Gå til innhold

Får ikke opp melkeproduksjon....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen tips???

Har vært å sett inne på ammehjelpen.no, men synes ikke noe hjelper.

Har ammet og pumpet ofte over en uke nå, men fortsatt kommer det ikke mere enn 60-80 ml.

Må nesten alltid gi litt MME i tillegg. Bare på natten at jeg kun ammer!

Noen som har holdt på en stund, og fått opp produksjon etterhvert?

Skrevet

Det du sikker på en så enkel ting at du får i deg nok næring og ikke minst MYE væske?

Skrevet

Ja, jeg mener og tror det.

Spiser 3-4 måltider hver dag, samt litt frukt og snacks...:-)

Drikker også veldig mye vann.

Skrevet

amme MYE på natten en periode - amme ofte på dag, gjerne hver annen time - passe på at du få tømt puppen skikkelig hver gang - tja, la småen sutte når det passer for småen - kom deg gjerne opp i 5-6 måltid for dagen hos deg selv (inkl.frukten o.l.) Dette hjalp i alle fall på meg. Bare fortelle at hver gang jeg hadde vært på kontroll på hs med prinsen fikk jeg alltid mindre melk, ble så stressa av hele greia at det gikk utover melka. Men når jeg nå har kommet inn i ammingen skikkelig og klarer å slappe helt av så har jeg så mye melk at mye renner ut nesen på prinsen igjen mens han dier. Lykke til! Viktig å slappe av når du skal amme og resten av dagen. :-D

Skrevet

Hadde det på akkurat samme måte forrige uke. Trodde jeg måtte slutte å amme, for jeg hadde nesten ikke melk. Har ammet og ammet hver eller annenhver time (på dagtid) fra forrige onsdag, og følte at ingenting skjedde... Men natt til i dag kom melka, og det kom for fullt! Så jeg ville bare si: Ikke gi deg! Det kan hende kroppen din er litt sen medmelkeproduksjonen slik som min. Jeg gav mme hver kveld frem til i går! Håper det kan løse segfor deg, men ikke la det gå prestisje i det. Lykke til!

Skrevet

Havreavkok skal hjelpe på produsjonen. Vørterøl også hvis du liker det.

Du sier du pumper, pumping kan fungere på noen, men ikke alle. Det beste for melkeproduksjonen er å amme ofte. Type hver halve time!

Hud mot hud kontakt er også bra. Å bære en nesten naken baby inntil naken overkropp i bæresjal fungerer godt.

Når du gir tillegg så kommer du inn i en ond sirkel fordi babyen blir mett over lengre tid enn ved bare morsmelk. Prøv å klare deg uten :)

Lykke til, det er mye jobb i begynnelsen, men veldig verdt det!

Skrevet

Da jeg byttet pumpe fra medela til avent elektrisk m sånne gummigreier som stimulerte utover brystet steig melkeproduksjonen min. Jenta mi sugde dårlig, og antakeligvis var det derfor produksjonen ikke steig av seg selv.

Skrevet

Ja, noen ganger har man mest lyst til å gi opp, men har ikke kommet dit enda. :-)

Skal også sies at jeg tok keisersnitt, og at det kanskje kan være en årsak?!?! Ikke vet jeg...

Får vel bare fortsette å amme så ofte jeg kan. Hun sover noen ganger 3 timer på dagtid, det er derfor jeg pumper litt i mellom for å holde produksjon oppe.

Skrevet

Du får ingenting gratis ved keisersnitt, så du må liksom gjøre hele jobben selv. Det kommer nok, du virker motivert og står på, ingenting er bedre enn det :D

Skrevet

Dette fungerte for meg:

Rett etter hver amming håndmelket jeg ut enda litt til, i begynnelsen kanskje ca 10-15 ml pr pupp, etterhvert kom det mer og mer. På den måten følte jeg det økte litt etter litt, og at det strømmet på når vesla spiste.

Hun spiste på begge sidene hver gang, så først spiste hun, så håndmelket jeg, så tok hun andre siden, så melket jeg siste rest. :) Hvis hun ikke var fornøyd etter puppen ga jeg henne melken som var melket ut, enten på kopp, skje eller sprøyte, men siden din tar flaske går det vel greit å gjøre det sånn ;)

Jeg ble rådet til ikke å gi mme, for da ville snuppa begynne å forvente det slik at hun aldri ville bli liggende og suge for å øke selv.. har til denne dag enda ikke gitt mme, pga lav melkeproduksjon. Selvom jeg har vært på nippen mange ganger. Hun har stort sett vært fornøyd hele tiden så jeg roet meg med det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...