Gå til innhold

Skal si Emily finner på mye rart ved leggetid!


LilleMalin♀♂♂

Anbefalte innlegg

Vi har lagt oss til en hyggelig vane som egentig er en uvane og det er å lese eventyr eller synge nattasang til Emily sovner. Det har vi sluttet med og noen ganger går det kjempefint, mens andre ganger skal jeg si hun ikke legger to pinner i kurs for å si hva hun mener!

 

Her forrige kvelden gikk hun villig i seng etter kveldsstell, så synging og god natt, du er mammas skatt osv. Så gikk jeg ut og etter noen minutter begynner hun å rope: Jeg er ikke trøtt/jeg er litt syk/ jeg har vondt i øyet!

 

Jeg rusler rundt og rydder og døren hennes er på gløtt så hun hører meg og jeg sier "nå er det natten for Emilyjenter, sove godt". Til slutt blir hun sint fordi det ikke hjelper og da roper hun "NÅT-NÅT" (for dere som ser endel på Pingu så vet dere jo at det sier han når han er misfornøyd med noe). Da lo jeg godt og lenge. Hun fikk nesten lov å stå opp igjen bare på grunn av det, men bare nesten;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha.. utspekulert å si at hun er syk og har vondt:) Og kan tenke meg du fikk en god latter ja!

 

Vi leser også eventyr og synger, og går ut av rommet etter det. Ofte roper han 'Jeg vil ha vaaaannn', selv om vannflaska står rett utenfor senga.

I det siste har vi hørt at han har styra fælt, og når vi ser til han er pysjen tatt av. Up&go-bleia får han heldigvis ikke av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linea får tilbud om kveldsmat til barne-tv, men takker ofte nei. I det siste har hun forlangt å få brødskiv etter at vi har tatt på pysj og pusset tenner. Vi har gitt henne, men så har hun bare spist en kvart skive.

 

Vi pleier å lese og synge i stua før legging. Måtte innføre det for å få henne til å skjønne at i det vi ligger i senga så er det sovetid. Når vi kommer i senga er det litt vann og så en sang til (vi har gått med på det etter at lillebror kom) og så går vi ut. Heldigvis trenger vi stort sett ikke gjøre noe mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...