råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 12. desember 2008 #1 Skrevet 12. desember 2008 Han er nå 4.5 mnd og har ALDRI lagt seg før midnatt. Vi begynner mellom 7 og 8 på kvelden. Fast opplegg. bad, pysj og mat. Legger han kl.19-19.30. Da har han sovnet ved puppen. legger han i sengen. våkner igjen etter 15 min. Kun en power-nap. Så er det bånn gass....han skal for alt i verden ikke legge seg. Så da sitter jeg inne på soverommet i tussmørket. busser og ammer. Han er i 100!! men jeg trenger så sårt søvn jeg også. Jeg ammer til alle måltidene. men kl.11 får han grøt i tillegg. Det samme kl.18. I 21 tiden får han i tillegg til mm 200ml mme.Jeg har rett og slett ikke nok melk. De 200 ml med mme sluker han i et jafs. så når han sovner ved midnatt kan jeg endelig legge meg. så våkner han for å få mm kl.02-04-06 og kl.08 står vi opp.Det går aldri mer enn 2 timer mellom hver amming. Hvorfor får jeg ikke da opp denne produksjonen??? På dagtid sover han max 2 timer tilsammen. har en blund på 1 time kl.11 og så noen små blunder utover. ikke senere enn kl1530. merker jo på gutten at han er trøtt. han gnikker seg i øynene nå kl.21....hvorfor kan han ikke sove???? Hva gjør vi feil??? (er uendelig glad i gutten min altså......mtp. overskriften:))
mammsi for første gang:) Skrevet 12. desember 2008 #2 Skrevet 12. desember 2008 åååååååå oss har akkuratt d samme problemet. Tar kveldsstellet til fast tid hver kveld kl 8. Får pupp og mme, so han er god å mett. Sovner som regel ved flaska/puppen, men våkna når vi legg han i senga. Blir skikkelig hyper/overtrøtt å nekta å legge seg. Ser han er stuptrøtt,men klare ikkje å finne roa. Håpe nåkken har nåkken tips!!!!
Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 12. desember 2008 #3 Skrevet 12. desember 2008 Hva med å legge han i egen seng før han sover ved puppen? Du kan jo kanskje bytte ut ammingen etter kveldstellet med en flaske velling? Min sover hvertfall masse bedre på det, og våkner da 1-2 ganger pr natt for mat. Når han sovner på deg, er det jo trygt, godt og varmt, også er det jo kaldere i senga. Jeg MÅ legge Emil i våken tilstand, ellers er det baluba hele kvelden. Han må vel rett og slett læres opp til å sovne på egenhånd. Du kan jo sitte inne hos ham den første stunden slik at han lærer at mamma er der å passer på. Synge å kose litt før du sitter der uten å gi ham oppmerksomhet, men tar ham opp om han hyler selvfølgelig. Etterhvert kommer han nok til å skjønne at det er trygtå sove alene i sengen. Hvis du har lite melk kan du jo både amme og gi mme rett etter hverandre i samme måltid noen måltid? Mme først, og amme når han ikke er såå sulten lengre. Jeg merket en stund at Emil våkna oftere for mat på nata, og da sa hs til meg at han burde få mer mat på dagen, slik at han ikke trenger å ta det igjen på nattestid. Lykke til!
<3tobarnsmor<3 Skrevet 12. desember 2008 #4 Skrevet 12. desember 2008 Har det på akkurat samme måte! Jenta mi er 3 mnd snart. Begynner å bli en smule sliten av det, savner å slappe av på kvelden. Har også faste rutiner bading, mat å i seng....men nei! Hjelper ikke...
Mama B Skrevet 12. desember 2008 #5 Skrevet 12. desember 2008 Samme her også..lillegutt er 3 mnd og den siste uka har han stort sett lagt seg mellom tolv og to....SLitsomt, ikke minst fordi han bli overtrøtt- I går sov han ikke mellom 16.30 - 02.00. Hysterisk og overtrøtt, og vi har prøvd å legge ham våken i senga flere ganger, men er lys våken og begynner til slutt å gråte.. Ikke lett, men håper det går seg til med tiden.... :-)
KarinB Skrevet 13. desember 2008 #6 Skrevet 13. desember 2008 hva med å gi den mme flasken kl 19 i stedet for kl 21? Og kanskje gi det som velling om det går ann? kan jo nesten virke som om du har for lite m melk, og at han kanskje er mer sulten på kvelden en du klarer å produsere? Ellers kan du jo innføre et til grøt måltid? prøv å ikke lahan sovne med puppen, han bør lære seg å finne roen på egenhånd. Sjekk ut www.sovecoach.dk Jeg bruker noe tips derifra. Følger den ikke slavisk, men jeg har en snill baby da:) Mange gode tips:)
LilleVackreAnna Skrevet 13. desember 2008 #7 Skrevet 13. desember 2008 Ikke ta dette ille opp, for det er BARE vel ment, men er du sikker på at han får i seg nok mat?? For meg høres det nesten ikke slik ut, du skriver jo at han sluker mme-flaska, og likevel ikke roer seg. Jeg ville begynt med mme litt tidligere på kvelden, og gitt mer enn 200ml hvis han vil ha. Sjøl har jeg ikke i nærheten av nok melk, og uten mme hadde vi ikke fått et minutts ro i heimen, så her nøler jeg ikke meg å gi flaske. Vår lille junior er 2 mnd nå, og han har sovet hele natta et par uker faktisk. Han er ikke alltid like flink til å sove på dagen, men har som regel en par timers økt fra 11-tida. Så sover han mindre og spiser mer utover ettermiddag/kveld. Vi gir bare så mye mme han vil ha, det kan av og til gå bare 1 time mellom hver gang. Jeg ammer bare 2-3 ganger i døgnet nå, faktisk nesten bare morgen og kveld, mer er det ikke å hente, sjøl om jeg prøvde det meste før jeg fant ut at det bare ikke gikk. Iallefall, etter at han får såpass mye mme på kvelden får vi han nå i seng i 22-23-tida, og da sover han gjerne 9-10 timer. Syns du skal amme så mye du får til, og ikke nøle med å gi flaske i tillegg. Det er vel verdt det hvis du kan få deg litt mer søvn, og ikke noe dårligere alternativ for baby heller! Masse lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå