Gå til innhold

*Ny skravletråd for oss på Nedre Romerriket!!!!*januar-mars mammaer++


JulieF*Victoria*

Anbefalte innlegg

Bare så du vet det, Elin, så klandrer jeg deg for snøværet :P;)

Jeg klarte heldigvis å komme meg ut fra parkeringsplassen uten å måke snø i dag... så den jobben må mannen ta. Ikke måk mer enn du absolutt må da, det er ikke godt for bekkenet ditt, vet du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elin: Følg med på når noen av naboene er ute, så går du ut med snøskuffa di og stønner høylytt og au au au, da MÅ jo noen hjelpe deg!!!!!!

Nå skal jeg gå til legen og be om 100% sykemelding siden den aktive sykemeldinga har vist meg at jeg ikke får til å jobbe.... Huff, hater å be om det, men men.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi hadde jeg klart å vente så høres det der ut som en fabelaktig taktikk :D var jo selvfølgelig utsolgt for snøskuffer under 1000 kr da overalt. Kjempelurt å vente til snøen virkelig kom med å kjøpe sånt skjønner jeg!

Så at naboen hadde en på trappen så jeg gikk å lånte den. Prøvde å ringe på å spørre men ikke en sjel hjemme der! Tenkte å tasse bort med en flaske vin etterpå å innrømme tyveriet mitt.

Håper ikke bekkenet takker helt for seg på samme måte som i går kveld for da var livet temmelig kjipt! Måkte bare det absolutt nødvendigste her da så får Thomas ta resten når han kommer hjem i morgen!

 

Vips: aktiv sykemelding er egentlig bare lureri. du har faktisk ikke lov til å gjøre dine vanlige arbeidsoppgaver! Ble så overrasket da jeg fant ut det jeg! Skjønner at det er kjipt å få en 100% vanlig, men bedre det enn å gå å bekymre seg over at man ikke klarer å komme seg på jobben!

Man slapper mye bedre av når det ikke er noe som henger over hodet på en også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vips: Helsa er viktigst!

 

Elin: Går nok helt sikkert bra at du lånte den. Selv om naboen sikkert syns det er koselig med tyve-gave! Jeg hadde nekta å ta i mot jeg hehe.

Ikke lov å gjøre sine vanlige arbeidsoppgaver?? Jeg trodde man hadde lov til det, men at man skulle gå oppå en til person. Har selv fundert litt på hvordan aktiv sykemelding ville fungert på min arbeidsplass.....

Bra du tok kun det nødvendigste, forresten!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt tilrettelagt arbeid - kan jo ikke jobbe med det jeg vanligvis gjør uansett, det er ikke trygt.... Men klarer ikke kontor arb engang, så da er jeg 100 % sykemeldt og har ingen problemer med å ta livet med ro..

Fikk skikkelig vonde kynnere da jeg satt og bretta klær liksom, så det er jo helt utrolig... Greit at det var mye klær altså, men får jo være måte på...

Elin, du får holde mannen hjemme heretter så han får ta seg av det fysiske arbeidet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vips: bra du klarer å ta livet med ro! :) Tida går så utrolig fort nå! Er ikke lenge igjen til jul. Syns nesten tida går for fort nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er nok siste jobbreise han er på nå på en god stund takk og pris :)

Kynnere er virkelig ikke morro assa! jeg stemmer i mot kynnere på neste valg :P hehe

driver å vasker klær jeg også her hjemme. Vil ha tom kurv igjen!!

Er så godt når man er ferdig.

Når lillemann kommer skal vi skaffe oss tørketrommel. NEKTER å henge opp tøy for 3 stk. Synes det er mye nå med bare oss 2 liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir 5 stk!!!!!! Skal love deg at det er mye klær allerede nå, og vi skal bli enda en!!!! :)

 

Jeg syns ikke tida går fort nok...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt råd, skulle jeg kjøpt tørketrommel tvert... det kommer en dag... Mye som står på lista over hva vi vil bruke penger på..... sukk...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte splitter ny vaskemaskin, støvsuger og sidebyside kjøleskap da vi flyttet inn i huset så jeg trooor jeg skal finne en som er brukt jeg :) hvitevarer er dyrt, men man må jo ha det! Tørketrommel er lisom en "luksus" ting så jeg føler at jeg ikke kan forsvare helt å bruke mye penger på det!

Rart hvordan den listen med ting man vil bruke penger på vokser også! Det synes jeg er så sinnsykt. Tom virker det i allefall aldri som den skal bli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle hatt nytt kjøleskap (det er gammelt og slitt.. håndtaket har røket igjen, så nå orker vi ikke kjøpe nytt), komfyr (også gammel og slitt. Noen ganger den slår seg av i stedet for å skru ned temperaturen, når det er det siste vi faktisk gjør), tørketrommel (har ikke, vil ha.. kondenstrommel), ny oppvaskmaskin (den vi har fikk vi gratis brukt. Den bråker veldig, og med åpen løsning kjøkken/stue blir det værre enn nå som vi kan lukke døra), ny reol/seksjon/lignende (den vi har er GAMMEL og stygg, arvegods fordi vi fikk den gratis), samt en til recliner (får større stue, hadde vært koselig med en krok med to stoler da), sovesofa (skulle hatt noe i kjellerrommet i nyhuset, og vi skulle gjerne hatt en sofa der samtidig som vi kunne hatt bruk for gjesteseng).... Dette er lista vår, med de viktigste punktene... phu! Blir sliten av å tenke på mindre! Å prioritere syns jeg er ganske vanskelig, faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... har ingenting av store ting vi trenger, skal kjøpe ny tv etter jul men har ikke savna tørketrommel enda, så vi får se når vi plutselig har tre unger i hus da.....

Men det er nok alltids et eller annet som ryker når det akkurat ikke passer så greit å være forberedt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er masse av dette som du kan få billig eller finne på gis bort på finn Bic :D utrolig hva folk gir bort til tider assa. Jeg hadde sett lenge på en tv benk på Ikea som jeg syntes var fin, men å gi 2000 kr for noe tv'n bare skulle stå på da vi allerede hadde et sånt møbel syntes jeg ble litt drøyt.

Heldigvis så var det plutselig en dag noen som skulle gi den bort gitt. De hadde hatt den i 2 md å mannen i huset regnet med at siden den kom fra ikea kunne den da ikke være dyr så han gav den bort :D jippi

Så enden på visa var at jeg fikk mitt tv møbel gratis og montert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elin, ja noen ganger har man flaks. Jeg har prøvd å se litt, men det jeg har sett til nå er noe skikkelig ræl...! Hvitevarer er gammelt og slitt, og da kan jeg like godt beholde det jeg har. Av andre møbler, vil jeg helst ha noe i god stand også. Kommer jeg over noe fint på finn, tar jeg gjerne i mot. Men det gjelder å ha flaks og komme over det som ser bra ut :)

 

Her er det syk mann i hus, og barn som er hjemme pga omgangssyka. Spydde to ganger i natt, og vi måtte skifte på både barn og seng begge gangene. Ene gangen måtte han dusjes også, da det var spy i hele håret.. skikkelig deilig.... :s Men nå er han i superfin form, så håper det bare var nattens eskapader som var det vi merker til sykdommen. Men må holde han hjemme 48 timer, som er i dag og i morra. Så er det helga.. Håper vi alle er friske da! Jeg skal på julebord i morra, hvis jeg ikke må avlyse da :( Og lørdag skal mannen ha guttekveld, mens jeg skal få besøk. Håper det fortsatt blir noe av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er livet noe dritt, så da burde jeg kanskje ikke skrive her, men det hjelper noen ganger å dele det... Det aller værste er vel barnehagetilvenning med gutten min. Vi begynte sist onsdag og jeg skulle alt på torsdag være litt borte fra han. Etter to runder med hylgråting sa jeg dagen etter at nå går jeg ikke fra han i dag. Allikevel var det så traumatisk at han ikke engang ville være hos bestemoren den kvelden, men vi skulle på julebord.. Han reiv i meg og hylskrek da jeg skulle gå, det var forferdelig. Denne uka har pappaen vært i barnehagen og gått fra litt og litt mer, og i dag var han alene i fire timer pluss soving. Han gråter så utrolig sårt når pappaen går, og selv om han roer seg så gråter han jo innimellom og må trøstes. Er det virkelig riktig å "venne" et barn til å være i barnehagen på den måten? Det føles feil langt inn i hjerterota! :-( De andre barna er der fulle dager for lengst, men vi henter rett etter soving. Vi er vel "svake" men vi er så uendelig glade i gutten vår... Det skal sies at de barna som liksom er tilvendt også gråter i løpet av dagen. Men betyr det at det skal være sånn? Vurderer å ha han hjemme sammen nestemann, men orker jeg det da?

 

I tillegg har jeg blitt skikkelig sjuk med vondt i magen sammen med forkjølelse og bihulebetennelse, og er skikkelig svimmel. Var hos legen i dag og han sa jeg skulle være hjemme i morgen... Her gis det ikke ved dørene nei. Fortalte at jeg også før jeg ble sjuk hadde fått mer trøbbel med bekkenet og var skikkelig sliten og tidvis svimmel, så da ble han heldigvis enig i at jeg skulle få jobbe 50% frem til jul. Men så gir det meg dårlig samvittighet ovenfor jobben hvor det ligger så masse og venter. Åhhhhh, for en møkkaperiode i noe som skulle vært en trivelig førjulstid! :-(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en veldig grei tilvenning i barnehagen, begge gangene... så jeg vet, heldigvis ikke, hvordan det er å ha det sånn der. Her går leveringen supergreit om morran, vi kan få skrikinga når vi henter han fordi han blir avbrutt i leken og ikke vil det... Så ingen gode råd å komme med. Men det du sier om å ha han hjemme sammen med neste mann: Tror det blir veldig slitsomt for deg. I tillegg vil du jo bare utsette problemet til du skal ha barnehagetilvenning av to stk en annen gang.... Blir neppe lettere da. Så selv om det er tøft nå, er det nok lurest å fortsette det dere har startet på, tror jeg. Men hva sier barnehagen om hvordan han er når dere er borte? I de fleste tilfeller er det jo - heldigvis - sånn at ungene pleier å roe seg ganske fort når foreldrene har dratt. Er fort sånn at det er værre for foreldrene enn ungene....

 

God bedring! Her har jeg syk mann, og sykt (?) barn. Han spydde to ganger i natt, men vært fin i dag. Så håper det har gitt seg med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faylinn: Vi hadde en tilvenningsperiode med en del grining, men det var bare å bruke god tid og ikke la henne være så lenge av gangen i begynnelsen.. Nå stortrives hun og har så vidt tid til å si hade til oss når vi leverer henne, og vil til tider være litt lenger når vi henter henne....

Men jeg forstår veldig godt at det skjærer dypt i hjertet når det er sånn, men hvis man er litt tålmodig og holder ut så går det seg nok til etterhvert.

Det skal jo ikke være sånn - for alltid - men for en periode er det nok helt naturlig....

 

Bic: God bedring i heimen.... Her har det også bare vært sykdom i det siste så håper det holder seg unna en stund nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da.. *trøste*

Jeg var vel akkurat sånn som sønnen din da jeg var liten. Ville ikke i parken, men da jeg begynte i bhg gikk det greit etter en stund. Husker ikke et sekund av det nå da, så det gikk nok bra selv om mamma har fortalt at hun syntes grusomt synd på meg!

Jeg hadde en mamma som var hjemme hele dagen da så hun valgte å ta meg ut av parken å vente litt. Siden jeg ikke har barn fra før av aner jeg ikke hva som er best. Tror nok sønnen sin ville satt pris på et år hjemme med mamma, men oppi alt det her skal du jo få tid til en ny liten baby samt hus og hjem. Tror nok det beste er å la storebror utfolde seg i bhg slik at du orker hverdagen hjemme.

 

Å bli syk oppi alt dette kan ikke være morro. Godt du har fått en gradert sykemelding av legen din. Høres ut som du trenger litt hvile nå! Jobben klarer seg helt sikkert :) Den koselige førjulsperioden kommer nok skal du se bare du får litt overskudd :)

 

Bic: er mann og barn blitt bedre??

 

Lille Rose: hva skjer med prøvesmaking av disse smulteringene du skrev at du laget her forleden dag?? har ikke fått noen invitasjon på det her jeg assa :P

 

Ellers håper jeg at alle har det bra. Jeg har fått hjem Thomassen min. Bekkenet er ikke bra. Vurderer å droppe fysio i sal på tirsdag bare for å la det hvile. varmtvannsbasseng har jo hittil vært en suksess så det har jeg planer om å dra på. Lillegull ligger å sparker i magen å det er bare 80 dager igjen til termin :D jippi !!! (bare 19 dager til JUL:D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: Mann er ikke bedre, nei, men han tar nå medisinene sine og når de virker går det bra til de ikke virker lenger.... Barn er i fin form i dag også, så ser ut som det var kun den natta, heldigvis. Han var litt varm tidligere, så må sjekke tempen på han i ettermiddag....

 

Jeg skal ikke til fysio på tirsdag, skal til optiker. Men jeg syns ikke salbehandlinga hjelper noe særlig lenger, så jeg vurderer å droppe det for godt og heller bruke tida til hvile... Er jo ikke mange gangene igjen... Føler meg så sliten for tida, hjelper ikke på å ha både unge i hus og syk mann... samt styre med visninger med jevne mellomrom. Så føler at jeg har bare lyst å droppe alt av fysio, både basseng og sal, og bare ligge på sofaen... Men bør vel fortsette med bassenget iallfall...

 

Jeg vil også ha invitasjon til smultringsmaking, altså! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøst. Det de sier i bhg er vel at det går bedre dag for dag. De siste dagene har hann grått til og fra den første timen eller så, og etter det gikk det greit. I dag er ikke den "tanten" han kjenner best der, så jeg er veldig spent på hvordan det går. Jeg drar vel og henter han om ikke alt for lenge selv om det sikkert hadde vært godt å hvile enda litt for meg selv. De to siste nettene har han hatt mareritt også forrsten, og det pleier vel å være et par uker mellom dem til vanlig. Heldigvis sover han litt roligere nå slik at det ikke er noe problem å ha han mellom oss når han trenger det.

 

God bedring til alle syke, og stor sympati til dere som sliter med bekkenløsningen. Jeg har fremdeles greie dager når jeg ikke er på jobb, og det ser ut til å funke bedre enn fysio syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faylinn: Det lover jo godt at det går greit etterhvert i barnehagen. Det er jo en tilvenningsperiode. Det er tøft når det står på, men det går seg heldigvis til.... Og at han har mareritt, er jo også fordi han fordøyer mange inntrykk - ikke nødvendigvis fordi han bare har det fælt. Om det skulle være en liten trøst...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva folkens.... Enda en uke er nesten ferdig å vi er nærmere målet enn noen sinne :D

 

Gooooood helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i morra er jeg 30 uker på vei!!!!

 

Og til tross for sykdom i huset, er seigmenn-produksjonen ved like her i huset, nå i flere smaker hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter....

 

Da var det søndag i gjen og gubben er på toget og koser seg.

Jeg sitter hjemme med plager i bekkene. Ukene løper mot slutten og snart er det en til i denne familien.

Nå ser vi på hus og har fått muntlig beskjed om hva vi kan få i lån fra bankken.

 

Det en store steget etter det andre kommer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært ute og lagd snølykt og jeg har sett på at de andre har lekt i snøen og akt... Veldig morsomt syns de, men var kaldt i dag... brrr... Etter middag er det pepperkake baking og så er dagen over og vi kan slappe av med beina høyt... :)

 

Lille Rose: Blir spennende med evt huskjøp snart da :) Alltid spennende det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...