FruBoger fødeklar Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Off, sydd tre steder etter fødselen.. kjempe vondt.. og i tillegg forstoppelse som "trykker" på/rundt/i tarmene.. orker ikke trykke.. flere som silter? noen som har tips??? drikker mye, går en bitteliten tur, spiser fiber og epler.. må jeg ty til klyster? 7 dager siden fødselen.. eneste gangene jeghar fått gått på do er når jeg har brukt sånn som gjør tarminnholdet bløtere.. og det er jeg tom for nå.. og jeg tror hun reagerte på det også, selv om det står at det ikke påvirker ammingen..dulphalax eller noe... kan ikke akkurat jogge meg en tur for å sette fart på systemet heller.. og ikke fungerte det så bra før fødsel heller.. tarmmusklene "ødelagt"? om det går? huffameien..
*En rosa og en blå* Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 For det første - stingene blir bedre etterhvert, men jeg tror det tok opptil 5 uker før jeg var helt "følelsesløs" i stingene. Så du må bare ta tiden til hjelp. Når det gjelder forstoppelse, så er dette veldig vanlig. Jeg har slitt med treg og hard mage helt siden siste trimester, og løsningen min er å starte hver dag med kornblanding med yoghurt, ekstra rosiner og en spiseskje linfrø oppi. Er det veldig ille, så tar jeg meg også et glass biola. Samtidig drikker jeg vann hele dagen, og går tur hver dag. Husk at du kan få treg mage av å spise for mye fiber også!
Fødemaskinen Skrevet 6. desember 2008 #3 Skrevet 6. desember 2008 Om avføringen ikke er så langt unna endetarmen kan du prøve miniklyster/microlax. Ellers tok det ca tre uker før stingene mine var følelsesløse. Det blir bedre, du er i den verste perioden nå
FruBoger fødeklar Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. desember 2008 Skal trøste meg med det:) Tiden går da fort om dagen.. så det hjelper jo veldig:) Klødde dere også veldig på magen?Fikk noen strekkmerker,og det klør noe så sinnsykt om dagen...
Fødemaskinen Skrevet 6. desember 2008 #5 Skrevet 6. desember 2008 Nei, kan ikke huske noe kløende mage. Lykke til og gratulerer med den lille!
Leen Skrevet 6. desember 2008 #6 Skrevet 6. desember 2008 jeg hadde også problemer med forstoppelse. Og da hjalp det ikke på at man måtte ta jern i tillegg. Løsningen for meg var rett og slett en skikkelig avføringstabelett, Biola er god. Også blir man veldig hard i magen av å spise lyst brød. Boller, pizzabunn etc. Sårene tar sin tid!!! Men det går over. Lykke til!
camosilla Skrevet 6. desember 2008 #7 Skrevet 6. desember 2008 Jeg var ikke på do før etter 5 dager etter fødsel, og var også livredd. Fikk pulver (fiber) til å ha i vann av jordmora. Etter et par timer måtte jeg på do. Vet desverre ikke hva det heter. De har vel kanskje det på apoteket eller helsekost?
vannmann84 Skrevet 7. desember 2008 #8 Skrevet 7. desember 2008 Et godt råd er å ta litt papir og legge litt trykk på mellomkjøttet når du ska på do. Hold det litt tilbake når du presser. Hjalp for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå