Gjest Skrevet 9. januar 2009 #1 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg har vært fullt sykemeldt i 6 uker pga. bekkenløsning med gangvansker + låsning på begge sider. Er i uke 23 nå, så er jo noen uker igjen for å si det sånn.... Nå om dagen holder jeg på å gå på veggen. Jeg har ikke lyst til å gjøre noe lenger. Bare sove til mannen og barna kommer hjem fra skolen. Før var jeg en super aktiv mamma som sjelden var hjemme hver kveld hele uka. Jeg elsket å komme meg ut og være på jobb. Jeg strikket mye, heklet, generelt håndarbeid, baket og elsket å stelle i stand hjemme. Nå sittter jeg hjemme hver dag, pga bekkenløsning. Dagene går super sakte og jeg har ikke noen gleder i hverdagen lenger. Jeg har ikke lyst til å gjøre noe som helst lenger. Jeg går til fysio og ostiopat når jeg trenger det i ny og ne. Men ellers i hverdagen må jeg hele tiden veksle på å sitte/ligge/gå. Det har tatt lang tid å venne seg til denne nye tilværelsen, men jeg sliter fortsatt med å se gleden ved å være sykemeldt. Hvordan ordner dere hverdagen deres???? Tror jammen jeg trenger noen råd!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139410495-dere-som-er-100-sykemeldte-hvordan-f%C3%A5r-dere-dagene-til-%C3%A5-g%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #2 Del Skrevet 11. januar 2009 du kan jo fortsatt strikke, hekle, bake(?), lese, gå kortere rolige turer(gåstaver/krykker kan kanskje hjelpe deg) ta en tur i svømmehall(må prøves...oppleves ikke likt for alle, for min del tar jeg med barna så kan jeg være i det varme barnebassenget sammen med de....og pappa kan jo passe barna) All aktivitet som ikke gir større smerter er bare bra sier min fysioterapaut.. har time hos han to ganger i uka.. har også gangvansker men krykker gjør jo at det blir litt enklerer å komme seg fram i verden... Det å være sykmeldt er jo ingen glede(desverre) men man kan jo finne rolige ting å fylle hverdagene med.... barna mine går ikke på sfo så de kommer hjem i ett tiden...og fra de kommer hjem kjeder ikke jeg meg...og de timene før syns jeg det er svært godt å ta meg ett bad i badekaret, lese bok, sitte på nettet, se litt tv... sove litt og så prøver jeg meg minst en tur på ca 10 min av gangen.... selv om det tar lang tid... lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139410495-dere-som-er-100-sykemeldte-hvordan-f%C3%A5r-dere-dagene-til-%C3%A5-g%C3%A5/#findComment-139424971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #3 Del Skrevet 11. januar 2009 Føler det på samme måte. Bekkenløsning med gangbesvær. Har vært sykemeldt 50% fra jeg var 15 uker til jeg var 20 uker, 100% sykemeldt fra jeg var 20 uker på vei. Er nå 26+3. Dagene føles tomme, og jeg får mindre energi til å gjøre noe som helst for hver dag som går. Hvis det er noen med flere tips til hva en kan fylle dagene med, så tas de imot med takk=) Flere som opplever det slik? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139410495-dere-som-er-100-sykemeldte-hvordan-f%C3%A5r-dere-dagene-til-%C3%A5-g%C3%A5/#findComment-139428447 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny bebis i magen! Skrevet 11. januar 2009 #4 Del Skrevet 11. januar 2009 jeg sover lenge, står opp i 11 tiden... så strikker jeg, og strikker, og strikker litt til. Tar små pauser for å styre litt i huset. Sette på en klesvask, og div småoppgaver jeg klarer. Har vært lite ute og gått pga det har vært glatt og kaldt ute. Men skal skaffe meg et krykkepar nå slik jeg kan gå litt mer tur ute for å lufte meg. Føler meg helt bedervet av å sitte i ro så mye. ¨ Ellers henter jeg lillemann i bhg i 3 tiden, og da har jeg fulle hender til 5-6 tiden når pappaen kommer hjem. Lager middag og leker med han. (lillemann altså). Men synes på en måte det er litt godt ¨å ha denne rolige tida også. Har gått sånn en stund nå så har nesten vendt meg til det. Men gleder meg til beibien kommer og jeg skal komme i form igjen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139410495-dere-som-er-100-sykemeldte-hvordan-f%C3%A5r-dere-dagene-til-%C3%A5-g%C3%A5/#findComment-139428645 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #5 Del Skrevet 19. januar 2009 Er det noe du har tenkt på lenge at du skulle fått gjort men som du aldri har fått tid til? -Hva med album? fremkalle noen av bildene som kanskje har blitt knipset og lagt rett på dataen de siste årene? Og lage til fine album av barna og familien? (det har jeg planer om å endelig få gjort nå) -Strikke, jeg har begynt på babyteppe nå, har aldri strikket klær, eller jo, strikket en djævel hue til førstemann, utrolig god hue! Men det er det mest avanserte jeg har strikket. Skal se om jeg skal prøve meg på en jakke eller noe denne gangen, om jeg får ånden over meg.. -Henge bilder på veggene, ordne det fint i stuen og videre, ordne det fint i alle rom (hehe, her blir det mer og mer orden i huset, ser snart ut som om jeg er aldeles manisk) men klart, alt som innebærer litt fysisk aktivitet begrenser seg jo etterhvert, derfor jeg har hatt sorteringsdilla en stund allerede, redebygging rett og slett. For jeg vet at skal det gjøres før babyen kommer bør jeg være ute i god tid. -Rydde i skapene til ungene, sortere vekk klær som er for små, det er jo et evigvarende arbeid med unger som vokser fort! Yngste jenta arver klær fra eldste jente, så eldstejenta sine klær blir lagt sirlig i kasser og merket godt hvilken størrelse som ligger oppi, da det er tre-fire år til de skal brukes på minste jenta. -Høre på musikk, jeg har et "prosjekt" nå hvor jeg skal høre gjennom alle cd ene, (tror ikke det blir ALLE) er masse cder her jeg aldri har hørt på siden mannen min hadde med seg mange "inn i forholdet" og at jeg har hørt svært lite på musikk de siste årene. Går mere i tv og dvder.. -facebook, skrive litt til venner innimellom for å opprettholde kontakten med omverdenen. Eller skrive vanlige brev og postkort! (det var en god idè) det er suuuper koselig å få vanlig post, da det er skikkelig uvanlig:) Jeg elsker det. - bestill blomster av mannen, friske blomster i stua er utrolig forfriskende! Jeg visste ikke at fine tullipaner (min favoritt) kunne glede meg så mye, får bedre sinnstemning rett og slett. Og ikke bare akkurat når jeg får blomstrene, men hver gang jeg ser på de blir jeg glad:)) hehe -prosjekter i huset, der du da "kommanderer" mannen rundt, ikke sånn da, men poenget var at du-vi damer med bl ikke skal begynne å omøblere selv osv. Men er alltid gøy med litt forandring i stua/huset, og SÆRLIG om man har "husarrest" som det fort kan føles som nå. -invitere folk på middag/kaffe, få beøk hjem! -hmm... kjøreturer ? Så man kommer seg ut litt.. men nå har jo mannen bilen med seg på jobb selvsagt, så det er jo stortsett mørkenatten før jeg har bilen tilgjengelig, og dessuten ønsker jeg jo å være hjemme med familien når de endelig kommer hjem på ettermiddagen! men i helgene, kjøre på turer, kjøre til lekeplasser/parker osv (kan jo ikke GÅ så langt på tur) -variere innholdet i dagene? så det ikke blir nettsurfing i timesvis hver dag, eller strikking i timesvis hver dag -surfe etter babyklær på finn.no. Det har jeg funnet ut er genialt! Handler ikke KUN om å spare penger, men for oss med bl er det supersmart, da man sparer seg for timesvis med trasking i kjøpesentre som er direkte drap på et skralt bekken.. -hmmmmmmmm........ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139410495-dere-som-er-100-sykemeldte-hvordan-f%C3%A5r-dere-dagene-til-%C3%A5-g%C3%A5/#findComment-139475278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 19. januar 2009 #6 Del Skrevet 19. januar 2009 ja, og en ting til, studere som privatist om man orker? jeg har meldt meg opp for å ta 2mx (jeg har studiekompetanse, men tar jeg noen sånne "vanskelige fag" kan jeg søke på mange flere studier enn jeg kan nå) Vet ikke om jeg kommer til å ta eksamen da (høhøh) den er jo akkurat rundt termin, og så må jeg jo sette igang å lese snart da. Men det er jo noe konstruktivt å drive på med.. ? Hilsen anonym 13.12 over her, (var ikke planen å være anonym) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139410495-dere-som-er-100-sykemeldte-hvordan-f%C3%A5r-dere-dagene-til-%C3%A5-g%C3%A5/#findComment-139475313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. januar 2009 #7 Del Skrevet 21. januar 2009 Tusen takk for MANGE flotte innlegg!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139410495-dere-som-er-100-sykemeldte-hvordan-f%C3%A5r-dere-dagene-til-%C3%A5-g%C3%A5/#findComment-139493964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
såpebobledama Skrevet 25. januar 2009 #8 Del Skrevet 25. januar 2009 Jeg har vært sjukemeldt siden jeg ble gravid,pga mye rart. Nå er jeg i uke 28. Jeg er veldig heldig da,for jeg har stort sett inne-hobbyer. Pc-spill, filmer, tegning, sying, skrive noveller, lese etc. Men når man er sosial av seg, er nok internett en veldig god kamerat. Jeg har også begynt å planlegge ting jeg har lyst å gjøre med barnet når det blir stort nok,sånt som å lære meg diverse matretter,som jeg kan lære videre, lage scrapbook, anlegge urter i melkekartonger osv. Selv om det ikke blir noe av de tingene (jeg vet jo ikke hva småen kommer til å ha lyst å gjøre) så er det koselig å planlegge. Også planlegger jeg drømmeferier. Håper du blir bedre! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139410495-dere-som-er-100-sykemeldte-hvordan-f%C3%A5r-dere-dagene-til-%C3%A5-g%C3%A5/#findComment-139514924 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #9 Del Skrevet 25. januar 2009 Har så vondt og er så sliten at jeg ikke orker å gjøre stort, kjører til skolen. Handler og lager middag. Det er det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139410495-dere-som-er-100-sykemeldte-hvordan-f%C3%A5r-dere-dagene-til-%C3%A5-g%C3%A5/#findComment-139517959 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda_L Skrevet 27. januar 2009 #10 Del Skrevet 27. januar 2009 hei Badeanna! Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver! Jeg er i uke 25 og har nå vært hjemme i 3 uker. Holder på å gå fra forstanden. Jeg får jo ikke lov til å gjøre noe i huset! Jeg har bekkenløsning med låsning på venstre side. Går til kiro, fysio, og basseng trening 2x i uken. Er ei aktiv dame som stort sett er på farten. Baker litt og lager litt middag men noe særlig husarbeide utover det gjør at alt forverrer seg. Kjenner det tærer på humøret kan man si. Jeg er heldigvis glad i å lese. Hva med en god bok når du først ligger der? Lykke til ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139410495-dere-som-er-100-sykemeldte-hvordan-f%C3%A5r-dere-dagene-til-%C3%A5-g%C3%A5/#findComment-139528974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dronning Skrevet 27. januar 2009 #11 Del Skrevet 27. januar 2009 Kjenner meg SÅ igjen i det du sier. Har heller ikke energi eller årk til noe lenger. Det er tungt å stå opp om morgenen, for jeg vet jeg ikke har noe å ta meg til. Nå har jeg i tillegg hatt meg noen extremt dårlige dager med bekkenet og har ikke fått gjort noe som helst av husarbeid og det driver meg til vanvidd!! Men når jeg har gode dager prøver jeg å rydde og vaske huset så mye som mulig og sortere ting og holde på med pcn, men det dekker overhode ikke hele dagen til mannen kommer hjem, så det blir myyye sløving!!! Huff... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139410495-dere-som-er-100-sykemeldte-hvordan-f%C3%A5r-dere-dagene-til-%C3%A5-g%C3%A5/#findComment-139531728 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamo82 *2 jenter* Skrevet 27. januar 2009 #12 Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg er hjemme 100%, har vært det siden uke 10, er nå 17,5 uker.. Holder aldeles på å kjede vettet av meg nå når jeg går hjemme hver dag, og savner virkelig jobben min. Jeg er innom der for å drikke kaffe ca en gang i uka, er jo hyggelig å snakke med "mannfolka mine" selv om jeg ikke jobber sammen med dem lenger. Jeg pleier å stå opp sammen med mannen og jentungen på 2,5 år, og får dem avgårde på jobb og i bhg. Sambo tar henne med når han drar i 8-tida. Av og til går jeg å legger meg igjen for å sove etpar timer til. Gjør det sjeldnere nå, siden jeg ikke er så innmari trøtt og slapp som jeg var i begynnelsen av sv.skapet. Når jeg står opp spiser jeg frokost og koser meg mens jeg leser nyheter og surfer på BIM.. kan kjapt ta etpar timer, det! Prøver å få gjort litt husarbeid, men blir fort sliten, så må ta det litt og litt. Vasker og bretter litt klær - prøver å få gjort en maskin pr dag. Er egentlig lite ute - drar på butikken nesten hver dag for å handle middag etc og se om det er noen kjenninger ute på vift.. ) Har middagen klar til sambo og jentungen kommer hjem i 4-tida. Jeg har begynt å eksperimentere litt med nye middagsretter, noe som jeg ikke hadde tid/ork til mens jeg var i jobb. Tenker å lage en fotobok fra det første leveåret til lillepia, så driver å sorterer bilder og planlegger litt. Har også gått babanas på PanduroHobby sine sider, og venter forsendelse i løpet av uka. Gleder meg som en unge! Nå kan jeg utforske nye hobbyer, og har tid til å holde på med kortlaging, scrapping, maling og tegning... Jeg har planer om å rydde i papirer, sortere/pakke ned gamle barneklær, rydde klesskap, osv... Men det kan jeg jo alltid gjøre en annen dag.. lurer på når den dagen kommer, jeg! ..hehe.. Skal prøve å strukturere meg selv litt nå framover, slik at jeg faktisk får noe ut av disse mnd jeg må gå hjemme fram til fødselen. Ser jo at dagene bare ryr ut mellom fingrene mine, uten at det egentlig skjer noe. Har planer om å lage en "arbeidsliste" hver søndag, for hva jeg skal gjøre hver dag den kommende uken.. både husarbeid og morsomme ting. Håper jeg greier å gjennomføre det, da! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139410495-dere-som-er-100-sykemeldte-hvordan-f%C3%A5r-dere-dagene-til-%C3%A5-g%C3%A5/#findComment-139532655 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå