Gå til innhold

redd for å få før tia!! og er dere klar for baby ankomst??

Anbefalte innlegg

jeg fikk forrige mann før tia! og er bekymret for om det

skal skje i gjenn!! (bare 9 dgr)

jeg burde være glad for å slippe å gå så lenge...

men vi holder på med oppussing av bad og sov

så jeg har ikke orden i noe...

vil ikke ha en nyfødt hjem til kaos...kjenner det er "rede-instinktet"

som kicker inn :)

er dere alle klar for deres små nurk?

jeg har ei uke i gjenn på jobb...tenker jeg må ferdig stille

vogn, seng, stelleplass og klærne på noen dager da :)

Fortsetter under...

Jeg er helt klar...... alt er i orden (untatt bagen) og jeg går bare å venter....selv om det er 17 dager til termin...Huff er livredd for å gå lenge over jeg da.....begynte permisjonene på mandag, og det er kjempe deilig å bare slappe av, men hadde vært enda bedre å gå hjemme med vesla!

Jeg trodde jeg var klar, men fant fort ut at det er jeg ikke! Pakka fødebagen i går, og jeg har ikke nok klær til lillingen!!! Det hadde ikke vært så ille i utgangspunktet, men nå har jeg fått svangerskapsforgiftning, og har fått beskjed om å ta det helt med ro, så jeg får jo ikke handla inn det jeg føler jeg mangler!! Har bare lyst til å grine! Troddde jeg hadde god tid til å få ting i orden, men termin 22 desember, men nå blir jeg muligens satt i gang mellom 3 og 8 desember, og det er ikke lenge til.. Merker panikken kommer snikende...

Jeg tenker nå heller slik! Hva har det å si at alt ikke er helt klart? Så lenge nurket får nok næring og tørr bleie, ordner det meste seg etterhvert. De fleste av oss er forholdsvis spreke etter fødselen, og kan få ting på plass da! Skjønner at det hadde vært greitt å være ferdig med oppussinga først da!

Gjest Mammamoms *fødeklar*

Gulljente i magen:

Har du ikke noen som kan få handlet inn litt babytøy til deg da? Prøv å svelge unna panikken så godt du kan, for den hjelper deg i allefall ingenting.

Her er det bare 1 uke igjen til termin nå, 4.desember, og jeg tror vi har den første satartpakka i orden. Har ikke kjøpt inn så veldig mye babytøy, da vi ikke vet kjønnet, men vi har en grei samling i 50 og 56.

Det eneste jeg kommer på at jeg mangler er en amme-bh til meg... Synes det er så vanskelig å kjøpe det, men nå bør jeg bare få kjøpt en, så jeg i hvertfall har en til fødselen.

Fysioterapauten min fortalte om da hun fikk ett av sine barn for nesten 20 år siden, og de hadde ikke klart, ikke engang senga! Så, da mannen kom på Føden for å hente henne og babyen, så hadde han tatt med et pledd og en pappeske! og babyen stortrivdes der, og sov så fint i den til senga var klar. :)

Så, ingen grunn til bekymring, heheheh :) alt ordner seg nok.

Selv har jeg mer enn nok klart, og bare venter på at den skal sprette ut. Er 38 uker idag, men har fått beskjed for over en uke siden at babyen kan komme når som helst, kroppen er klar.

Annonse

Nei her er ingenting klart!

Eller, har kjøpt inn det meste, men vognen er forsinket, og sengen får ikk e plass på soverommet vårt, og vi har ingen alternative løsninger enda..

Vannlekkasjen på badet er fortsatt ikke påbegynt å ordnes, å krangle med forsikringsselskaper tar litt tid.. Ikke kommet i orden i ny leilighet enda engang, alt er bare kaos og rot her. Ville at det skulle bli så fint til henne :(

Begynner å grue meg til fødselen også. Hverken klar for selve fødselen, eller å få en baby i hus riktig enda.

Kjenner faktisk jeg bare blir mindre og mindre klar, kanskje det bare er nerver?

kjenner litt på dette jeg også... hadde en stor omgjøring i dag, flytta kleskap og kommoder for å gjøre plass, sist fødte jeg 14 dager før termin å det er vell derfor jeg sniker meg litt mellom desember og januar klubbene, har termin 8 januar, men ser nok for meg at det kan bli fødsel noe før, går faktisk å har litt pannikk for om fødselen skal starte nå ganske fort. hver gang jeg er ute å rører på meg begynner jeg å tenke på hva gjør jeg nå om vannet går osv. Hjemme er ikke så mye på stell, ingen klær er vasket enno, men fikk ryddet plass på badet i dag, så må vell begynne å vaske opp det lille jeg har vært å hentet. ;0)

Liker ikke å handle over nettet.. Er en sånn type som må "ta på" før jeg kjøper.. ;)

Jo, det er sikkert ikke noe problem å få andre til å handle for meg, men det var jo en av de tingene jeg har sett så fram til hele tida.. (Også skal det sies at jeg er farlig kresen....) *plystre*

Men det går nok bra.. Panikken kom når jeg plutselig innså at jeg kan bli satt i gang om bare en uke, og siden "alle" i min familie har gått 10-12 dager over, så har jeg vært sikker på at jeg ikke fikk tulla før neste år, men nå er jeg jo sikra at ho kommer innen 24 dager, og det er litt skremmende... :)

Forrige gang fødte jeg 5 uker før termin. Vi hadde flytta ut fra leilighet, og akkurat startet opppussing av nytt hus. Noe vi hadde planlagt å bruke tre uker på. Alt vi hadde av barneutstyr var satt på lager, og vi bodde midlertidig hos svigers med en 3-åring. Jeg jobbet fullt, og gikk så å si rett fra jobb til fødestua. Jeg var dødssliten og ingenting var ordnet.

Absolutt ikke noe og anbefale, men det ordnet seg. Litt stress for samboer som, i tillegg til å administrere opp-pussing, måtte ut å låne og kjøpe inn alt av utstyr. Man han klarte seg bra, og det meste kom på plass i løpet av et par dager. Det ble en litt kaotisk tilværelse 2-3 uker til huset var klart, men alt ordner seg som regel, og folk stiller opp. Litt rart å slippe hele kontrollen og la samboer ordne opp, men som sagt, han klarte det fint.

er akkurat ferdig med alt å er kjempe klar for at det lille nurket skal komme:-)

har veldig mye kynnere å går bare å håper at det skal utvikle seg:-D

Alle de fysiske og materielle tingene er helt klare, og har vært klar en god stund da jeg er ganske nøye på slikt =) he he

Psykisk?.. joda, har lest og lest og gleder meg til å komme i gang med fødselen. Da det er første gang og jeg ikke vet hva jeg går til er det litt skrekk blandet fryd =) men mest fryd da jeg gleder meg såååååååå utrolig til å se lille prinsen min =)

LYKKE TIL ALLE SAMMEN med alt!!!! ENJOIE!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...