Gå til innhold

Første overnatting borte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var barna deres gamle første gangen de lå borte,og hvordan gikk det?

Er 4 måneder for lite,selv om jeg skal sende med pumpa morsmelk?

Skrevet

Hvis barnet er trygt, har gode vaner og er kjent med personen som skal passe så ser jeg ikke noe grunn til at ikke barnet kan sove borte.

Tulla var her 2 mnd første gangen ho sov hos mormor og det gikk kjempefint. Ammet ikke og ga kun mme. mulig det er enklere, for jeg slapp jo brystspreng og pupper som lakk ;)

Skrevet

Det handler vel mer om tryggheten mellom barnet og den som passer (og din egen trygghet på at det går fint) mer enn alder. Vi hadde overnattingsbarnevakt forrige helg, da var minsten 5,5 mnd.

Skrevet

Lille gutt var 2 1/2 mnd første gang. Sov hos mormor og morfar da, så det var jo veldig trygt for både han og meg. Jeg syns det er viktig at han blir vant til det nå, sånn at ikke dt blir kjempe vanskelig når han blir større. Så lenge det er noen du er trygge på og som hun over sier, at barnet kjenner de, så går nok det veldig bra:)

Skrevet

Hun skal eventuelt ligge til farmor og farfar,og jeg er 110%trygge på de..Jeg vet at jenta får det bra,men det er meg selv det er verst for...

Men jeg tror det kommer til å være like ille for meg enten om hun er 4 måneder eller 1 år første gangen hun ligger borte..

Skrevet

Min prinsesse var bare 10 uker da hun overnattet hos en god veninne første gang. Det gikk kjempefint. Nå skal det sies at hun har sovet natten gjennom en stund allerede når hun får morsmelkerstatning på kveldstid... Var nok verst for mor, som hentet henne igjen klokken ti lørdag morgen. Da var morssavnet veldig sterkt :)

Skrevet

Jenta mi har sovet over i ca en uke hun nå,så håper det skal fortsette:)

Skrevet

hehe, datteren min har enda ikke sovet borte og hun er 10, 5 mnd:)

Skrevet

Jenta mi er straks 11 mnd og har enda ikke sovet borte og det blir nok garantert leeenge til det skjer også. Den dagen hun har utbytte av det selv skal hun selvsagt få ligge borte. Nå er det viktigere at hun er trygg og god her hjemme, gode rutiner og er omringet med de som kjenner henne best. Datteren min går i barnehage på dagtid, så den lille tiden som er igjen på kvelden og helgene er bare vår! :-)

Jeg fravører heller ikke besteforeldrene tid med henne, for de er her flere ganger pr uke. Men det å sende barnet mitt bort for min egen del har jeg ingen behov for..

Skrevet

Hun jeg har nå er bare 8 mnd så hun har ikke sovet borte enda. Første sov borte første gang da hun var 1 år og 9 mnd.

Jeg syns heller ikke de trenger sove borte før de kan gjøre seg forstått og kan fortelle hva de vil og om de har det bra.

Jeg personlig syns 4 mns er veldig tidlig, men en hver velger å gjøre det de vil og syns er best for seg og sin unge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...