Gå til innhold

Falsk krupp - 3mnd. Fikk Betapred tabletter. Hvordan gi han det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi dro til legen med min 3 mnd gamle gutt i kveld. Han har mye slim og av og til gjøende hoste og strever av og til med pusten. Legen ga 4 tabletter med betapred tabletter til i kveld og 4 til i morgen. Han foreslo vi skulle gi han sammen med syltetøy eller noe.....(!) Han har selvfølgelig aldri fått noe annet enn MM og MME. Har ikke tenkt å begynne å gi han syltetøy akkurat. Noen som vet om de kan løses i melka?

Skrevet

Vet at de i hvertfall kan løses i vann. Vår gutt fikk 12 tabletter i en teskje vann da han var ca 1 år. Hadde løst de i vann og gitt med sprøyte, jeg

Skrevet

Takk. det kan jeg selvfølgelig gjøre. Sykepleieren foreslo å gi det i melka, men det er jo ikke sikkert han drikker opp ei flaske.

Skrevet

Da hadde jeg i såfall løst det opp i kun en liten mengde melk. Som sagt fikk vi 12 tbl blandet ut på EN te-skje

Skrevet

Ja skal prøve med litt vann. Takk skal du ha.

Skrevet

Han foreslo sikkert å gi det i syltetøy fordi smaken på oppløst betapred ikke er direkte god:) tror nok ikke gutten din tar skade av om du gir det sammen med en liten ert med syltetøy.

MM smaker jo også ganske søtt, så du kan sikkert løse det opp i det ogsp.

Skrevet

Huff, det var tidlig å ha falsk krupp?? Trodde ikke dem fikk det før dem var rundt året? Uansett, god bedring til lillegutt.

Skrevet

Tævan min pleier å få 20 tabletter på legevakta også får vi med 20 hjem som fordeles i to omganger. Blander alltid i en skvett vann. Tror nok ikke jeg ville blandet med mm/mme.

Skrevet

Har allerede gitt han med litt morsmelk nå.Han reagerte ikke noe særlig på smaken. Men stusser på at det skal være bare 4tabletter. Ser det står "under 10 kg: 8 tabletter" og 12 for de over 10 kg på ei svensk legemiddelside. Han er ca 6 kg. Finner ikke noe på norsk.Han er heldigvis ikke veldig dårlig. sover ganske rolig, men får disse hostekulene av og til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...