Gå til innhold

Hjeelp, vi har gått i Hipp2 Fella!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat lest at Hipp2 slett ikke er det samme som Hipp1 og at det egentlig bare er et tulleprodukt som ikke er noe særlig bedre enn vann!!

Her er saken: Jeg var av den oppfatningen at man når barnet var 4 måneder skulle man gå over til Hipp2 det står fra 4 mdr på pakken), men skjønner nå at dette er helt feil. Vi har gitt snuppa vår Hipp 2 som mme i de siste 10 / 11 uker (pappaen har hatt permisjon og jeg sluttet å amme helt for 10 uker siden).

Nå er vi selvfølgelig kjemperedde hun kan hun ha tatt skade i form av ekstrem jernmangel eller noe sånt? Disse små skal jo ha en bestemt mengde mme i døgnet....og det har hun jo ikke fått!!!

Håper noen kan svare oss.....Hilsen et par veldig bekymret foreldre.

Skrevet

Huff, ja.. Dere er nok ikke de eneste.. Det står jo på pakka at det er tilleggsblanding og ikke morsmelkerstatning. Men siden det er korrekt å gå over til Nan 2, så er det lett å bli forvirret...

Først og fremst ville jeg nok kanskje ha tatt en telefon til sykehuset og hørt med en barnelege; hva er de eventuelle næringsmessige konsekvensene av å ha gitt tilskuddsblanding og ikke morsmelkserstatning?

Også må du få veid barnet på helsestasjonen. Underernæring kan jo bli et problem..

Har du ikke merket noe? Jeg har skjønt såpass at det nesten ikke metter i det hele tatt, så jeg vil tro barnet spiser oftere og mer og ikke minst vil bli utrolig utilpass?

Kast den rett ut iallefall, og bytt tilbake til Hipp 1..

Ønsker dere lykke til!

Skrevet

Takk for svar! Hun har fått vanlig mat og grøt / mye fruktmos og brødskiver i de 10 ukene siden jeg stoppet ammingen. Hipp2 har vært i hovedsak på nattflasken og blandet i ett grøtmåltid hver dag...men det skulle jo ha vært MME da. -Må ringe helsestasjon Mandag morgen, og kjøpe Hipp1 på bunnpris a.s.a.p! Stakkar liten.

Skrevet

tror ikke hun har tatt skade av det altså..... sånn jeg ser det så har du gjort helt rett-

hipp1- morsmelkerstating. man bruker hipp1 når mme er eneste næringskilde.

hipp2- tilleggsnæring. brukes når barnet i hovedsak spiser mest fast føde.

man skal ikke bytte til hipp2 når barnet er 4mnd om mme er eneste næringskilde. da skal man fortsette med hipp1 helt til man har etablert flere måltider med fast føde. først da skal man bytte til hipp2.

slik du skriver så får jo jenta di i hovedsak mest fast føde og da er det jo helt rett å gå over til hipp2. hun får nemlig det hun trenger gjennom maten hun får og trenger ikke mme på samme måte som når det var eneste næringskilde.

Skrevet

du skriver jo hun har fått grøt og annen fast føde og hipp2 hvodesaklig som nattflaske. Hun har nok fått den næringa hun skal siden hun spiser grøt og annen mat :) Hadde det kun bare vært hipp2 , så har vel skalen vært en annen?

Jern får hun i babygrøten også :)

Skrevet

dytter denne opp jeg så kanskje hi ser den og legger bort bekymringene sine;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...