Gå til innhold

Noen gode råd for å klare å få i vesle mor litt mat??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 9 uker , hun spiser så utrolig lite.

Går alt fra 3 til 4 timer mellom hvert måltid og da spiser hun aldri mer enn 100 ml per måltid , hun legger på seg sakte... føler at det er skikkelig slitsom hver gang hun skal ha mat, synes liksom ikkke at jeg kan la det gå noe mer mellom måltidene heller , hun får kun mme.

Hun veier 5300 nå

Skrevet

Er ikke det normalvekt for en jente på 9 uker? Hvis jeg har lest percentilskjemaet riktig så ligger datteren din midt på normalen. Hvis hun legger på seg ca 200g i uka så er også det helt normalt :-)

Skrevet

Hun veide 3685 da hun ble født , hun har lagt på seg 1,6 kilo til sammen , synes at dette høres utrolig lite ut!

Skrevet

nei da:)di skal vel helst vokse mellom 150-300 gram i uka og det gjør jo jenta di,ikke bekymre deg du:)

Skrevet

Ja da hun vokser nok som hun skal , men jeg blir litt trist når folk kommenterer , " nei , så lita hun er" jeg synes jo selvfølgelig at hun er helt fin!

Skrevet

har di baby selv?for det sier mange til meg å,men di mener nok bare det at hun er liten fordi hun er en baby,di er jo små uansett hvor store di er.hun er jo helt fin:)

Skrevet

Ja du må ikke gå å bekymre deg for dette... så lenge hun er fornøyd, og hun legger på seg som hun skal, noen barn er mindre enn andre. Jeg fikk også høre det hele tiden hvor liten min gutt var, men det er jo fordi alle glemmer hvor bittesmå nyfødte babyer er.

Skrevet

Min gutt er bare 5600g og han er 3 mnd i dag. Han var 3540 da han var født. Gir både pupp og MME. Han kaver veldig med de flaskene og vi må ta pauser og begynne på nytt igjen litt senere. Har prøvd forskjellige smokker og men det ser ikke ut til å være noen forskjell. Det er ikke alltid han vil ha alt i flaska. Men av og til drikker han alt i en fei. Han la på seg veldig sakte i starten men nå har han lagt på seg en kg på en mnd og jeg syns det er ganske bra. Syns ikke det var så ille når hun ikke er eldre :-)

Skrevet

Mange sier til meg også at han er sååå liten og jeg blir deppa, men tror ikke de mener noe galt - heller at han er søt som er så liten. Men kjenner godt den følelsen. På 3 mnd kontrollen satt alle der med de kjempebabyene og min var selvfølgelig den minste. Men har hatt en før som var slik også og han er helt normal nå.

Skrevet

Jeg har hatt akkurat de samme bekymringene vedrørende snuppelure, hun veide 5610 g på 3måneds-kontrollen og har hele tiden spist en del mindre enn det det står på NAN-pakken at er vanlig. Nå er hun oppe i ca 140ml per måltid, men i kveld ville hun bare ha 90. Ikke så mye å gjøre med det, har lirket og lurt, tatt pause i måltidet, holdt mmen lunka - men hun dytter smokken ut med tunga. Prøv å ikke bekymre deg, ungene er forskjellige og hvis hun virker fornøyd og frisk er det nok bare slik at hun er småspist. Jenta mi spiste også ca 100ml per måltid da hun var på samme alder:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...