Gå til innhold

Hvordan har deres jul vært?


LilleMalin♀♂♂

Anbefalte innlegg

Her har vi kost oss masse:) Fire generasjoner på julaften, det er ikke værst! Alle har vært friske, unntatt lillebror som har fått barnehagebasilluskene til Emily. Harn snorker, snørrer og nyser og hun kysser han hele tiden så han får godt med påfyll av snørr. Stakkars liten...

Det var mange gaver under treet i år og Emily koste seg spesielt mye med Hopsy Daisy-sekk, Drømmehagenfigurer og en stor Tinkie Winkie som spiller musikk.

Hvordan har deres jul vært til nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...ikke som planlagt...

 

Vi dro til Vestlandet med fly. Lille julaften var vi i Bergen sentrum for å se pepperkakelandsbyen. Han fikk en pepperkake som i følge damen i skranken HELT SIKKERT er UTEN egg (Thomas har eggallergi). Utpå kvelden ble han tett i brystet, hostet sammenhengende i en time og kastet opp - så vi dro til legen og fikk allergimedisin og ventolin for å lette i brystet.

 

Ingen piller svigermor på nesa, så hun ringte arrangørene for å fortelle hva som var skjedd...:) Personen hun snakket med sjekket oppskriften, og det var eggehvitepulver i den....

 

Siden har han hatt feber, veldig tett i brystet, hostet og ingen matlyst - og blitt forkjølet. Da stikkpillen begynte å virke på julaften, rakk han å åpne alle pakkene sine før han ville legge seg og marsjerte i seng.

 

I dag er vi hjemme igjen, og håper han snart kommer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phui! Dette blir langt!

Vi rakk å bli ferdig til jul, tross all sykdommen vi hadde i forkant. Julaften ble en rolig kveld med nissebesøk på lekeplassen (arrangert av huseierforeningen - flott tiltak), middag og pakker sammen med mine foreldre. Herlig å ha julaften her for en gangs skyld. Linea syntes det var veldig gøy med pakker, men så fort hun hadde pakket opp en leke var hun i grunnen fornøyd. Ble litt voldsomt med flere pakker egentlig. Tilslutt var hun så overtrøtt at hun gråt seg ut. Fikk lagt henne og Linus (som forøvrig sover veldig urolig på kvelden for tiden, så måtte inn til han sikkert 100 ganger før han roet seg helt). Så var det å pakke opp resten av gavene. Vi pakket opp alle de myke pakkene til ungene og de var det mange av. Er rimelig tomt i skuffene deres nå. Noen av gavene sparte vi til dagen etter, bla gaven til Linus fra Linea - en bitering, stor dyne til Linea fra farmor og farfar, og en pakke jeg ikke ante hva var fra en av venninnene mine og det var en prinsessejakke, hvit pelsaktig sak. ;)

 

1. juledag er det fast tradisjon med frokost hos mamma og pappa og middag hos svigers. Til barne-tv sovna jeg på sofaen hos svigers - da var det på tide å komme seg hjem!

2. juledag har vi pysjpålagt dag. Vi voksne går i pysjen hele dagen og vi ligger på sofaen og koser oss. Løftet dukkehuset som Linea fikk ut i stua så vi kunne leke med det. På kvelden begynte mannen og bli litt kvalm og jeg fikk vondt i halsen og den natten var han oppe og kastet opp 4 ganger mens jeg lå og prøvde å svelge. 3. juledag ble derfor nok en dag på sofaen. I går var det min tur til å dra på legevakten og få konstantert streptokokker i halsen. Sov nesten hele dagen på sofaen - det ligner ikke meg. Nå begynner vi å bli litt lei sofaen så i dag satser vi på en tur ut av huset.

 

Denne jula er altså ikke blitt sånn som vi hadde tenkt. Vi skulle egentlig vært på hytta til broren min nå, men det måtte vi bare droppe. Heldigvis er ferien lang så nå satser vi på at vi snart er pigge og kan kose oss sammen resten av ferien.

 

 

Thomas og meg: Stakkars Thomas!! Vi har lært oss å ikke stole på de som "garanterer" at maten ikke inneholder det ene eller det andre. Sv.far er melkeallergiker og det skjer ofte at de sier: "Nei, det inneholder ikke melk, bare melkepulver...." Hva tror de melkepulver er laget av? Sjekk alltid deklarasjonen selv dersom dere er usikre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har hatt en fin jul. Feiret julaften her hjemme bare oss 6. For alle første gang feriet vi ikke sammen med andre. Tror ungene syns det var like greit egentlig.

 

1. dag slappet vi av og pakkket. Så reiste vi til Sørlandet på 2. dag og ble der til og med lørdag 3. januar. Emma hadde en runde med omgangsyke på slutten, så hun måtte være hjemme første skoledag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...