Vilja<3 Skrevet 23. desember 2008 #1 Skrevet 23. desember 2008 tror jeg, siden det er julaften i morgen. Stod ingenting på pakken om hvor lenge det skulle vatnes ut. Mormoren min sa hun hadde kjøpt det et år og lagt det i vatn i 24 timer, men da smakte det absolutt ingenting, så jeg tenkte å legge det i vann nå snart og la det ligge til jeg setter det på i morgen. Noen andre erfaringer ?
Mrs. Bouquet Skrevet 23. desember 2008 #2 Skrevet 23. desember 2008 Noe pinnekjøtt er ferdig og skal ikke ligge i vann, det står i så fall sansynligvis på pakken. Ellers så vet jeg det er normalt å la det ligge over natta. Selv liker jeg det bedre når det ligger fra morgene/formiddagen til ettermiddag/kveld slikat det er salt nok.
Snappie Skrevet 23. desember 2008 #3 Skrevet 23. desember 2008 Vi har lagt det i vann allerede og lar det ligge til i morgen til vi skal koke det. Svigermor sier vi må bytte vann på det i kveld før vi legger oss, men jeg tror det kan bli litt lite salt da. Kanskje vi bare bytter ut halve vannet og fyller på med nytt. Tror det er slik vi har gjort det tidligere og da har det blitt en suksess!
Gjest Skrevet 23. desember 2008 #4 Skrevet 23. desember 2008 Står det ingenting i det hele tatt på pakken? Mange er ferdig utvannet og bør da ikke vannes ut mer (har gjort den tabben selv), men da skal det står noe om det på pakken. Vis ikke s synes jeg det er greit å legge det i vann sent på kvelden dagen før det skal dampes.
lillespire08+10 Skrevet 23. desember 2008 #5 Skrevet 23. desember 2008 30 timer står det på pakka vi har kjøpt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå