Gå til innhold

bekkenløsning og sykemelding?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ble sykmeldt i oktober, da bare 20%, men så har jeg økt litt og litt. Har kontorjobb så sitter mye. Hjalp en del å få heve/senke pult.

Fysioterapauten min sa det at når man har fått diagnosen bekkenløsning skal man bare jobbe 50 %

Er vel opp til vedkommende som er sykemeldt hvor stor sykemelding vedkommende ønsker selv om man har bekkenløsning? Arbeidsplassen er jo lovpålagt å tilrettelegge.

Jeg jobber på en småbarnsavdeling i en barnehage og er 40 % sykemeldt. Men de 60 % jeg jobber er tilrettelagt slik at jeg ikke er på avdeling hele arbeidsdagen min- jeg bytter på mellom kontor og avdeling etter hvordan kroppen er.

takker for svar..

jeg jobber også i barnehage, og syns det er svært vanskelig i forhold til bekkenløsningen.. vet ikke min arme råd, når jeg kommer hjem om ettermiddagene så er det mine tre barn som trenger meg,og jeg klarer ikke å ta meg av de.

jeg spurte pga at legen min ikke så det som noe problem å jobbe med barn når man har bekkenløsning. jeg har fått henvisning til fysioterapeut... men han er enig med meg...

derfor dette innlegget, da vet jeg litt mer om hva man kan "forlange" skal til legen igjen imorgen...så for vi se hva det blir til....

hilsen hi

heisann..

Jeg har fått bekreftet at jeg har:

Bekkenløsning med gangvansker + låsninger på begge sider.

- Jeg ble aktiv sykemeldt i uke 10.

- Fullt sykemeldt i uke 17.

- Er nå i uke 23 og holder på å gå på veggen.

Går til fysioterapi 2 ganger i uka og er hos ostiopat ca en gang i mnd, om/når bekkenet mitt låser seg. Det er dager hvor jeg ikke klarer å gjøre annet hjemme enn å konsentrer meg om meg selv. Det går vondt å gå/sitte/ligge. Men det hjelper med fysio. Både individuelle timer og timer i gymsalen hvor jeg trenger de få musklene jeg får lov til å gjøre noe med.

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg er bare 9 uker og 3 dager på vei, men har allerede fått "diagnosen" bekkenløsning med gangvansker. Hvis jeg bare er hjemme å slapper av kjenner jeg det nesten ikke i det hele tatt. Men går jeg meg en tur på bare 5-10 minutter eller jobber litt så gjør det veldig vondt.

Jeg er hittil sykemeldt 50% opprinnelig pga kvalme, men selv om kvalmen er nesten borte bruker jeg sykemeldingen fortsatt som er ut januar. Etter januar er jeg usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg vil jo jobbe fullt, men bare det å jobbe 50% føler jeg at er slitsomt. Når jeg kommer hjem fra jobb da så halter jeg og det gjør kjempe vondt. Jobber jo heldigvis på kontor, så blir ikke så mye ståing. Men sitting er slitsomt i lengden også...

Huff, skal ikek være lett dette;)

Ja ikke enkelt det med bekkenløsning/låsning å jobb, jeg presset meg selv veldig mye i 1.sv viste da ikke noe om dette. å ønsket ikke å bli sykemeldt, men min lege insisterte på det da var jeg 5 mnd på vei, 2 uker etterpå måtte jeg bruke krykker for å få til å gå. i mitt 2.sv ble jeg sykemeldt i uke 6. ja fikk sjokk jeg da. Så nå er jeg såååå spent på hvilken vei dette vil ta, har trent mye i forkant av dette sv å kjenner ingenting enda er nå i uke 6. skal til legen mandag 26.jan.

Det som er rett i slike tilfeller er vel å lytte til kroppen å ikke presse den på noen måte. Masse lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...