septembergutt+julibaby Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Jeg har en gutt på 15 mnd som er syk annenhver uke siden han begynte i bhg i september. Han har ofte feber, hoste og nå er han veldig slapp - han har rundt 39 siden torsdag. I går kveld fikk han over 40 og vi reiste til legevakta med en gang der vi fikk beskjed at han har virus og det eneste vi kan gjøre er å gi paracet og senke feber. Han er fortsatt veldig slapp og virker medtatt (han sover nå, siste temp måling viste fortsatt 39, så siden det ga jeg paracet igjen). Ville dere ha reist til legevakta igjen? Hva gjør dere mot hoste? Vi fikk resept på Efidrin men jeg hørte den var ikke noe særlig. Er det noen meninger her inne rundt dette? Takk for svar!
Fødemaskinen Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 Nei, jeg tror ikke jeg hadde dratt på legevakta igjen, siden de sa det var virus i går. Jeg hadde sett an litt. Det viktigste er at han får i seg rikelig drikke, tisser og at han ikke blir mer medtatt. Sykdommen hans høres litt ut som det sønnen min hadde for et par uker siden, og det ga seg etter 4 dager. Feberen stiger gjerne og blir høyere om kvelden også. Om du er bekymret, kan du jo ringe å snakke med lv. Efedrin fikk jeg også til sønnen min, da han hostet endel på natta, og jeg syns det hjalp litegrann. Legen min sa imidlertid at noen barn kan reagere med å bli hyperaktive av den. Har også lest om flere her inne som syns den hjelper, så den er vel verdt å prøve. God bedring til sønnen din da:)
Fødemaskinen Skrevet 6. desember 2008 #3 Skrevet 6. desember 2008 Glemte å tipse om saftis. Det hjelper iallfall på hosten til sønnen min. Kjøler ned halsen litt. Ikke så lett å få i dem varme ting, så da må man prøve no kaldt:)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 6. desember 2008 #4 Skrevet 6. desember 2008 Hvis det ikke blir bedre, kan dere jo ringe fastlegen og høre. Vi var på legevakta en kveld og ringte fastlegen dagen etter fordi han hadde så fryktelig høy feber. Der sa de vi kunne komme og sjekke en gang til fordi bakterieinnholdet ofte kan stige veldig på bare en dag. Men så er jeg veldig heldig og kommer alltid rett inn til en flink fastlege med barneerfaring, da. Vi fikk efedrin sist, da sa legen det var for å åpne slik at det ble lettere å puste siden Tigergutt var veldig tett. Det hjalp vel litt, merket ikke noe hyperaktivitet.
Chiquita Bananas Skrevet 6. desember 2008 #5 Skrevet 6. desember 2008 Lillegutt hadde hoste i 2,5 måned hvor vi brukte Efedrin av og på uten at jeg syntes det hjalp - så begynte han å få en liten feber på kveldene og var ikke helt i form. Tok ham til legen igjen - og han hadde en infeksjon i kroppen så han fikk antibiotika for det. Etter det så forsvant faktisk hosten også. Frem til da har vi vært hos legen flere ganger pga. hosten og dem har ikke funnet noe før da. Men nå har han vært frisk og fin.....
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #6 Skrevet 6. desember 2008 Vi brukte efedrin ved hoste, ble ikke hyperaktiv, heller sløv så jeg liker ikke å bruke det, men virka som om det hjalp litt.
Snupi27 Skrevet 7. desember 2008 #7 Skrevet 7. desember 2008 efedrin funker hvertfall på meg men har ikke prøvd på emilie.. emilie har oxo hatt feber siden torsdag.. 39 hver dag men i går ble den over 40.. fortsatt 39 i dag så vi kommer til å dra til legevakta etterpå.. hun ligger og sover nå.. ikke noe morro når de små er så syke.. hun er 16 mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå