Gå til innhold

Første par sko (samme som 0-1 år)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kjøpte dere det første ordentlige skoparet til småen (ikke myke tøfler, men sko til å stå med)? Hva slags merke og hva var prisen?

Snuppa har begynt å stå litt og jeg vil kjøpe gode sko med god støtte. Har kikket litt rundt, men synes det er lite å velge på. Fant noen på Barnas hus, men 599 kr synes jeg var litt drøyt for noen sko som hun vokser fra veldig fort.

Skrevet

Ecco.. kjøpte dem på Eurosko..

Tror de kosta 499,-? Men, jeg syns det er viktig med gode sko til små barneføtter.. Kjempefornøyd med dem iallefall! Var sånn jogge-sko lignende sko.. De brukte han hele våren og til nå tidlig i høst. Så syns det var verd pengene jeg! Kjøpte nye vintersko nå, det ble også Ecco, goretex, superlette og varme og gode!

Skrevet

Har flere sko, men bruker dem ikke enda siden hun ikke går selv. (går bak lekevogna si inne og sånn, men ikke uten noe å holde seg i )

Har et par fine fra Pony i brun semsketskinn med noe rosa småbling på sida, de kosta vel 449,- ,tror jeg. De sitter veldig fint på foten,er ikke foret, så bruke ha dem på kjøpesenter e.l når hun skal gå selv.

Har også et par ecco gore-tex(649,-)

Begge er kjøpt på eurosko.

Har 2 par joggesko også, men de sitter ikke så fint på føttene, de bare ramler av foten. Er av merket Nike (fått i gave, så de var ikke prøvd på foten)

Har vokst opp i skobutikk-familie, så har alltid fått innprenta viktigheten av gode sko, og har ikke spart på pengene der. Føttene er viktige, spesielt på små barn, så vil ha noe som sitter godt og er bra for foten. Man får sikkert gode sko til en rimeligere penge også, men jeg kjøper de merkene jeg kjenner til fra før av, som jeg allerede vet er bra, så unngår jeg evt. bomkjøp.

Skrevet

Takk for konstruktive svar. Da skal jeg komme meg på eurosko og se litt. Jeg vil heller ikke spare penger på bekostning av gode sko, men synes det er greit at det er under 500.

De varer kanskje litt uansett? Er liksom redd for at hun skal vokse ut av dem innen nyttår.... Hun er 10 mnd

Skrevet

Jeg ville ikke ha kjøpt sko selv om hun har begynt å stå litt. Vent til hun går selv. Og da også ute..

Og det å legge penger i godt skotøy er viktig selv om de vokser fort. Ellers for balansens skyld bør de ikke begynne med sko før de går stødig uten sko. Dette fordi man kan ødelegge balansen om man begynner for tidlig.

Skrevet

Vel og bra anonym, men skal man holde ungen inne da? Vi hadde sånne posesko til baby, men når hun gikk på de ute (gikk ikke selv, men dyttet traktor, sykkel osv) så ble hun våt, selv om det stod at de skulle være vanntette. Våt tvers gjennom ullsokker og alt. Hun fikk enormt mye bedre balanse da hun fikk sko på beina. I disse mye sko-sokkene trødde hun litt lett skeivt, men i stødige sko, går det helt topp. Hun elsker å ha på sko og går mye stødigere og bedre!

Ikke stol blindt på hva alle sier, prøv dere fram selv! Kanskje er ikke sko det beste, men det kan være det!

Vi har Skofus-sko og er veldig fornøyde. Stødige, gode og varme, og heller ikke for tunge. Føttene kan vokse veldig fort, så vi valgte å ikke kjøpe de dyreste. Grunnen til at Ecco er så dyre er blant annet at de har lang garanti. Men skoene til de minste blir jo uansett for små innen noen måneder...

Hilsen en som er mye ute med småtassene.

Skrevet

Vår begynte å gå midt på vinteren så da kjøpte vi vintersko. det bel Ponny for i januar er det ikke så mye og velge i.

Sko kjøpte vi ikke før i april og det kunne brukes ute. Da ble det Ecco i utesko og Ecco sandaler når hun begynte i bhg. i april til innebruk.

Jeg ville vel ha kjøpt ett par gode vanntette vintersko hvis hun begynner å gå men ventet me dsko til hun kan bruke de ute.

Inne trenger de ikke sko for å gå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...