Gjest Hellokitty03+09+13+13 Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 jeg har fått helt dilla på klementiner og bare må ha det. men er d farlig og spise for mye av d?
Månefeen ♥ Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Hehe, samme her Klementiner og appelsiner. Jeg holder meg til èn appelsin og evt èn klementin om dagen. Alt med måte uansett hva det måtte være
Ayka 09+13+14 Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 Hvorfor skulle det være farlig? *ei som lurer veldig*
Gjest Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 jeg dytter i meg maaaaange appelsiner og klementiner.. blir hauegal viss noen av dere kommer å sier at: neeeeiiii, babyen blir sinnsyk eller får fire bein av det.
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 Spis så mange dere vil - det gjør jeg. Det er jo bare sunt, og man kan ikke få overdose av c-vitaminer. Det som er til overs skiller kroppen bare ut :-)
Gjest leelu25 nr.2 er ei jente :) Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 Spis til du sprekker ) Det gjør jeg!! Medaljens eneste bakside er at når man i utgangspunktet er plaga med halsbrann blir det litt som å helle bensin på bålet
Ayka 09+13+14 Skrevet 20. november 2008 #7 Skrevet 20. november 2008 Har iallefall planer om å spise klementiner til jeg sprekker! Kunne liksom ikke helt skjønne på hvordan måte dèt skulle være farlig...
lille spira Skrevet 20. november 2008 #8 Skrevet 20. november 2008 Hvordan klarer å du oppi her og holde deg til en om dagen? Her går det gjerne ned 4-5 i slengen hvis jeg først setter igang hehe.. Klementinene er rågode nå altså!! Sambo er nesten mer glad i det enn meg, så det blir noen kg i løpet av sesongen
Collette Skrevet 20. november 2008 #9 Skrevet 20. november 2008 Bare spis så mange du orker! Jeg elsker klementiner, men de siste jeg har kjøpt har ikke vært gode. Jeg liker sure og litt saftige klementiner. Noen som har fått tak i noen gode i det siste?
Gjest Hellokitty03+09+13+13 Skrevet 20. november 2008 #10 Skrevet 20. november 2008 det var bra. for jeg spiser glatt 4-5 til dagen. jeg tenkte kanskje at jeg kunne få for mye c-vitamin i lengden, men da skal jeg nyte di to klementinene som er igjen i posen.
Månefeen ♥ Skrevet 20. november 2008 #11 Skrevet 20. november 2008 MmMmMmmm!! Jeg skulle gjerne spist flere om dagen, hadde det ikke vært for denne kvaaaaalmen som aldri gir seg
Elisa ♥2 barnsmor♥ Skrevet 20. november 2008 #12 Skrevet 20. november 2008 Jeg elsker klementiner og går her fort ca 2 kg hver dag, så dette er ingen pekefinger... MEN for gravide kan for mye sitrus fremkalle sv.skapskløe...min jm kjefter fælt på meg pga dette, sier jeg kan spise 1-2 om dagen...men det går bare ikke. En annen kanskje viktigere ting: C-vit er riktignok vannløslig, og derfor ikke farlig å få overdose av slik som fettløslige ADE:MEN mye C-vit er en stor belastning på nyrene nettopp fordi det skal skilles ut i urinen, så man kan ved store mengder få nyreproblemer- noe man ofte også er mer disponert for under graviditet. Bare til info- så gjør som dere vil, men viktig å vite. Dessverre klarer jeg ikke to walk the talk selv... Mens vi spiser klementiner- ta jern/ leverpostei e.l. samtidig- da tar kroppen opp dobbelt så mye av jernet!
isi* med liten januar spire!! Skrevet 20. november 2008 #13 Skrevet 20. november 2008 Jeg er helt hektet på klementiner. Å de må være kalde!!! Iskalde!!! Helst rett fra kjølen. Faaktisk så handlet vi på rema1000 i forgårds, og der hadde de sånn litt sure, saftige med tynnt skall som ikke er steiner i. NAMMIS!!! Men ellers så har Ica-super gode ;-) Her for en uke siden kom svigers familie på besøk, jeg kjøppte inn en pose med de siste mandarinene de hadde på butikken (søndagsåpent) og låg 3-4 i kjøleskapet ekstra som ikke ble lagt i skålen på bordet. Var mange som kom å gikk å jeg hadde ikke helt oversikten. Når da etter noen timer med lett babyoppdragelse og gravidhistorier og hørt for tusende gang om alle andre sin graviditet og alt jeg må begynne å gjøre, å ikke tenke på, er de på vei ut å jeg sjekker kjøleskapet for nååå skal jeg kose meg med klementiner. Siden de klemmentinene jeg hadde kjøppt forsvannt jo på ett blunk. *GRIBBER* hehhehe, å tror du ikke sambo har tatt ut de siste mandarinene for å fylle på da. HYL! Tipp om jeg var desperat. Hehehehehehehehe. Freste til sambo, og snakket ikke med noen før jeg hadde hellt i meg en liter oboy hehehehe. Så de som sier at babyen får hår på ryggen og 5 ører av klemmentiner, kan bare laaa være og si det!!! hehehe
isi* med liten januar spire!! Skrevet 20. november 2008 #14 Skrevet 20. november 2008 Hehehe, kanskje deerfor svangerskapskløen min har tatt seg opp litt i det siste. Jeg har det fra før av. Meen det er så godt. Jeg teenker på klementiner. Hehehe, er ikke flink og styre meg. Men klarer å styre meg på de andre tingene. Så lenge det kun går utover meg så
Gjest snartjuligjen Skrevet 21. november 2008 #15 Skrevet 21. november 2008 Hvorfor skulle det være farlig? :-) Antakeligvis har du C-vitamin-mangel - siden lysten er så stor!
Gjest Skrevet 21. november 2008 #16 Skrevet 21. november 2008 Det som er med klementiner er at de er proppa av fruktsukker, så har du svskapdiabetes eller vanlig diabetes er det ikke lurt å dytte innpå! Det er nok den eneste grunnen til at det kan vere farlig! Jeg hadde svskapdiab i forge svskap så jeg tynte de klementinene noe så innderli!
isi* med liten januar spire!! Skrevet 21. november 2008 #17 Skrevet 21. november 2008 Hihi alle vit var ok på prøvene. Tror bare det at det er fordi de er sååå gode :-D
Blind Gudinne Skrevet 21. november 2008 #18 Skrevet 21. november 2008 Tja... til du blir trill rund og oransje kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå