snupp & mamma Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 burde vi vente med å få en til? jobb og økonomi.. NYTT 14:03 11.01.2009 både jeg og samboeren min føler oss klar til å få et barn til. vi har en jente fra før av som nettopp har fylt 2 år:) saken er den at vi leier en leilighet med bare 2 soverom. vi har fått lån i banken til hus, men ingen av oss har fast jobb. jeg går i vikariat som går ut i juli, han er innleid 100%. han var lovd fast jobb, men arbeidsplassen er tvunget til nedkuttinger og han kan ikke få det nå allikevel. jeg holder på å søke jobb, og skal på intervju på tirsdag. vi har penger i banken i tilfelle, og har veldig kjekke svigerforeldre. dilemmaet da er om vi skal vente til vi har hus og økonomi i orden, eller satse på at det går fint da vi føler oss så klar og har veldig lyst på, også med tanke på at vi ikke vil ha så mangen år mellom barna. da vi fikk frøkna var vi begge to studenter, men klare oss veldig fint forde:) hva tenker dere? noen som har vært i samme situasjon?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 Jeg hadde aldri satt enda et barn til verden før minst EN av dere hadde fast og trygg jobb... Jeg var student med førstemann, men ventet til jeg også hadde fått jobb, etter studiene (mannen hadde jobb hele tiden) før vi fikk nr 2.
mai mammaen til to Skrevet 11. januar 2009 #3 Skrevet 11. januar 2009 ikke lett situasjon, tror jeg ville satset på å bli gravid jeg... eller kanskje ventet til en av dere får fast jobb..ikke lett
mai mammaen til to Skrevet 11. januar 2009 #4 Skrevet 11. januar 2009 men om du blir gravid nå og slutter i jobben din i juli så har du jo fått jobbet de 6 mnd.. og får permisjonspenger uansett...
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #5 Skrevet 11. januar 2009 ikke så lett å bestemme seg. Mange utsetter og utsetter jo hele tiden fordi det aldri helt passer, men det er vel kanskje ikke saken hos dere? Kan ikke si noe i den ene eller andre retningen for dere, men kan jo si hvordan vi har det. 2 barn, jeg er student, og vil være det i mange år fremover, Pappan jobber, men kun vikariat foreløpig. Har relativt romslig leilighet i Oslo med ikke mer enn 30% lån på. Det går rundt, men kunne godt hatt litt mer penger å sløse bort av og til. Sitter sjeldent igjen med noe etter en måned, men det går alltid greit. Begge barna var planlagt, vi ville heller risikere å leve litt trangt en stund enn å måtte ha mange år mellom dem. Men man må jo samtidig vite (i den grad en noen gang kan VITE) eller tro at det vil kunne gå rundt, og at man har tid til barna likevel. Dette gjorde deg sikkert ikke noe klokere, men uansett; Lykke til. Følg magefølelsen. Hjertet vil tydligvis og hjernen er litt skeptisk, så da stoler vi på at magen er objektiv, med et klinkende klart fasitsvar på lager;)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #6 Skrevet 12. januar 2009 Hei, jeg tenkte jeg skulle dele litt vår erfaring med dette å få en til... Vi har ei jente på 2 år ( ble det i nov ), og en gutt på 8 mnd... Vi var i banken for vel ett år siden, og fikk et lån som var mye lavere enn det vi håpte på pga at jeg er lærling og ikke tjener så bra, og min mann var da i forsvaret ( vervet 1 år )... Vi leier en leilighet nå hvor vi har bodd i 2 år - som er en to-roms... Vi valgte likevel å få en til, fordi vi ikke ønsket for stort sprang mellom barna våre - når vi først hadde fått ett... Økonomien er ikke den beste og vi har hatt en del innsparinger her og der for å ha råd til å leve, og ja - leiligheta er trang (47kvm), men vi klarer oss for det Vi har overlatt soverommet til ungene og vi sover selv på stuen på sovesofa og utnytter den plassen vi har - og det går greit... Uansett - når du jobber nå, vil jo du få permisjonspenger ettersom at du har jobbet 6 av de 10 siste mnd du jobber før du får baby... Og i verstefall vil han få arbeidsledighetstryd om han ikke får noe mer jobbing/fast jobb... Kanskje han også kunne søkt på noen jobber? Lykke til uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå