Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #26 Skrevet 18. desember 2008 Jeg kjenner så mange dumme damer som har klart sykepleierhøyskolen at jeg klarer ikke akkurat å se opp til de, slik utdanningsmessig. Men flinke sykepleiere har jeg dyp respekt for. Som jeg har for flinke leger og hjelpepleiere
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 18. desember 2008 #27 Skrevet 18. desember 2008 Må si jeg har dyp respekt og ser veldig opp til sykepleierne/intensivsykepleierne på Ullevåll NEO.
winneboo Skrevet 18. desember 2008 #28 Skrevet 18. desember 2008 Jeg ser faktisk opp til sykepleiere. Har ikke noe med status å gjøre eller at de er mye bedre enn alle andre. Men jeg synes de gjør en viktig jobb. Det gjør mange andre yrker også såklart, så det er flere yrker jeg "ser opp til". Har selv et ønske om å bli sykepleier en gang i fremtiden så jeg har absolutt respekt for dette yrket.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #29 Skrevet 18. desember 2008 blir litt irritert av å lese disse innleggene.. er selv sykepleier, og det er i mine øyne absolutt en statusjobb. Feilen er at vi tjener dårlig, og derfor tenker folk at vi er lite verdt. Det er stor respekt i å velge et yrke hvor man vet at vi vil tjene lite, men gjør det likevel fordi det å hjelpe syke mennesker veier tyngre! Og at det er lett å komme inn på sykepleien er nå ihvertfall helt feil. Jeg vet om noen få skoler på østlandet hvor det er lettere å komme inn, ellers ligger snittet på rundt 5 de fleste steder i landet. og studiet er absolutt ikke enkelt å gjennomføre. hvordan kan noen si det når de selv ikke har prøvd?
bomsa Skrevet 18. desember 2008 #30 Skrevet 18. desember 2008 Jeg ser opp til sykepleiere og har stor respekt for yrket. Jeg er også enige i at sykepleiere har for lite lønn, jeg har en "utdannelse" på 2 måneder og tjener mer enn dem...ikke rettferdig i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #31 Skrevet 18. desember 2008 Jeg sitter også litt forundret her... Her var det ikke lett å komme inn på studiet. Og jeg må jo være lite intelligent også, for jeg synes absolutt ikke det var et enkelt studie. Hvis noen synes anatomi og medikamentlære er veldig enkelt så ok, men jeg måtte lese masse. Vi er en altfor dårlig betalt yrkesgruppe! Vi sliter virkelig for de lusne kronene vi får.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #32 Skrevet 18. desember 2008 De fra sykepleien jeg vet om er narkiser og tullinger hele gjengen
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #33 Skrevet 18. desember 2008 Sier litt om omgangskretsen din da!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #34 Skrevet 18. desember 2008 Jeg ser opp til sykepleirer og det tror jeg at de fleste jeg kjenner gjør også. Jeg jobber sammen med veldig mange dyktige og inspirerende sykepleiere. Det er en god utdanning. Syntes det er dumt at du har mistet den følelsen etter at du begynte å jobbe -tenk på alt ansvaret og tenk på hvor omfattende studiet var. Tenk på hva du har oppnådd og lært? Kanskje du er moden for en annen type sykepleierstilling for å føle mer yrkesstolthet? Hilsen sykepleierstudent
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #35 Skrevet 18. desember 2008 Jeg ser ikke opp til sykepleiere, beklager.. Jeg har sikkert et helt feil syn, men jeg tenker at det er de som ikke visste helt hva de skulle bli, eller de som gikk helse & sosial siden de ikke kom inn på allmennfag.. Og disse er altså "stuck" med å gjøre masse ekle ting, som å rense sår, ta seg av avføring ol.. Usj..
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #36 Skrevet 18. desember 2008 Medisiner har de i hvertfall ikke greie på. Farmakologibøkene deres er så tynne og lettleste at for oss som har studert medisin på universitetet blir det som om å lese en bok som er beregnet på barn.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #37 Skrevet 18. desember 2008 Ser dessverre på sykepleiere som arrogante rompevaskere.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #39 Skrevet 18. desember 2008 Jeg ser helt klart opp til sykepleierne, både for studiet de har fullført (vet det er tøft) og får jobben de gjør. Ser også opp til andre som har høyskole/universitets utdanning. Så ja jeg ser opp til deg:) Ikke at man er et bedre menneske men at man er flink og har ståpå vilje.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #40 Skrevet 18. desember 2008 Sykepleier? De som ikke var smarte nok til å bli lege!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #41 Skrevet 18. desember 2008 Du kan være glad noen gidder å vaske møkka i rompa di den dagen du ligger der og ikke klarer det selv. Da kan det hende du ser på sykepleierne med nye øyne......
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #42 Skrevet 18. desember 2008 Gikk helse og sosial fordi de ikke kom inn på allmennfag? Jøss....den var ny..... allmennfag har aldri vært noe status her om kring iallefall... der kom hvem som helst inn..
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #43 Skrevet 18. desember 2008 Mange misoppfatninger her... Sykepleiere har større pensum enn leger, pluss at de gjør en mye mer spennede jobb enn leger!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #44 Skrevet 18. desember 2008 Sykepleier? De som var SMARTE nok til IKKE å bli leger!
Gjest Skrevet 18. desember 2008 #45 Skrevet 18. desember 2008 Bare for å korrigere så gikk man helse-og sosial for å bli hjelpepleier, ikke sykepleier. Man må ha allmennfag først for å begynne på sykepleien. Og de tynne lefsene i farmakologi har nå jeg aldri sett, vi hadde en diger murstein som pensum. Synes det er utrolig rart at folk har så rart syn på sykepleiere. Det er jo i bunn og grunn et vanlig yrke som alle andre, ikke noe å verken se opp til eller se ned på. Men det virker som at holdningen er enten eller. Utrolig sært.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå