MiuMiu Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Gutten min er 11 måneder i dag og er sent ute med det meste. Kryper eller åler seg ikke. Kan ikke vinke, klappe, peke, snakke eller spise skikkelig selv. Kan sitte litt selv og drikke av koppen sin. Alltid blid og fornøyd! Han er verdens greieste gutt - har alltid vært rolig og fornøyd med å se på søsteren og andre som leker rundt ham. For snart 4 måneder siden begynte vi hos fysioterapeut og han har vist enorm framgang på den tiden. Legen mener at han bare er seint ute fordi han har vært en veldig rolig gutt og ikke har trent seg selv ved å være i aktivitet. (Nå er han mye mer aktiv!) Er det andre som har/har hatt barn som tar livet VELDIG med ro? Hvordan går det med dere ? Jeg er optimist siden framgangen er der hele tiden, men må innrømme at det er veldig tungt å lese om alle dere som har s flinke barn....!
camosilla Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 Min er ganske tidlig ute motorisk, men en gutt i barselgruppa er som du beskriver. Virker som "allt" er normalt. Tror ikke du skal bekymre deg for det, altså
Anettemor82 Skrevet 7. desember 2008 #3 Skrevet 7. desember 2008 Da kan jeg nevne at min gutt (januarbarn) kan åle seg, men sitter ikke helt stødig. Han kan forsåvidt vinke, men det er ikke bevisst og til de tider han skal vinke (når folk vinker hadet til han). Han spiser og drikker ikke selv og har ikke begynt å reise seg. Jeg ser at han har en utvikling hele tiden så derfor er jeg ikke bekymret, Han bare bruker lengre tid på ting, men når han da begynner å gjøre det kan han det helt perfekt. Han er likevel verdens beste gutt som alltid er smilende og blid nesten uansett hva det er. Jeg tror det egentlig er mange her inne som har barn som er på vårt stadie, men det blir ikke skrevet like mye om som dem som er så tidlige. Folk vil jo skryte av barnet sitt og da er det flest innlegg om det.
Sebbelita Skrevet 7. desember 2008 #4 Skrevet 7. desember 2008 Min gutt på 11 mnd er også seint ute i forhold til mange her inne. Han har akkurat lært å åle seg framover, og sitte kan han, men ikke reise seg, prate ord, spise, vinke, klappe... Han er som din gutt, veldig rolig og nesten alltid blid. Tror litt at det er derfor han er "sein", han har ikke så mye behov for å komme seg opp og avsted Før bekymra jeg meg mye for dette, men nå tenker jeg at alle tar det i sitt eget tempo, og nyter heller denne tiden hvor jeg ikke må passe på så veldig mye ennå. Er jo deilig å kunne gå på do ,eller ut med søppla uten å måtte ta han med meg for å unngå ugang i stua
Galskapens overhode Skrevet 7. desember 2008 #5 Skrevet 7. desember 2008 Jenta mi var akkurat slik som gutten din.. Nå er hun 5 år og like flink som alle andre. Gutten min er tidligere ute, og jeg merker at man får MYE mindre tid til husarbeid mm når han er våken.. For et uoppmerksomt øyeblikk så han har åpnet et skap eller en skuff og tømt den, eller dratt alt ned fra stuebordet.. Han finner på mye "ugang", selv om jeg vet det bare er nysgjerrighet. Er glad han ikke går enda.. Blir 11 mndr den 17. Nå klatrer han opp der jeg står, huker tak i armen min og SKAL ut å gå tur.. Hvis ikek blir det totalt raseri.. Han er også veldig survete hele tiden synes jeg, fordi han vil så mye mer enn han klarer, og når han først har nådd et utviklingstrinn så strever han etter det neste..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå