Gå til innhold

Leggetid for 3-måneder gammel baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa har så langt lagt seg klokka 21.00 og da sover hun (uten mat) til klokka 07.00. (Dette kommer nok av at hun får mme.) Jeg ser jo at andre legger ungene sine klokka 19.00 - 20.00 når de blir så pass gamle, men jeg antar at dette for meg vil bety at jeg må stå opp om natta for å gi flaske. Et slikt måltid tar 35 minutter totalt, med tilbereding og alt. Dersom hun ikke våkner vil det medføre at dagen ikke har nok timer til å få i henne nok mat/ nok måltider. Er det noen som har lignende erfaringer eller synspunkter på hva jeg bør gjøre?

Skrevet

Min gutt la seg kl 21 fra han var 3 mnd til han var rundt 5,5 mnd. Nå spiste han en gang på natten da. Men hvorfor stresse med å legge tidligere, lillegutt har justert dette helt selv hele veien, gikk fra 22 til 21 til 20 til 19:30 og nå 19 (9 mnd). Har ikke gjort noe aktivt for at det skal bli sånn. Nyt at han ikke spiser på natten..

Men hvorfor bruker du så lang tid på å lage flasken med melk....? Jeg bruker 30 sekunder på å lage en flaske hvis jeg har gjort alle forberedelsene.

På natten har jeg med en kurv med termos med varmt vann, flaske med kaldt vann, ferdig oppmålt pulver i pulverdispenser, og tåteflasker... Blander varmt og kaldt vann til riktig temp. 30 sekunder tar det.

Skrevet

Å lage flaska går fort, men hun bruker laaaaaang tid på alle måltider. Har hørt at andre har unger som drikker 160 ml på 5 minutter, og kjenner jeg er litt misunnelig. Skal bytte smokker i flaskene til uka, og håper det kan gå litt fortere da.

Skrevet

Ok skjønner hehe.. Min gutt har også svelget nedpå flaskene i rekordfart hele veien. Tar nok en dag eller to før hun venner seg til flere hull i smokken, men ikke gi opp. Håper det går litt fortere da.

Skrevet

selv om hs anbefalte legging ved 7-tiden valgte vi å ikke følge det rådet. La henne heller samtidig med oss (ca 22) og fikk da sove en hel natt. Nå derimot (8,5 mnd) er hun stuptrøtt i 7-8-tiden og vi legger henne da. Står som regel opp kl.6.

Hos oss har det ingen sammenheng med mme å gjøre for her er det pupp.

jeg hadde valgt å fortsette å legge kl. 21.00 og tatt natta sammen med babyen. bedre for alles helse!

vi merket selv godt på babyen da det var på tide med tidligere legging (vi har forresten nå kun 2 måltider fast føde, likevel er det mange timer søvn på oss alle!)

Skrevet

synes forresten måltidene dine går kjemperaskt jeg. Ved 3 mnd tok ett stell inkl. pumping og bleieskift som regel 2 timer. så var det 1 time og pån igjen.... ved 3,5 mnd ble det heldigvis 6-timers netter og ved 6 mnd ble måltidene plutselig unnagjort på ca 20 min

Skrevet

Har vært på HS i dag, og helsesøster overrasket meg positivt med å si at jeg ikke skulle tenke så mye på rutiner enda - og at hvis jenta mi og jeg er fornøyd med at hun legger seg 21 er det mer enn bra nok i noen måneder til. Så da fortsetter jeg med deg! Takk for svarene, forresten, føler meg lett som en litt slaskete mor når "alle andre" gjør alt etter boka, men ikke jeg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...