Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Dette begynner bli ganske slitsomt for både mor og far. Han er 2 år. Selv om han er trøtt, så skal han ikke sove. Bare surve og grine for at vi ikke går ned i stua, der han vil huske i huska si.Kan jo ikke begynne løpe ned hver natt for å huske??? Blir gal av dete snart ...... Finnes noe hjelp?
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 rett og slett være konsekvent. si nå er det natt så nå må du sove og gå ut igjen.. du går ikke inn før en stund etter og sier det samme og går ut. han bør ikke få noe oppmerksomhet når han våkner.. virker som dette er en typisk alder der de skal prøve seg ,, trassen begynner.. har lest flere innlegg om det, og det som funker er nemlig å være konsekvent og ikke gi seg.. nå begynner de å teste oss,, forresten så føler jeg med deg. det er jo helt forferdelig å ikke sove = ( Lykke til
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #3 Skrevet 4. desember 2008 Jo, vi gjør det skjønner du... Men han kommer gående ut selv...:S Kan vel ikke begynne låse døra hans... ? Nei, huff..det er ikke lov...:S Hvor lenge skal han styre og gråte? det er surving også...Han skal ned hele tiden, men vi holder han på rommetog sier at det er natta osv...Tilbyr oss å ligge litt sammen med han, men det er ikke bra nok det heller.... Huff.....
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 Sitt ved senga hans, men ikke gi ham noe oppmerksomhet på uønsket oppførsel. Hold deg rolig (ikke alltid lett - men effektivt), og si "nå er det natt, nå skal du sove", legg ham ned i senga. Ta med ei bok som du kan sitte å lese i, slik at han ser at han ikke har oppmerksomheten din - men likevel har tryggheten i at du er der. Dessuten: Sjekk at gutten ikke har urinveisinfeksjon eller noe sånt da. Ikke så lett for en toåring å gi uttrykk for smerter, så det kan vises gjennom uro. Regner med dere har etablert stødige kveldsrutiner, der det samme gjentas hver kveld? Og for all del: Nei, du kan ikke låse døra hans. Det eneste du oppnår ved det er et utrygt barn, som neppe vil sove mer. Og nei, ikke opp å huske om natta heller...hehe...det skal jeg være helt enig med deg i.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 Syns vi har prøvd dette liksom:) hehe....Men få r bare være harde da... Bok er dødfødt.. Han sitter litt på fanget og vil kose noen ganger. Da blir han sliten og vil legge seg ned. Så han SOVNER i sengen sin, men det er dennå våkningen om natta.....Huff.....hjelpes meg...... Pluss at jeg er gravid igjen da...:S
Lille73 Skrevet 5. desember 2008 #6 Skrevet 5. desember 2008 Vi har hatt samme problem med vår lille tulle. Og vi hadde prøvd "alt" men endte opp med følgende ting; vi gikk til innkjøp av den høyeste og "største" sprinkelsenga (fanget, men på en trygg måte), vi hadde ei lita flaske med vann klar på nattabordet (for å sjekke om ho var tørst), vi plugget i nattlys, vi fikk sjekka urinen på helsestasjonen og vi lot jenta "pludre/gråte" en liten stund før vi gikk inn. Og når vi kom inn, snakket vi hver eneste gang med en kjedelig montom stemme, mens vi puttet tutten i munnen, fant frem kosekluten og la henne ned igjen (mens hun protester vilt på denne behandlingen...) Iløpet av en helg hadde hun skjønt at hun dessverre ikke lenger var sjef over natta:) Nå har både hun og vi rolige netter, og er mere opplagte og glad på dagtid:) Lykke til!!!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #8 Skrevet 7. desember 2008 Han sover en time på formiddagen. Har redusert fra to til en. Men ser ikke ut til å fungere....:S
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #9 Skrevet 7. desember 2008 Kanskje det kan hjelpe med akupunktur? Det ser ut til at det endelig har gitt oss nattesøvn her i huset.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2008 #10 Skrevet 7. desember 2008 Ok, jeg må bare si at jeg er veldig positiv til akupunktur og det har funket på meg, MEN hvordan kan en liten unge ta det???Jeg har problemer med å holde meg i ro selv og det er jo ikke akkurat behagelig når de setter i nålene.... Nå er jeg nysgjerrig
Gjest Skrevet 8. desember 2008 #11 Skrevet 8. desember 2008 Om han sover på dagen hadde jeg kutta ut duppen og latt han være våken. Se om det hjelper:) Mange som må slutte å sove i den alderen for de ikke sovner på kvelden:)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #12 Skrevet 9. desember 2008 Akupunk. kan vi nok bare glemme her iallfall, hehe.... Tror nok ikke han ville ligget rolig.....:S HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå