husmus &2 Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Hvor mange og hvem ikke minst, inviterer dere til dåp? Er det kun de nærmeste familie og venner eller tar dere med litt fjernere venner i samme slengen? Vi vil gjerne invitere litt flere perifere venner fordi vi ikke har så mye familie og invitere, men føler da at det kanskje er ment at vi ønsker gaver fra alle, noe vi ikke gjør. Vi vil ikke at folk skal føle seg invitert kun for at vi skal få flest mulig gaver, men heller at det blir en koselig sammenkomst for den lille prompen. Hva er det som er vanlig egentlig? Jeg ble for eksempel ikke invitert til min beste venninne´s barnedåp og synes vel kanskje det var litt rart.
Mama B Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 Mange bruker bare å invitere familie i barnedåp. Jeg syns dette er litt feil og kommer til å invitere minst ei venninne... :-)
Tante Gustava Skrevet 1. desember 2008 #3 Skrevet 1. desember 2008 For meg er det ikke vanlig å invitere venner til dåp. Vi hadde nærmeste familie, og syntes det var veldig fint. Var 17 stk, veldig koselig. Har aldri vært invitert i venners barns dåp, kun den gangen jeg var fadder. Aldri reagert på det. Tror faktisk jeg hadde syntes det var litt rart om jeg ble invitert jeg...
Nattinatta Skrevet 1. desember 2008 #4 Skrevet 1. desember 2008 vi skal ha nærmeste familie. de vennene som kommer er da faddere... er en fra "hver side", med samboer/ektefelel hvis de har det da...
camosilla Skrevet 1. desember 2008 #5 Skrevet 1. desember 2008 Vi ba bare familie, men nå hadde vi faddere innenfor familien også da. Har aldri blitt bedt i dåp til venners barn, bortsett fra da jeg var fadder. Jeg hadde to av mine gode veninner til å hjelpe til med maten, da (heldigvis) og de prata jo like mye med gjestene de som oss, tror de syns det var koselig:)
Sninni Skrevet 1. desember 2008 #6 Skrevet 1. desember 2008 Vi hadde faktisk dåp i går, hvor vi var bare nærmeste familie dvs barnets oldeforeldre, besteforeldre, tanter og søskenbarn. Men alt i alt var vi jo 26 stk da, så syntes det var nok folk egentlig. Hadde vi ikke vært så mange, hadde vi nok invitert et par nære vennepar.
Erisa* Skrevet 1. desember 2008 #7 Skrevet 1. desember 2008 Vi har ganske stor familie på begge sider, og måtte begrense oss litt. Men jeg er uansett ikke vant til at venner blir invitert uten at de er faddere. Gjestene i dåpen til lillegull var: - Besteforeldre - Oldeforeldre (6 stk!!) - Tanter og onkler med følge og barn (8 stk) - Barna til fadrene (4 stk) - Faddere (en venninne og et vennepar) Så vi var en fin gjeng på ca 25, helt passe. Men det er jo veldig forskjellig fra familie til familie, sikkert.
Frøken Freken Skrevet 1. desember 2008 #8 Skrevet 1. desember 2008 Vi skal ha navnedag i mars, og kommer bare til å invitere familie, regner med at vi blir ca 25 stk. For meg er dåp/ navnedag en veldig familiær begivenhet, og jeg har aldri vært i dåp hos venner. Det blir sikkert en strålende dag uansett!
trebarnsmamma84 Skrevet 1. desember 2008 #9 Skrevet 1. desember 2008 Me har invitert nærmeste familie i dåpen til våre barn... Oldeforeldre,besteforeldre,tanter,onkler,søskenbarn....+ faddrene til barnet.... Eg har ikkje vore invitert i dåpen til venninene mine sine barn, og synst ikkje da er rart i det heile tatt..Mi bestevennine var fadder på elste jenta vår..men har ikkje vorte invitert i dåpen til dei 2 andre.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå