Gå til innhold

Hvorfor er det så vanskelig å selge vogn på Finn.no?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

fordi folk kjøper nye vogner? også er det mange som reiser til sverige, venninna mi er sånn som kjøper alt på finn.no men vogn kjøpte hun i sverige pga at det var så mye billigere der at hun nesten ikke måtte betale ekstra for og få 2 års garanti, noe man ikke får med en brukt vogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonsen er utgått nå. Men var ikke noe galt med den altså. Vet mange kjøper nytt, men skulle jo ha solgt vogna da..hehe. Står i gangen og tar plass. Kanskje jeg prøver meg på en ny runde med annonsen om 2-3 mnd;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok.. Dette står i annonsen hvertfall:

 

 

 

Beskrivelse

X-lander XT har følgende egenskaper:

- 360 graders roterbart forhjul som også kan låses.

- Superpraktisk storbyvogn.

- Sete og kalesje er avtakbare, og den spesialdesignede bærebagen kan monteres på understellet.

- Rammen er framstilt i aluminium.

- Sete og kalesje er vind- og vannavvisende.

- Farge: rød og sort.

 

Vognen er inkludert kalesje, hodestøtte, justerbar rygg, høydejusterbart styre, varekurv, pumpe, fotpose og frontbøyle.

 

Den som kjøper vognen får også med regntrekk til både bagdelen og sportsdelen. Vognen er veldig lett i vekt. Det er lagringsplass under vognen og det er lett å bytte fra bag til sportsdel.

Sportsdelen er bare brukt i 1 mnd, og bagen ble brukt fra juni til mars. Vognen fremstår som ny. Den ble kjøpt for ett år siden. Vi er veldig fornøyd med den, men selger den da vi fikk en ny vogn i gave. Vognen kostet 5000 kr ny.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekka hva samme vogn koster i dag? Selv om den kosta 5000,- for et år siden, kan den jo være i salg mye billigere nå, og da kan jo 2500,- være litt mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller, jo, jeg kom inn med en annen nettleser. Vognen jeg solgte var like ny, men jeg tok under 1/3 av nypris. Du tar halve, kan det være årsaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du selger den jo til halv pris.. Iforhold til når du kjøpte den.. Men må huske på at det er mye salg nå om dagen og at den kanskje er billigere nå.. En annen faktor kan være at den er Veldig knall rød.. Så du eleminerer jo ganske mange akkurat der..

 

Har netopp kjøpt vogn på finn selv jeg.. Så er ikke av den som ikke har kjøpt heller.. Men er kresen på pris nå¨i tilbudstider.. hehe.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde ikke å selge den nå, men for noen mnd siden;)

Den koster 6000 kr i butikken i dag. Hvertfall i den butikken jeg kjøpte den, så derfor jeg tok 2500, men skal prøve å ta 2000 for den istedet;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som en fin vogn, men det kan kanskje være noe med prisen som de andre sier. Jeg personlig liker ikke 3 hjulinger, men det er det sikkert mange som gjør.

Jeg har nylig solgt to vogner og fikk solgt de innen 1 uke og kjøpte meg en helt ny vogn til siste ungen som også er knall rød:o)

Jeg solgte mine for en del under halv pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de letteste vognene å selge brukt er de det er størst etterspørsel etter, med fare for å fornerme noen er vel det simo, emmaljunga, teutonia, oth, bugaboo og tfk. de tre første er kjent for god kvalitet og ergo er det trygt å kjøpe brukt, de tre siste er veldig populære og omsettes derfor lett til halv pris eller høyere. vogna du selger er det sikkert mange som ikke har hørt om....................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar;) Da skal jeg prøve å selge den for 2000 kr i første omgang;) Kjedelig at den tar plass i gangen, så håper det går bedre med lavere pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte min emmaljunga i nov og fikk hele 5000,- og det var en 2006 mod..den lå kanskje ute på nett i 4 uker så jeg var veldig heldig :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det har veldig mye med merket å gjøre, faktisk. Emmaljunga, OTH osv. er kjente og populære merkevarer som folk forbinder med kvalitet, og derfor er de også populære som brukte vogner. Basson (eller x-lander) er et ukjent merke for meg - jeg har hørt navnet, men kjenner ingen som har slik vogn, og vet lite om merket. Særlig ved bruktkjøp er det viktig at vognen er slitesterk og god.

 

Vogna di er sikkert helt super, men da jeg skulle kjøpe vogn brukt for 2 år siden satset jeg som så mange andre på Emmaljunga. Han jeg kjøpte vogna av sa at det hadde vært 20 stk som ringte samme morgen som annonsen ble satt inn ... De hadde selv kjøpt vogna brukt året før. Den ble solgt videre igjen i sommer, og har altså hatt 4 forskjellige eiere på 5 år.

 

Nå har jeg en TFK som jeg er mye mer fornøyd med enn Emmaljungaen, men da jeg skulle orientere meg i vognjungelen for første gang var det mye lettere å satse på et kjent merke. TFK hadde jeg aldri hørt om da. Satser på å få solgt den igjen, men vet jo ikke.

 

Ellers tror jeg det er greit å gå litt lavt i pris når man legger ut ting på Finn. Vi solgte bilstolen vår, en Britax Baby-safe, og la oss bevisst noen hundrelapper under de andre som lå ute. Vår ble solgt samme dag, flere av de andre, makne, stolene, lå ute på Finn i lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har solgt tre vogner, hvorav de siste 2 ble lagt ut på finn.no...de ble solgt kjempefort...dagen etter annonsen ble lagt ut. Men det var før finanskrisa da=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også prøvd meg på FINN.no med dårlig hell.

Men har hengt opp lapp på butikken i nærmiljøet og vognen, stol, bilsete, bleiebøtte og innbo har gått unna raskt.

Faktisk en del mennesker som ikke er på nettet også :-)

Kan anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...