Gå til innhold

Baby svelger vrangt når hun dier? Flere som opplever det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er ivrig og svelger fort unna. Noen ganger så fort at det går galt. Det er fælt å se på og jeg må snu på henne og "slå" henne i ryggen. Det skjer nesten ved hvert måltid, og det bekymrer meg litt. Det ser jo ganske dramatisk ut noen ganger... Hun ligger på ammepute når hun ammer. Syns det er vanskelig å amme i andre stillinger. Hun er 1 mnd. Hva skal jeg gjøre for å unngå at hun "får i halsen"?

Skrevet

min også. Nesten hver gang. Har mye melk, og tror at det av og til kommer mer enn han greier svelge unna på vanlig vis. Setter meg av og til mer bakoverlent enn vanlig sittestilling, da kommer visst ikke melka like lett. Virker som om det funker. Men ikke alltid jeg gidder eller kommer på det.

Skrevet

Jepp, dette skjer ofte, og grunnen er at jeg har sterk utdrivning. Spesielt dersom det har gått mange timer siden sist puppen ble tømt. (hun tar kun 1 pupp i gangen, så det kan gå 5-7 timer mellom hver pupp)

Det jeg gjør dersom det har gått mange timer, og jeg vet at utdrivningen blir sterk, er at jeg masserer brystvorten til utdrivningsrefleksen setter i gang, og så venter jeg å legge henne til puppen til den verste spruten har gitt seg. Jeg bruker ofte en slik oppsamlingskopp (Avent). Har du mye melk, så kan du også pumpe ut litt før du legger henne til, men det er viktig at du får i gang utdrivningen først.

Skrevet

sånn var min også. spesielt når utdrivignsrefleksen kom skikkelig igang. HAn svelget og svelget og svelget uten å puste, så måtte jeg ta han opp så han fikk hoste. Gikk litt for fort den melka av og til.

Nå er han snart 4 mnd, så nå går det bedre :D

Skrevet

Jess, d skjer stadig vekk her også. Spes når jeg har melkespreng, og melkespruten står.. Da kommer d av og til litt for mye på en gang, og hun klarer ikke å svelge unna! Slenger huet bakover og hikster etter pusten stakkar.. Hjelper litt å sitte mer bakoverlent, slik at melkestrømmen ikke blir så rask!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...