Mamma&snuppa&spiren Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Jenta mi er nesten 8 mnd. Hun sitter stødig på rompa på gulvet om jeg setter hun der. Men hun har ikke satt seg opp selv enda. Dette skal jo være så farlig, hva mener dere? Noen som har gjort det likevel?
Gjest Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 Det er ikke farlig så lenge de holder ryggen stødig. Det de er redd for er at de blir passive av å sitte på rompa, og ikke gidder å lære seg å krabbe, men ake bortover på rompa istedet. Jeg satt min gutt på rompa, for han satt som en prest helt rak i ryggen, men han lærte seg fort å komme seg ned i krypestilling, altså han ble ikke passiv, så da lot jeg han få lov å sitte innimellom.
Mamma&snuppa&spiren Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. desember 2008 Ja, for jeg har hørt at ryggen er ikke sterk nok til å sitte før de setter seg opp selv. Men hun sitter helt rak i ryggen.
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 15. desember 2008 #4 Skrevet 15. desember 2008 Skriver under på enne, vi spurte fysioterapauten om et samme, og hun sa at så lenge de sitter rakt i ryggen (og ikke som en sekk) er et ikke skadelig, men de blir oftere mer passive. Tulla vår sitter nå også "på knærne" (noe som fysio viste oss) og da er det jo veldig lett å komme i krypestilling når hun vil det.
Gjest Skrevet 15. desember 2008 #5 Skrevet 15. desember 2008 Fysioterapaut på 5 mnd kontroll sa det var helt ok å la de sitte i kortere perioder når de holder ryggen stødig selv, blir jo sterkere i ryggen av det også.
Tante Gustava Skrevet 15. desember 2008 #6 Skrevet 15. desember 2008 Mini er 7 mnd, han sitter veldig stødig når vi setter han ned, men setter seg ikke opp selv. Svigermor er fysioterapeut, og sier det er helt i orden så lenge de ikke blir sittende leeenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå