Gå til innhold

Hva er disse små "utvekstene" jeg har fått i underlivet? (Veldig intime detaljer, ja...)


Gjest

Anbefalte innlegg

Hva har man ikke BIM for ;)

 

Det begynte med en liten "dært" ved siden av skjedeåpningen. Ikke vond eller noe, så jeg trodde det var ett inngrodd hår eller noe etter barbering. Men nå er det kommet 2 stykker til, den ene ganske stor.

Det er ikke som kviser, mer som kun hud som er samlet i små klumper. Det er nok ikke hemoroider heller, 2 er ved siden av skjedeåpningen, å 1 i mellomkjøttet.

Hva i alle dager er dette for noe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som du har fått mollusker.Molluskene er små, kuleformede knuter med blekrosa farge og de har ofte en liten fordypning i midten.

Det er et slags vortevirus/hudinfeksjon forårsaket av kroppsvirus som er helt ufarlig men som er veldig smittsomt. Det skal forsvinne av seg selv etter 6-9 månder,men kan fjernes også hos hudspesialister eller leger. Hvis du har dette er d lurt å ikke klå på dem da,fordi d smittes lett og du kan få ekstremt mange etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur nok dette kan være kjønnsvorter.

De blir gjerne som du forklarer (litt blomkålformede).

Er ikke så mye man får gjort med de da man er gravid, men er smittsomt og de kan utvikle seg til å bli større og flere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette kan være kjønnsvorter, eller det kan være som jeg fikk, åreknuter. Men åreknuter gjør VONDT å trykke på. Ihvertfall fikk jeg vondt.

Men de gikk vekk igjen da, fikk 2 stykker. og de kom samtidig med at underlivet mitt hovnet opp endel i forhold til mere trykk der nede.

Og de var inni huden, ikke oppå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok kjønnsvorter ja! Det er i kategorien kjønnssykdom, og bør behandles av lege/sykehus. Men du må kanskje vente til etter graviditeten før de kan behandles?!

Jeg hadde tatt kontakt med fastlegen i morgen tidlig og forklart dette, da det er veeeldig smittsomt og kan være skummelt under fødselen.. Ikke for å skremme deg... men har selv hatt det for mange år siden, og måtte gå til behandling på kjønnssykdom avdelingen på sykehuset for å pensle dem til de forsvant.. Måtte også fjerne en med laser:/ Ikke særlig greit, men må jo gjøres.. De var ikke store, og var kun 3-4 stk, men de ville fjerne dem med en gang pga smitte! Har ikke hatt det siden, men legen sa det alltid ville ligge latent i kroppen og at jeg måtte følge med om det skulle oppstå under graviditet senere.. Måtte også opplyse om dette da på evt fødeavd..

Lykke til! Ordner seg nok skal du se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det er kønsvorter da burde du kunne få fjernet de med en gang, trenger jo ikke take medicin for det, bare gå til legen som fjerner de likesom fotvorter eller andre vorter (ætser dem vekk med noe de pensler på) kan ikke se hvordan det skulle kunne skade barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jordmoren min sa at det var noen som faktisk fikk åreknuter i underlivet.. nesten som hemoroider, bare ikke hemoroider.. men rett å slett åreknuter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønnsvorter smitter vell kun ved samleie?

Kan det går langt tid fra man er smittet til man får "utbrudd" da?

Jeg har ikke hatt sex på flere månder...å har jo kun hatt sex med samboern min de siste gangene.

 

Jeg syns beskrivelsen av mollusker passet ganske bra (små, kuleformede knuter med blekrosa farge og de har ofte en liten fordypning i midten)

 

Burde kanskje dra til lege å få det sjekket skikklig..., men uansett er det vell ikke mye de kan gjøre før fødselen? Har termin i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som lillenille sier er det noe som pensles på vortene. Men dette er det ikke alle leger som gjør selv! Derfor måtte jeg på sykehus for å gjøre det. Ikke alltid vortene forsvinner ved pensling, og da må de taes med laser!

Det er enklere for gutter om de får d, de kan gjøre det hos legen og noen ggr selv! Men dette fikk jeg beskjed om at ikke jenter kunne gjøre fordi det var vanskelig å se om det var kommet inni skjeden og evt endetarmen, som er vanlig!

Siden kjønnsvorter regnes som en kjønnssykdom er det smittsomt under seksuell omgang. Men vortene er også i kategorien herpes, derfor er de veeeldig smittsomme dersom du føder med dem. Derfor må det taes spesielt hensyn ved utbrudd i skjedeåpning der barnet passerer! De smitter også på deg selv dersom du tar på dem og så tar et annent sted nedentil...

Jeg hadde også bare hatt samme partner over flere år da jeg fikk utbrudd! Men legen sa at siden dette også er i kategorien herpes, så ligger det latent i kroppen, og trenger IKKE bryte ut før etter år etter smitten.... Så ikke tenk på at noen er utro...men du eller partneren din kan ha blitt smittet av andre partnere før dere traff hverandre!!!!!! Ofte var det visst slik det artet seg fikk jeg beskjed om iallefall! Har du først fått utbrudd en gang, kan de komme tilbake! Pass på at samboeren din også sjekker seg godt for å se om kanskje han også har det...da må han også behandles slik at dere ikke på nytt overfører vortene...da blir dere liksom aldri "ferdig" med det.. ;)

Høres sikkert ut som jeg er lege her nå... ;) Men den gangen jeg fikk dette for noen år tilbake undersøkte jeg ALT om temaet for å vite hva dette var!! hehe... De så akkurat ut som du beskriver dem!! Og finnes ofte først rundt skjedeåpningen, i mellomkjøttet og gjerne opp mellom de ytre kjønnslepper.... Hos Menn ofte nederst rundt "roten" på penis...

Jeg ville iallefall ringt legekontoret og hørt med dem hva de mener!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det skal være kjønnsvorter så skal disse visstnok ikke behandles før babyen er født. Det middelet de bruker er ikke bra for gravide. Ingen fare å føde med kjønnsvorter.

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som kjønnsvorter ja.

Man kan ha hatt det latent i kroppen i maaange år før man får utbrudd. De fleste voksne har dette viruset i kroppen, men mange får aldri utbrudd.

Ofte får man sitt første utbrudd når man blir gravid faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutten min fikk mollusker på hele kroppen, og hadde di mer enn ett år før dem fosvant, di ble borte da jeg begynte å klemme ut det som var i midten... men dette høres ut som kjønnsvorte.. fikk en da jeg ble gravid med nr. 1, men den kom først ett år ca. etter jeg ble smitta.. fødselslegen min skar den bort ved fødsel, og den kom aldri igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det klør jo ikke... Merket ikke jeg hadde dem før jeg skulle barbere meg ved hjelp av speil.

Skal ringe legen i morgen jeg, så får jeg det avklart!

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere som sier at det nok er nødt å være kjønnsvorter, så synes jeg dere skal være forsiktige med å påstå dette da det kan oppstå unødvendig frykt for Happyfreak og alle andre som får slike ubehag. jeg trodde også at jeg hadde det for et års tid siden,var så å si bombesikker. men så viste det seg at det kun var mollusker som IKKE er en kjønnsykdom og som enten kan fjernes ved frysning til lege, eller så forsvinner de ofte av seg selv. så happyFreak, jeg synes ikke du skal bekymre deg unødvendig før du har fått undersøkt deg til lege:) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt være kjønnsvorter ja, men jeg ihvertfall har fått mollusker. Var sikker på det var kjønnsvorter så gikk til legen og hun sa det bare var mollusker, men der er jo ikke bare bare. Har fått mange nå og de gjør vondt også, og ikke minst så er de skikkelig ekle synstes jeg:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Aprilia. Er jo ingen som har sagt til henne at de er skråsikker på hva dette er....Eller som har påstått noe!! Vi bare opplyser om det hun spør og lurer på! Kommer med råd og tips..

Hadde hun vært redd for svarene her innpå regner jeg med hun hadde oppsøkt lege først, og ikke stolt blindt på det som blir skrevet innpå forumet her. Vi som er brukere her prøver bare å komme med tips og hjelp, og noen ggr gi råd. Er vel derfor de fleste er innpå her!??

I mitt innlegg lenger oppe her anbefaler jeg henne også om å ta kontakt med lege for å finne ut hva dette kan være.... Så du overdriver nok litt her synes jeg ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi da...var ikke meningen å fornærme noen. jeg har ikke sagt at de andre her inne har påstått noen ting som helst, jeg mener bare at man skal være forsiktig med å si slik du sa i ditt innlegg at det er nok nødt til å være kjønnsvorter.Selvsagt KAN det være kjønnsvorter, det har jeg jo heller aldri sagt at det ikke kan være, Vet bare med meg selv at jeg ville blitt litt bekymra etter å ha lest det første innlegget ditt dersom jeg ikke hadde noen anelse om hva som feilte meg.synes bare du virket veldig sikker i din sak. men det er nå meg da. Beklager dersom jeg har missforstått innlegget ditt og fornærmet deg. Det var på ingen måte hensikten med innlegget mitt. ville bare berolige henne med å si at det også kan være noe annet, slik som jeg opplevde den gangen jeg trodde jeg hadde fått kjønnsvorter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var ikke menigen dette skulle bli en krangletråd da.

Jeg håper da virkelig ikke noen her inne stoler blindt på "medisinske råd" man får av andre brukere. Alle skjønner vell at man må oppsøke lege hvis det er noe man trenger svar på. Jeg for min del spurte her inne for å høre andre erfaringer, kanskje bli litt forberedt på hva det kan være. Før jeg do til lege og fikk det sjekket. Det er godt å vite man ikke er alene og diverse små-ekkle problemer.

 

Har vært hos legen idag å det var ikkje kjønnsvorter, men mollusker.

Heldigvis :)

 

Aprilia, du har også ett godt poeng. Jeg var ganske sikker på at det nok var kjønnsvorter etter alle svarene her. Men jeg skjønner jo at ingen her inne kan stille en diagnose.

Ble faktisk veldig beroliget av svaret ditt, å tenkte da at kaaanskje det ikke var kjønnsvorter.

 

Uansett: takk for alle som tok seg tid til å svare :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva mer sa legen om disse molluskene? jeg har d samme tror eg. Går d bra m vaginalfødsel? blir barnet smittet? når forsvinner disse og hvordan? hva sa legen hvis eg kan spørre? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun sa ingenting om at jeg ikke kan føde vaginalt.

Selv om jeg ikke spurte vill hun nok sikkert sagt det hvis det ikke går...

Hun sa at de forsvinner av seg selv, men det kan ta flere mnd., så hvis man syns de er plagsomme kan man få dem fjernet. Vi skulle snakke mer om det på 6-ukerskontrollen min etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra at det kun var mollusker da:) er nok så ubehagelige de også. men greit å vite at det ikke er kjønnsvorter ihvertfall:) å de går nok over etter hvert skal du se. i værste fall kan du bare fryse dem. det gjøres raskt av en lege og er ikke ondt. bare litt ubehagelig:) det ble gjort til meg.

lykke til videre i svangerskapet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...