*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 Er det noe "regel" med disse putene??? Min er nå ca 5 måneder.... er det fortsatt for tidlig med e liten pute?? hehe...
Vilde08 Skrevet 5. desember 2008 #2 Skrevet 5. desember 2008 Fikk beskjed om å begynne med det samme på sykehuset. Så datteren min har hatt det fra dag 1. På sykehuset sa de at dette var for å "forme" bakhodet, så babyene ikke fikk flatt eller deformert hode. Du får kjøpt puter som er spesialtilpasset babyer
pandabjørn Skrevet 5. desember 2008 #3 Skrevet 5. desember 2008 jeg begynte med pute fra dag en utrolig mange som ikke har pute pga dit og dat!
Gjest Skrevet 5. desember 2008 #4 Skrevet 5. desember 2008 Fikk også beskjed om å ha pute fra dag en. Så lillegutt har hele tiden ligget på en sånn flat babypute.
Trulte76 Skrevet 5. desember 2008 #5 Skrevet 5. desember 2008 jeg har unge nr 3 og med mine to eldste fikk jeg høre man ikke skulle ha pute det 1.året. ting forandrer seg:) Følgte med ei pute ilag med dyna jeg kjøpte, men den synes jeg ble alt for tykk. Jeg får stikke å kjøpe ei sånn tynn babypute da han er 3,5 mnd nå..
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 5. desember 2008 #6 Skrevet 5. desember 2008 Har brukt babypute fra første dag, nå er minstemann på 6 mnd forskjølet så da sover han på voksenpute, slik at han slipper å bli så tett og hosten holder seg litt på avstand=) Men tar den vekk straks han blir bedre:)
Gjest mphs Skrevet 5. desember 2008 #7 Skrevet 5. desember 2008 Noen sykehus annbefaler det og andre ikke. Vi har ikke brukt pute til første før hun var over 1 år og andre på 8 mnd har heller ikke pute. Begge har fin hodeform.
Gjest mphs Skrevet 5. desember 2008 #8 Skrevet 5. desember 2008 Foresten er lillepia forkjølet for annen gang og vi hever da hode enden på sengen ved å legge bøker under sengebena.
jentahans Skrevet 6. desember 2008 #9 Skrevet 6. desember 2008 Hva er egentlig faren med å bruke hodepute??
Helene84 Skrevet 6. desember 2008 #10 Skrevet 6. desember 2008 Til jentahans: pga faren for krybbedød. På samme måte som man ikke skal ha masse bamser osv ved hodet til babyen i senga. Første vår har ikke brukt pute før hvertfall 1 år. Rett og slett fordi det ikke var noe behov for det. Til å begynne med det pga faren for krybbedød, men så hang det bare i. Når vi la en pute der havnet den bare i andre enden likevel:) Minste på 6 mnd bruker ikke pute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå