Gå til innhold

*Ny skravletråd for oss på Nedre Romerriket!!!!*januar-mars mammaer++


JulieF*Victoria*

Anbefalte innlegg

Jeg lager en ny tråd, for nå blir jeg helt forvirret av de to andre som ligger ute:) Folk skriver på begge to...hehe:)

 

Våkner opp idag og det snør!!! Så trivelig:) Og jeg skal jobbe et par timer i dag, men det er bare koselig fordi vi skal ha julegran tenning på senteret og nissen kommer. Da skjer det litt:)

 

I går var jeg i Oslo og besøkte søsteren min, og vi fikk handlet en del julegaver. Men det var ikke mye jeg orket å gå rundt. gikk som en gammel tante etter bare kort tid. Problemet er ikke beina eller ryggen, men magen som jeg føler er blitt så stor og tung! Gikk faktisk rundt å bar på magen min med begge henda!

Måtte til slutt gå inn på H&M og kjøpe sånn Belly band tiol å ha på magen som støtter opp. Det hjalp bare litt.

 

I dag skal jeg bake pepperkaker:)Gleder meg til det!

 

God helg:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nam nam hjemmelagede pepperkaker er godt :D

Vi bakte det forrige helg her hos oss :)

 

Hehe ser for meg shopping runden din jeg :) Man merker at man har med seg en til på tur om dagen. Det er helt sikkert.

Så koselig med med juleåpning av senteret. Jeg var sååå klar for å dra på det i morgen jeg, men har bommet helt på dag. Rekker ikke å få med meg åpningen der hvor jeg ville i dag pga julebord men, men. Mer å glede seg til neste år når junior kan være med :)

 

Noen andre som har spennede planer i helgen da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekoselig med snø :) Sitter her med en prikkete unge og ser på jungelboken og spiser potetgull.... Litt syke hele gjengen her i huset, men i morgen er det tenning av julegran utafor butikken her så det må vi få med oss... Og så er det fiksing av to pakkekalendere så de er klare til mandag... Rart at det alt er desember på mandag - gleder meg mye mer til jul i år, med en toåring i hus blir det nok gøy ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ææææ.. har du snø??? hjemme hos oss har det bare regnet i dag!

Jeg vil også ha en dose snø. Det gjør julestemningen mer komplett :)

Hihi prikkete unge = vannkopper??? koselig å se på jungelboken da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får noia bare av tanken på vannkopper i hus...

 

Jeg tror jeg har bestemt meg for at her blir det kjøpte pepperkaker i år, og at vi lager lyse kakemenn i stedet. Jeg har laget seigmenn i helga, da. De ble så gode at jeg må få kjøpt meg en til flaske ananasaroma, og lage en porsjon til hehe :)

 

Her er det også hvitt... dvs, det forsvinner vel til i morra. Det snødde i morges og i dag formiddag, men med litt plussgrader så er det allerede vått og på vei bort. Jeg hater å innrømme det, men jeg har faktisk lyst på litt snø nå :)

 

Vi skal i bursdag i morgen. Adventsstjerna er hengt opp, den 7-armede adventsstaken står i vinduet (men ingen av de tennes før i morra), den andre adventsstaken skal settes fram og få fire lilla lys i seg etterpå, julekransen skal straks henges på døra, og adventskalenderen skal henges opp når jeg har strøket den. Pakkene er ferdig innpakkede, men blir ikke hengt opp før i morgen :) Gleder meg sånn til jul nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, det er jo best for de små å få vannkopper så tidlig, hun har ikke feber og det klør ikke noe særlig... Husker det var et reint h.... da jeg hadde det i 6 års alderen, så er egentlig glad hun blir ferdig med det....

Bic&Bac: du imponerer stort med husmor egenskapene dine... sånn er det ikke her i huset.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vips: Ikke bli for imponert. Jeg er nok en ganske dårlig husmor, sånn generelt sett, gitt....

 

Ang. vannkopper får jeg helt noia av tanken, fordi jeg IKKE har antistoffer mot det..... Men ellers vil jeg gjerne at mine barn får det som BARN, så de slipper å ha det sånn som meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen våkner jeg ikke opp til snø i dag også:) Så hyggelig!

 

Men jeg er trøtt....de som bor over oss hadde nachspiel med driiit høy musikk fra klokken 03-06 i natt!!! Jeg trodde jeg skulle klikke helt fullstendig, er det mulig å være så uomtenksomme?! De spilte så høyt at jeg kunne ligge i sengen å synge med på sangene de spilte...arghh:(

Greit, vi tåler selvfølgelig at naboene har en fest en gang i blandt, på normale tidspunkter...da mener jeg fra type klokken 18-01, men du kommer ikke hjem fra byen og setter i gang DET levenet midt på natten!!!

Jeg kan love dere at jeg skal si dem hva jeg mener om nattens begivenhet neste gang jeg går på dem!!! Men det er uansett ikke annet å forvente av dem, de er ikke helt "normale" har vi insett.

 

Nok om det:) Håper hvertfall dere andre har hatt en bedre natt:)

 

Ønsker dere en god første søndag i advent og en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie: Ja, si fra hva du mener. Godt snuppa ikke er født enda......

 

Vi har vært i bursdag. Droppa svømminga i dag pga forkjølelse. Av samme grunn må jeg droppe svømminga i morra også. Skulle til Lillestrøm med svigermor på onsdag, men det blir ikke noe av det likevel. Så det som skulle være en fullpakka uke, er plutselig langt fra fullpakka. Må si det er deilig å se kalenderen ikke være så full likevel.... Kjenner jeg trenger noen rolige dager...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bic: Ble jo nesten svett av den avtaleboka di, så skjønner godt at det er like greit at noe blir avlyst, hehe.....

Vi gikk i fakkeltog i dag, på veldig isete vei, og det var ikke akkurat sjakktrekk for et dårlig bekken... Men men, var greit å komme seg litt utafor døra i hvert fall... vært mye sykdom i hus nå så får håpe vi er ferdig med alt sånn tull i god tid før jul... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jo rent svett av den selv... Selv om to av tingene som står hver uke er fysioterapi, er det slitsomt.. jeg vil ha rooooo og tid til å slappe av. Så nå skal jeg ha det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wooohooo 1 desember :D her hos oss snør det i dag gitt :) Har sovet utrolig dårlig i natt, men akkurat nå er det helt glemt pga den flotte snøen som er ute!

Har hatt en slitsom, men hyggelig helg. Var på julebord på lørdag. Kastet inn håndkle kl 22 for da var hele kroppen sykt vond. Kan ikke kaste seg ned på gulvet eller en sofa når man er på et hotell bare for å avlaste kroppen litt:P I går spiste jeg og Thomassen min middag hjemme hos mamma i Bærum. Der sto pinnekjøtt på menyen. Etterpå fikk vi med oss åpningen av julehuset på Skui. trodde jeg skulle dø av latter da alle lysene kom på. Noen mennesker er gærne assa :D

 

http://www.budstikka.no/sec_nyheter/article213825.ece

 

Veldig godt å komme hjem i går kveld da tilslutt. Første som sto på menyen her var å komme seg opp i boblebadet siden de ømme musklene mine skrek etter pleie :) Skatten min hadde vasket og ryddet heeeele huset uten at jeg visse det også :D Det var en god overraskelse en sen søndagskveld i advent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin. Høres ut som en flott, men slitsom helg :) Og ja, noen mennesker er seriøst gærne!

Kroppen min har lyst å være i varmt vann i dag, men med forkjølelsen min kjenner jeg at jeg får stå over. Men kjenner også at det er godt å ikke ha noe på programmet før 1530, sånn ca.....

 

Snør ikke noe her nå, mulig det gjorde det tidligere. Men det snødde jo masse i helga, så hvitt og fint er det ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var slitsomt men dog så hyggelig :D

Skjønner at kroppen din vil i bassenget men det er nok lurt å bli kvitt forkjølelsen ja. Ikke noe gøy å gå rundt å snufse heller!

 

Thomassen min fikk seg ny jobb i dag da. Siden firmaet han jobber i driver å avvikler så har han vært på titten etter noe annet en liten stund å endelig klaffet det :D så i dag har dagen vært knall både for han og meg :D Godt å vite at han har begynt et nytt sted innen mini kommer til verden også. krysser bare fingrene på at han får gå før fra den jobben han har sånn at rutinene er på plass innen det er tid for fødselsperm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikke så mange i dag nei.

hun ene gamle, hun rare dama, meg, Heidi og hun som har termin i januar med det vanskelige navnet :D

Blir nok fler neste gang vil jeg tro. Du må bare bli kvitt snuen din nå da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.....

 

Da er desember begynnt og julen kommer løpene...

Jeg sitter oppe på morningen får ikke sove, har heller ikke sovet mye i natt. Jar hatt vont i bekkene mitt i natt...

 

Jag skal lage smultringer om litt..

 

Her er det både snø og is ute så i dag skal jeg bare være inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: Ja, regner med både Suzy og jeg kommer neste gang...

 

vips: Det er litt av en gjeng, ja... hehe. Men nå er det ikke bare gravide damer som er der heller.

 

lille rose: smultringer høres godt ut! Jeg lagde tørre vafler i går :) Har litt lyst å lage krumkaker i dag, men da må jeg på butikken og handle, samt låne krumkakejern hos svigermor. Vet ikke helt om jeg gidder det... Kunne også tenkt meg å laga mer seigmenn, men har ikke aroma i huset. Må til Lillestrøm for å kjøpe ananasaroma, eller Strømmen for å kjøpe annen aroma. Trodde jeg hadde annen i hus, men den er visst tatt med som en del av flyttelasset som står hos svigerfar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nam nam krumkaker er kjempe godt :D

Jeg har hatt besøk av 2 venninner i kveld jeg. Spist middag, kake og kost oss masse. Herlig å "leve mitt gamle liv "litt igjen å skravle om alt mellom himmel og jord :D Er jo litt sånn at inne i hodet mitt så snakker jeg bare baby om dagen :D ikke så rart da når man gleder seg så mye til lillegull kommer ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå kan jeg skamme meg over å ha "levd livet" i kveld. Har skikkelig vondt i bekkenet mitt. Vurderer fortsatt å legge det ut på gis bort på finn!!! blæææ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du gjort siden du har så vondt?

 

Jeg har også vondt - du kan legge mitt ut i samme annonse! En hysterisk unge på morran gjorde det ikke bra... og når jeg måtte fjerne sånn ca et tonn med snø fra bilen i tillegg.. så styr med barnehagelevering.. phu! Nå er jeg sliten og har vondt allerede! Fin start på dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg har vært alt for aktiv i går :S Nå må jeg ut å kjøpe snøskuffe. Thomas kommer jo ikke hjem før i morgen kveld å innen den tid er jeg innesnødd! Har faktisk ikke noe annet valg enn å måke snø i dag til min store skuffelse for det virker som det ikke er noen planer fra værgudene om at det skal slutte å snø hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...