Gå til innhold

oppkast og diare.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på snart 4mnd er syk. Han kaster opp (tykt illeluktene masse, minner lite om gulp). Han har i tillegg dirare, dvs i dag har han hatt 3 rennende bleier (pleier nå å bæsje med 2-3dagers mellomromm).

Ammer, men han blir fort urolig, og suger nesten bare når det er mye melk i puppen. Hvordan veit jeg at han har fått i seg nok væske?

Skrevet

Hvist han har fått omgangsyken må du ta kontakt med legevakten. Når de er så små blir de som regel innlagt på sykehuset da de blir sp fort dehydrert. Ikke for å skremme men ikke nøl med å dra på legevakta.

Har netopp ligget med omgansyken og helsestasjonen fortalte meg dette om min pie på 4 mnd skulle få det....

Skrevet

Følg med på fontanellen. Om den synker ned eller forblir jevn med hodebunnen. Følg med på almenntilstanden. Dra til legen uansett for å få han undersøkt. Det er absolutt bedre å dra en gang for mye enn for lite. De tar slikt på alvor!

Skrevet

Almentilsanden var hele tiden ok, selvom han var sutrete og ville sitte endel på fanget. Oppkastet gav seg heldigvis fort, nå er det bare litt vanlig gulp ;-) Antall bæsjebleier har også sunket drastisk, bare en i natt og en tidlig i morres.

-Ser heldigvis ut som det verste er over for denne gang :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...