Gå til innhold

Noen som har sluttet med smokk på natten? Trenger råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Etter mange våkenetter som stort sett består i å putte tilbake smokken + 3 matinger. har jeg nå bestemt at smokken på natten ikke er et gode for noen av oss. Tellte at jeg stappet i smokken 17ganger fra 24.00 -0400 Og det går jo bare ikke. På dagtide går det greit for da sover hun bare en time i strekk. Hun vil kun ha smokk når hun skal sove og ikke ellers. Så i to netter har jeg nå nektet å putte i smokken og latt henne gråte litt. Hun har fått mat med 3timers intervaller, men når hun har våknet utenom - ingenting. I natt våknet hun tre ganger utenom. Hun gråter ca i 2-3 min, roer seg selv og sovner. Jeg gjør ingenting bortsett fra å hysje for å vise at jeg er der. Det er sytegrining, litt sint men ikke skikkelig gråting, går det over i det tar jeg henne opp og har bestemt at gråter hun lenger en jeg har tellt til 300 så tar jeg henne opp. Men det har ikke skjedd. Håper nå at vi skal få netter uten så mange oppvåkninger.

Hun er 4 mnd og mange vil sikkert si at hun er for liten til å gråte, men vi har prøvd alt annet. Viser vi oss eller tar på henne blir hun hysterisk.

Det jeg lurer på er om vi bør ta smokken helt vekk? Kanskje hun blir forvirret av smokk på dagen og når hun legger seg og ikke på natten. Selv om jeg tror at hun egentlig ikke er skikkelig våken på natten. Leste om noen her inne som hadde gjort dette men husker ikke hvem. Noen som har erfaring med dette?

Skrevet

Hei!

vi har akkurat samme probl... tulla mi er snart 6 mnd og er totalt avhengig av smokk på natta.. bare i natt våknet hun ca 10 ganger pga smokken var falt ut av munnen. og slik har d vært i nestn 2 uker no. begynner å bli temmeli desperat etter å få ei natt m litt mere søvn. Får ca 2 timers sammenheng søvn- så våkner hun ijen og skriker pga smokken. Bli snart gal! så i dag ringte jeg hs for å få litt råd ang smokkeavhengighetn.. sef fins d ingen hokuspokus oppskrift på d- da dette kan være en av de store ulempene ved å introdusere ungen for smokk.. kanskje kan d være lurt å fjerne smokken mens ungen holder på å sovne-eller etter hun har sovnet. d er sikkert bare en fase som vil gå over- for d vil jo uansett bli bedre etterhvert! må bare ta tia t hjelp..

jeg har også prøvd å avvenne henne m smokk på dagtid, men er forts like avhengig av dn på natta..

vanskelig dette her, og jeg føler m dg, måtte bare få ut min frustrasjon også.. håper du snart får en god nattssøvn.. sjøl går e rundt som en zoombie om dagene ... zzzz

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...