Gå til innhold

Er barna deres flinke til å spise med bestikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke vår gutt på 2,5. Han har visst mistet helt interessen og spiser bare med fingrene...:( Det blir jo stortsett ganske grisete hvis man har litt "våt" middag.. noen tips for å øke interessen?

Skrevet

gutten min på 2år og 8 mnd spiser både med skje og gaffel det har han gjort i noen mnd nå...nå i det siste har han begynt å hente kniven også :)

det kommer nok snart at gutten din også begynner med bestikk....

Skrevet

Sønnen min er ganske flink til å spise med bestikk men det hender han spiser med hendene fordet. Gjør han det, så gjør han det. Men som regel bruker han gaffel eller skje. Han har spist selv siden han var rundt 10 mnd, så har fått en god del trening.....hehe. Han er 2,5 år.

Skrevet

Min to-åring spiser fint med både gaffel og skje, men er stadig bortpå med hendene fordet. Jeg synes ikke det gjør noen ting. Er en del av det å utforske og bli kjent med maten sin.

Skrevet

Guttungen på 2 år og 6 mnd spiser (og har gjort det en stund) fint med både skje og gaffel. Hjelper til litt med hendene innimellom, men tror det er mer av gammel vane.

Han kan bruke kniv også, men tukler litt og må holde fast maten med den andre hånda. Kniv og gaffel samtidig blir ennå litt for mye for han.

Skrevet

Snuppa spiser med både skje og gaffel og det har hun gjort lenge hun er nå 2år og 2 mnd. Hun har aldri spist med fingrene egentlig.

Skrevet

Jenta vår som blir 3 i februar er flink med skje, kniv og gaffel når hun bruker det, men i løpet av et måltid går det mest i fingrene og det tenkte jeg kanskje burde fases ut etter hvert...

Jeg har hatt mye hell med at hun får klistre klistremerke på noe jeg har tegnet på papp og klippet ut. Sist var det en prinsesse. Vi hadde en del krøll med tannpuss blant annet. Dersom hun var flink å sitte pent når vi pusset fikk hun klistre et klistremerke etterpå. Dette er stor stas.

Tror vi skal innføre dette til måltidene også etter hvert.

Skrevet

Må presisere at guttungen KAN spise med skje og gaffel, bare at han ikke vil. Spiser fint yoghurten og grøt feks uten noe gris av betydning og det har han gjort lenge (han har også fått spist selv leeeenge), men det er denne middagen da, hvor han plutselig ikke ser vitsen med bestikket...

Skrevet

Ja, det synes jeg:) Har akkurat fyllt 2 år og spiser med skje, kniv og gaffel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...