet meg i 2006, da hadde humanetisk forbund akkurat fått tilatelse til å vie par borgelig. Vet ikke hvordan det er nå, men da måtte minst en av oss være medlem, så mannen min meldte seg inn en stund i forveien. Vi hadde bryllupet på en gård som leier ut selskapslokaler, og hadde utendørs vielse på samme sted som festen. Vi hadde to store vaser fylt med greiner og blomster som stod på hver sin side av et bord hvor vigselspapiene lå. Benker var satt ut til ca halvparten av gjestene (gamle og gravide ;-)) resten stod. På bakketoppen bak stod en trompetsolist og spilte brudemarsen. Hun som viet oss fra HEF var kjempeflink, og vielsen var virkelig helt fantastisk. Ville ikke gjort noe annerledes. Vi har fått vannvittig mye tilbakemeldinger på hvor flott det var, og mange av våre venner har fått opp øyene for at det faktisk finnes alternativer til tinghus og kirke. Selvsagt hadde vi en nødløsning i tilfelle regnvær, med vielse inne i selve selskapslokale, men det slapp vi heldigvis da solen skinte. Ønsker deg lykke til med din egen unike vielse og drømmebryllupet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå