Gå til innhold

Nedre Romerike jan/feb/mars mammaer


Faylinn

Anbefalte innlegg

Jeg blir også med på treff, passer bra både 14 og 21, både dag og kveld. Men jeg tror jeg vil holde meg til Lillestrøm området....har prøvd meg på noen mini Oslo turer i det siste, senest i dag faktisk, og jeg blir så sliten av det...

 

God helg:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nå har jeg lagt opp ett på dagtid på romerike å ett på kveldstid i oslo.

Lurer på om det lønner seg å bestille bord på hard rock.. noen som vet???

 

Vi har fått gjort masse i dag da. Hentet libero pakken på lindex å den var koselig :) samt at vi solgte barnesetet til noen som virket oppegående i dag. Deilig å slette annonsen på finn men litt vemodig å kvitte oss med det finfine setet men, men.

 

har masse bevegelse i magen om dagen.. mest bevegelse og knuffing da! å så er jeg sånn småkvalm om kvelden.. snakket med lille rose å hun slet litt med kvalme samt hetebølger.. noen fler??

 

Faylinn: nå er morsmelkerstatning og flasker i hus. kjøpte bare 1 flaske men 2 sutter. Pappaen her gleder seg allerede til å mate mini. er uansett en fin måte for han å få litt ekstra nærkontakt bare vi ikke ender bare på mme hvis puppen funker :) guuud så jeg gleder meg til å hilse på lillemann nå assa.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år folkens :)

Jeg har helt gått glipp av hele tråden her, må ha vært noe rart med hele BIM så har liksom ikke lett så godt heller...

Både julefeiring og nyttårsfeiringa gikk stille og rolig for seg, men sliter bigtime med bekkenet om dagen.... Kjipe greier det der :( Er nok sykemeldt fram til perm så jeg er med på dagtreff i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer jeg hvertfall fredag 9 på Egon i Lillestrøm:)

 

Elin: Jeg er ikke kvalm, ikke spesielt varm eller har hetetokter heller. Men jeg har nok av andre rare plager, mye kynnere blandt annet på kvelden, så vi får nok alle vårt ja.

Hva er denne babypakken på Lindex for noe?? Jeg har sånn medlemskort der...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis ikke hetetokter. Og jeg kan si sikkert at jeg ikke kommer på noen av treffene. 9. er siste dagen før vi flytter, så da er jeg nødt å gjøre siste innsats her hjemme. Og mannen jobber kveldsvakt den 21., så da må jeg være hjemme med barn.

 

Julie: babypakken på lindex er pakken fra libero-klubben. Har altså ingenting med lindex-klubben å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra. virker som vi er noen som kan fredag 9 i allefall :D

 

Julie: hvis du ikke har meldt deg inn enda gå inn på libero.no . den pakken var ganske ok assa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, hei....

 

Jeg er med den 9 jeg og.

Det kan hene jeg må prøve å ta buss dit får første gang da siden gubben mest sansylig har bilen på jobb.

Men vi kan vels alltid prøve buss og.

 

Jeg er og med den 21 om formen er bra.

Vi kan høre om vi må ha bord når det nærmer seg.

Om ikke vi blir fler kan vi gå Elin.

 

Jeg må og bare skryte litt av gubben min. Jeg skulle til å lagge middag, skulle bare innom wc først og når jeg kom ut hadde han begynt å jeg fikk besjed om å gå i stuen å slappe av:)

 

Jeg sliter med at jeg er veldig trøtt for tiden, sovner på sofaen tilstadighet. Vokner er oppe litt og så er jeg trøtt igjen og føler jeg må sove.

Blir kvalm med vær hetetokt jeg får, å de kommer ofte.

Blir kvalm om det gåt for lang tid mellom måltidene mine.

Er det andre som har det slik eller som har hørt om dette før?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille rose: så koselig med middagen da! Har ikke det sånn at jeg er ekstra trøtt for tida, og ikke kvalm eller hetetokter. Heldigvis. Håper det gir seg for deg snart!

 

Dere får kose dere på treff både den 9. og den 21. Si fra hvis dere vil komme innom en dag og se i nyhuset da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som allerede har begynt å planlegge sommerferien??

Jeg har sååååå lyst til å reise til syden, men for dere som er 2 gang foreldre... er dette fyyy eller ok med en liten baby??

tanken var å dra tidlig i juni før det blir for varmt samt før fellesferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: Det er bare å reis det... Mange som drar med babyer på ferie, de har da barn de som bor i varmere strøk også :)

Men tror nok det er lurt å unngå den absolutt varmeste perioden så det er levelig for alle parter...

Jeg kjenner i hvert fall mange som har reist med små babyer og det har gått helt fint :)

Tror ikke vi skal så mye spes til sommeren akkurat, blir bare besøk i Norge, sikkert vestlandet som vanlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jo litt på annen bakterieflora samt at det fort kan bli slitsomt for lilletassen :) la det ut på 3 tri også å det virker som det ikke er noe problem å reise :)

 

Vestlandet er herlig :D har planer om en tur vestpå sammen med mamma jeg. Hele familien kommer derfra utenom meg :D bare jeg som prater "rart" hehe

hvor på vestlandet pleier dere å dra da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år! :-) Jeg tror jeg kommer på dagtreff på fredag, må bare se an hvordan det går med poden i barnehagen denne uka. Hvis det går skikkelig dårlig kommer jeg til å hente så tidlig at jeg ikke rekker lunsj.

 

Elin08: Det er nok dere det er mest slitsomt for å reise når babyen er bare 3 mnd! :-) Mye stasj som skal med, og i den alderen går tidem stort sett med til å holde den lille i sjakk, for å si det sånn. Med mindre du får en rolig baby som trives med å ligge å se i taket, vil en av dere ha den i armene all våkentid, inkludert på stranda og restauranten... Ikke kjøp billett før dere ser hva slags baby dere får. Jeg ville aldri reist så tidlig med han vi har nå, ville bare vært stress. La seg jo ikke før ti-elleve om kvelden på den tiden og sto opp klokka seks. Sov noen halvtimer i løpet av dagen, resten våken og trengte aktivisering hele tiden.

 

En annen ting: Dra et sted hvor du vet du kan få legehjelp og sykehus på et språk du forstår og med medinsk kompetasne du stoler på! Har hørt noen skrekkhistorier om foreldre som reiser til "eksotiske strøk" og babyen blir syk.. :-/ Hvis du ammer og har god hygiene er jo bakterier nesten fraværende problem, men you never know.

 

Vi regner selv med å reise en uke til Spania når minstemann er ca 7 mnd, og da sammen svigers på flyet og ned til leiligheten til mine foreldre hvor vi har vært mange ganger. Dvs 4 besteforeldre parat for 2 barnebarn, ergo litt fri for oss foreldre. 8-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: Bakteriefloraen er nok det siste du trenger å bekymre deg for. Enten ammer du, og da får jo babyen alt den skal ha fra deg, ellers gir du flaske og da får du bare passe på at du er nøye med å koke flaskene skikkelig eller ha med sterilisator. Og ikke minst koke vannet du bruker. Gjerne bruke flaskevann i så fall. Som vips sier, bare pass på å unngå den varmeste perioden. For det vil nok bli slitsomt ellers.

Her blir det hjemmeferie i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo damer, og godt nytt år!! :-)

Håper alle hadde en koselig jul og fikk masse bra!

Jeg har fått bedre bekken i jula, veldig fornøyd med det! Skyldes nok at jeg knapt har beveget meg utendørs siste ukene pga kynnere og modningssmerter.. -Men heller det, for det er jo for noe godt iallfall!

I morgen er første arbeidsdag etter to ukers ferie, blir jo helt rart! Men nå er det ikke mange dagene igjen før perm! :-)

Åssen går det med forberedelsene deres da?? Ble plutselig litt stressa, så det ble noen runder klesvask i jula! Det viktigste er vel på plass, men kjekt å få litt mer i orden før nurket kommer! :-)

 

Suzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å bli bittelitt småstressa for hvordan jeg skal få tid til ting. Men det går vel... er jo ikke i jobb, så må vel klare å få gjort litt på dagtid mens eldstemann er i barnehagen. Vi flytter jo til lørdag, så her er det flytteforberedelser og lite babyforberedelser, gitt!

 

Må du passe på å beholde bekkenet i den formen det er nå da, og ikke ødelegge det så kort tid før permisjonen din begynner, Suzy :) Så får du stikke innom en dag når du har begynt med permisjonen, og se det nye kaoset vårt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: Vi reiser alltid til Haugesund, samboeren min er jo derfra så han har hele familien der borte... Er litt på hytta en times tid utafor byen også så han får fiske litt , så det er greit når det er bra vær :)

 

Bic: Jeg misunner dere virkelig ikke den flyttinga, men blir nok godt når det er over, og ikke minst at dere har alt i orden når den lille kommer :)

Jeg hater virkelig å flytte!!!!! Skal bo her jeg bor til jeg blir bært ut og sendt på gamlehjem, he he :)

Blir spennende å se hvordan dere får det til slutt da :)

 

(Nå er det jammen ikke lenge igjen til de første av dere begynner å poppe ut disse ungene................ *spent* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter...

 

Jeg tenkte jeg skulle lege inn en påminelse om når vi skal få disse små nurkene våre.

 

Oppdatert terminliste da :)

Januar:

snartmammatil3:-) : 20. januar

Loling: 31. januar

 

Februar:

miak: 12. februar

Bic&Bac: 17. februar

JulieF: 18. februar

Swcdans: 20. februar

Faylinn: 21. februar

Gravilla24: 21. februar

lille rose: 22. februar

Elin08: 23. februar

 

Mars:

Moj29: 12 mars

Vips-77: 15 mars

Et lite nurk i magen :): 16. mars

Lonert: 18. mars

Mamma til 2 snart: 18. mars

ag30: 26. mars

Bøtteknotten og jeg: 28. mars

 

Vi får bare se hvem som komer førs og sist og om noen terffer på sat dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm mente jeg leste at snart mamma til 3 har fått sin på 3 tri?? eller tar jeg heeeelt feil?? Er uansett veldig nærme nå for mange av oss :D

 

Faylinn: Så flott at du vil være med på fredag:) ble plutselig usikker på hvor mange som egentlig er hjemme jeg :) Skjønner godt at poden er førstepri da, men håper han trives bedre i barehagen nå!

 

Har forresten tenkt litt på det med å være flere. Er ikke umulig at vi blir fler enn meg og Thomas som reiser sånn at vi får litt hjelp med lillegull også. Kommer til å velge et sånt typisk charter mål med alt på hotellet så jeg regner med at språk skal gå i orden. tror ikke jeg hadde turt noe annet :D

 

Bic: godt poeng med bakterier.. det hadde jeg ikke tenkt på!!

 

 

suzy: her er vel det meste av forberedelser i orden. Er jo alltid litt småtteri igjen, men heldigvis så er at det store i orden :) Skal vaske babytøy, sengetøy etc sånn at det er rent og nyvasket til lillemann kommer da, men føler ikke at det er noen hast enda :)

Så bra at bekkenet ditt er blitt bedre:)

Når er det du går ut i perm??

 

såååå da var det mandag da.. Akkurat kjørt skatten min på jobb å nå fyrer jeg som bare det i peisen. Er RÅKALDT ute!!!

Gleder meg masse til bassenget i dag. Har savnet det utrolig mye å synes det hjelper bra. Etterpå skal jeg og lille rose en tur ned på sørumsand for å ta en kaffe eller 2 :) bare å komme hvis det er fler som vil bli med. Er den kafeen som ligger i2 etg der hvor bunnpris er :)

Regner med at vi er der fra ca 1415.

I dag har jeg bae 49 dager igjen *jippi* utrolig hvor fort tiden går når man har passert 100 dager igjen. Det er da man virkelig "ser" at dagene flyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg åpna jobbkalenderen i dag så jeg at jeg skal holde kurs på fredag. Shit! Ikke blir det BIM treff, og hvordan skal jeg rekke å forbedere kursmateriell nå som jeg er 50% sykmeldt? Blir jo helt stressa. Jobber hjemmefra i dag siden jeg skulle til legen, og hvem annen lege er en hel time forsinket selv på morgenen?! I tillegg måtte jeg vente en halv time på en blodprøve etterpå. Nå er jeg sliten og får ikke gjort noe mer jobb i dag i hvert fall. Nuvel, det må jo bare ordne seg. Jobber man ikke best under press? :-)

 

Dvs, vi ses ikke på fredag da. :-/ Blir vel noen ekstra timer jobbing denne uka og heller to hele fridager neste uke. DA skal jeg vel få slappet av litt eller? Men jeg satt opp en liste i går over det jeg må ha i hus før babyen kommer, og det var jo litt det... Vil ha det i orden før permisjonen starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januar:

snartmammatil3:-) : 20. januar

Loling: 31. januar

 

Februar:

miak: 12. februar

Bic&Bac: 17. februar

JulieF: 18. februar

Swcdans: 20. februar

Faylinn: 21. februar

Gravilla24: 21. februar

lille rose: 22. februar

Elin08: 23. februar

 

Mars:

Moj29: 12 mars

Et lite nurk i magen :): 16. mars

Vips-77: 18 mars

Lonert: 18. mars

Mamma til 2 snart: 18. mars

ag30: 26. mars

Bøtteknotten og jeg: 28. mars

 

Måtte bare flytte meg selv fra 15 til 18 (Ikke at det spiller så stor rolle men)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello i kulden:) Brrr, nå er det skikkelig vinter ja! Skal tenne i peisen jeg også nå.

 

Jeg er SÅ glad, fordi i dag har jeg vært på kontroll hos jordmor, og min lille jente har snudd seg med hodet ned!!! Dvs, jordmor tror hun har ligget sånn hele tiden, og at legen min tok feil da hun sa hun lå på tvers for 3 uker siden.

Hun ligger nokså dypt plassert med hodet nedi bekkenet, så derfor har det nok vært for vrient for legen å kjenne at hodet faktsik var der:) Jordmor var hvertfall ikke i tvil:)

Så da satser vi bare på at hun holder seg der nede! Puh, så da kan jeg legge til side alle tankene om ks og vending og bla bla bla...:)

 

Nå bare går Erling og jeg og venter og venter. Alt er stort sett på plass, og vi gleder oss så mye! Vi snakker om lille jenta som om hun allerede skulle vært her, og fikk til og med gaver under juletreet hvor det stod "Til Victoria" fra familie og venner som vi aldri har fått noe fra tidligere. Søtt gjordt av dem:)

 

Begynner å glede meg til sommer og varmere vær jeg også. Tror vi holder oss hjemme i Norge i år. Tar vel noen uker på hytta og sånt.

Men neste sommer hadde det vært deilig med en uke til syden. Har snakket med mamma og pappa, de pleier å leie hus i Frankriket, så da kan vi jo reise sammen med dem. Så kan Erling og jeg få litt avlastning også:)

 

Ha en fortsat fin dag !

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år!! Håper dere hadde en god jule og nyttårsfeiring! Deilig med så lang ferie! Og helt herlig å ha et nurk i magen :) Hun spreller og rører mer på seg, og nå er det ikke bare om natten når jeg helst vil sove :) Kjenner meg så heldig! Men nå begynner det å bli tungt å stå fremoverbøyd. Håper på 100 % sykemelding siste 6 ukene før terminen, for det kan bli tøft å jobbe mot slutten. Særlig om magen skal bli større nå... Og det skal den jo.

 

Kondisjonen er ikke på topp.. Har svømt litt og gått noen turer, det er skikkelig pes i starten, men om jeg tar det litt rolig blir det bedre og bedre. Kanskje flere som merker vektøkningen og at det tar på lungekapasiteten?

 

Vips: God bedring med bekkenet! Kjedelig at du er så plaget da.

 

Bic: Lykke til med flyttingen!

 

Håper det blir flere treff, for jeg får ikke til på dagtid nå og onsdager går jeg på Gravidyoga :) -det er virkelig å anbefale!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme at den listen jeg dro frem tidliggere i dag var en liste som jeg fant på forje tråd vi hadde. Jeg har bra husk men ikke så god at jeg husker alle sin termin.

Så det kan godt hende at noen har fått barn alt. Jeg har ikke fått det med meg men det hener at jeg er litt treg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille rose: hadde du huska den terminlista i hodet, hadde jeg blitt sjokkert. Ingen kan vel ha så god husk? Iallfall ikke når de er gravide! hehe :)

 

vips: misunner ikke meg selv.. kjenner allerede at det ikke gjør godt for bekkenet...

 

Julie: godt hodet var ned da :)

 

Var på Strømmen i dag, og det var heller ikke godt. Men hadde et par ting jeg måtte få kjøpt. Skulle kjøpe vognpose også, men å finne billig vognpose som er stor nok, er ikke lett... Så sitter nå og vurderer slenge inn en bestilling hos go'ing (going.no) i full fart her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Rose: Tror du hadde hatt litt vel lite å gjøre hvis du hadde huska den lista, he he....

 

Et lite nurk i magen: Vi har god tid til å finne på ting etterhvert, og så får du rope ut hvis du blir sykemeldt før da så kan man jo treffes da :)

 

Bic: Er det 2 åringen som skal få pose eller?? Vi kjøpte en som var ti cm lenger enn de andre, men den kosta 1800, men veeeeldig god da :)

 

Det eneste vi trenger å kjøpe er lekegrind å ha i stua så den lille kan ligge litt i fred fra turboprinsessa her, men ellers har vi jo alt i hus fra før... Litt kjedelig egentlig, for det er jo litt av kosen å shoppe litt, men det er vel like greit siden formen er som den er....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...