frøet76 Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Helt siden den lille jenten vår kom til verden med keisersnitt, så har hun vært så surklete- det høres ut som det kommer fra langt bak i nesen. Jeg lurer på om hun er forkjølet, eller om hun har symptomer på astma? Jeg har jo hørt at de som blir født med keisersnitt har litt større sjans for å få astma. Jeg blir urolig av alle de lydene jeg hører fra henne- spesielt om natten. Har gitt henne saltvannsdråper noen ganger, men vet ikke om det hjelper- hun blir ihvertfall surklete i nesen da. Det er spesielt om om morgenen hun er "snørrete"- jeg lurer på om hun fryser på natten. Jeg kan ikke se snørret, men jeg hører det.....Har prøvd nesesuger, men det kommer ingenting ut. Følger råd om temp på rommet, men....hun er så kald i ansikt/hender da. Hun vil ikke ha hendene under teppet og dynen. Hun virker stort sett fornøyd, men det er vondt å høre på pustingen gjennom nesen når det er som verst. Noen ganger er hun ikke tett, og sover helt stille, for så å bråke/snorke høylytt!! Hun klarer fint å amme, men setter ofte i halsen. Det ser så slitsomt ut. med denne "forkjølelsen"??... Noen som har erfaring, eller som vet??
dodi sin Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 Vår lille gutt som nå er ti mnd. hadde nøyaktig de samme symptomene. Vi fant ut tidlig at han hadde reflux.Tok ph måling. Ikke sånn at han gulper eller kaster opp, men at mageinnholdet skvulper opp. Dette kan gi symptomer som slim og tett nese, og kan lett forveksles med forkjølelse. Uansett er det veldig lurt å bruke saltvann for å rense nesen. Anbefaler deg også å heve sengeenden min ti cm. Lykke til
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 6. desember 2008 #3 Skrevet 6. desember 2008 Det er ikke uvanlig at de små er ganske "bråkete" eller surklete de første par månedene. Minsten her hørtes ut som en tasmansk djevel, og vi ble helt overrasket over at det gikk an å lage så mye lyd. Det gikk over av seg selv, tror ved ca 8 ukers alder. Hvis det vedvarer og det virker som om hun plages veldig kan du jo kontakte lege, men jeg hadde bare sett det an. Aner ikke om det kan være astma.
KarinB Skrevet 6. desember 2008 #4 Skrevet 6. desember 2008 helt vanlig i grunnen. ikke nødvendigvis forkjølet heller. babyene kan hovne opp i nesen etter fødselen og blir derfor oppfattet som tette i nesen.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 6. desember 2008 #5 Skrevet 6. desember 2008 Er helt normalt at de surkler litt. Fikk forklart at det gjerne blir igjen litt fostervann inne i babyen. Dette er særlig et problem for de som har hatt KS for da har ikke vannet blitt "skvist" ut slik som det gjerne blir ved en vaginal fødsel. Om hun er veldig tett vil jeg anbefale deg nesedråper. Synes uansett det er litt vel tidlig for å mistenke astma.
Trulte76 Skrevet 6. desember 2008 #6 Skrevet 6. desember 2008 min er 3,5 mnd. vært forkjølt 1 gang. Men har vært surklerte av og til igrunn siden han var noen uker gammel bare..uten at han er forkjølt.
Chris&Alex♂♂ Skrevet 6. desember 2008 #7 Skrevet 6. desember 2008 min var litt sånn, at han hørtes litt tett ut.akkurat som at hvis han hadde hosta så ville det løsna. uansett vi var hos barneleger med storebror for å sjekke allergi. spurte da om dette. og han legen sa: hvis du tenker deg at du har en volumknapp på babyen. så når babyen surkler osv så skrur den av. har du et problem da? er barnet syk? og nei det er han jo ikke. så da sa han at da er det ikke noe å bekymre seg over, så sant det ikke varer. for det var visst veldig vanlig med litt tetthet og sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå