Gå til innhold

Farge på kjole i bryllup- er gjest!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man bruke champagnefarger el beige på en kjole når man er gjest?

Eller kjolen er vel kanskje mere gyldenbrun...

Skrevet

alt annet utenom hvitt (evt fargen på brudekjolen..)... spørs da? dumt om bruden har beige kjole...

Skrevet

Tror du bruden gifter seg i en lignende farge? Tror jeg ville holdt meg unna om den er veldig lys.

Skrevet

Brukte selv en dus kjole i et bryllup, men da var jeg forlover og matchet slik brudens kjole(avltalt på forhånd). Kjolen hadde noen deltajler, som noen strassperler og lyseblå bånd (uff hørtes veldig harry ut nå, men har aldri fått så mange komplimenter i hele mitt liv...).

Hva med å bruke litt farve på et armbånd, hårpynt og et sjal el.l.? Det kan jo være en dypere gylden farge, eller en komplementær farge.

Skrevet

mulig jeg er sær, men jeg hadde ikke likt om noen kom i beige eller champangefarge i mitt bryllup. jeg tror det er lurt og holde seg langt unna ting som kan ligne på hvit

Skrevet

En gjest i vårt bryllup hadde knallrød kjole... Skal innrømme at jeg stusset litt på det.

Skrevet

Hvorfor er det ille å ha på seg knallrød kjole i et bryllup?? Disse reglene kommer jeg aldri til å skjønne meg på.. ;P

Skrevet

fordi rødt betyr elskeren/eksen til brudgommen...

Skrevet

Jeg synes du fint kan bruke det. Men folk tenker forskjellig. Jeg har selv brukt svart i bryllup og hvert i bryllup der noen har hatt hvit kjole (med noen svarte detaljer), en mor som fulgte sin datter opp krikegulvet i knallrød kjole, og ett bryllup der en gjest hadde det jeg kaller thai-hore-kjole. Så det meste brukes, og det er vel helst du som vet hvordan brudeparet er og hvordan de vil reagere.

Skrevet

Hehehe, og disse "reglene" er fra oldtiden eller?

Skrevet

hehe.. jeg liker å kalde det tradisjon... hehe

Skrevet

Synes ikke champagnefarget eller beige passer seg som gjest..

Men hør med bruden, spør hva ho mener.. Kan jo godt være at ho synes det er ok =)

Hadde selv en gjest i mitt bryllup som fant seg en champagnefarget kjole.. Spurte meg om ho kunne bruke den, og jeg sa helst ikke siden jeg hadde eggeskallfarget kjole.. Og det synes ho var helt greit og forståelig =)

Skrevet

Nei, syns ikke det egentlig, hadde selv en farge som gikk mot de fargene når jeg giftet meg. Men hvis den ser mer brun ut enn champagne så er det vel greit. :o)

Skrevet

Alt unntatt svart og hvitt er fint i bryllup. Du er ikke bruden og du er ikke i begravelse.

Kan jo forsikre deg om at bruden skal ha tradisjonell hvit brudekjole, men fargen betyr jo ikke alt, kan den tas for å være brudekjole på noen måte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...