Gå til innhold

hvor mange klementiner kan jeg spise?

Anbefalte innlegg

Gjest Hellokitty03+09+13+13
Skrevet

jeg har fått helt dilla på klementiner og bare må ha det. men er d farlig og spise for mye av d?

Skrevet

Hehe, samme her :) Klementiner og appelsiner. Jeg holder meg til èn appelsin og evt èn klementin om dagen. Alt med måte uansett hva det måtte være

Skrevet

Hvorfor skulle det være farlig? *ei som lurer veldig*

Skrevet

jeg dytter i meg maaaaange appelsiner og klementiner.. blir hauegal viss noen av dere kommer å sier at: neeeeiiii, babyen blir sinnsyk eller får fire bein av det. :P

Skrevet

Spis så mange dere vil - det gjør jeg. Det er jo bare sunt, og man kan ikke få overdose av c-vitaminer. Det som er til overs skiller kroppen bare ut :-)

Gjest leelu25 nr.2 er ei jente :)
Skrevet

Spis til du sprekker :))

Det gjør jeg!!

Medaljens eneste bakside er at når man i utgangspunktet er plaga med halsbrann blir det litt som å helle bensin på bålet ;)

Skrevet

Har iallefall planer om å spise klementiner til jeg sprekker! :P Kunne liksom ikke helt skjønne på hvordan måte dèt skulle være farlig...

Skrevet

Hvordan klarer å du oppi her og holde deg til en om dagen? Her går det gjerne ned 4-5 i slengen hvis jeg først setter igang :) hehe.. Klementinene er rågode nå altså!! :) Sambo er nesten mer glad i det enn meg, så det blir noen kg i løpet av sesongen ;)

Skrevet

Bare spis så mange du orker! :) Jeg elsker klementiner, men de siste jeg har kjøpt har ikke vært gode. Jeg liker sure og litt saftige klementiner. Noen som har fått tak i noen gode i det siste?

Gjest Hellokitty03+09+13+13
Skrevet

det var bra. for jeg spiser glatt 4-5 til dagen. jeg tenkte kanskje at jeg kunne få for mye c-vitamin i lengden, men da skal jeg nyte di to klementinene som er igjen i posen. :)

Skrevet

MmMmMmmm!! Jeg skulle gjerne spist flere om dagen, hadde det ikke vært for denne kvaaaaalmen som aldri gir seg

Skrevet

Jeg elsker klementiner og går her fort ca 2 kg hver dag, så dette er ingen pekefinger...

MEN for gravide kan for mye sitrus fremkalle sv.skapskløe...min jm kjefter fælt på meg pga dette, sier jeg kan spise 1-2 om dagen...men det går bare ikke.

En annen kanskje viktigere ting: C-vit er riktignok vannløslig, og derfor ikke farlig å få overdose av slik som fettløslige ADE:MEN mye C-vit er en stor belastning på nyrene nettopp fordi det skal skilles ut i urinen, så man kan ved store mengder få nyreproblemer- noe man ofte også er mer disponert for under graviditet.

Bare til info- så gjør som dere vil, men viktig å vite.

Dessverre klarer jeg ikke to walk the talk selv...

Mens vi spiser klementiner- ta jern/ leverpostei e.l. samtidig- da tar kroppen opp dobbelt så mye av jernet!

Skrevet

Jeg er helt hektet på klementiner. Å de må være kalde!!! Iskalde!!! Helst rett fra kjølen. Faaktisk så handlet vi på rema1000 i forgårds, og der hadde de sånn litt sure, saftige med tynnt skall som ikke er steiner i. NAMMIS!!! Men ellers så har Ica-super gode ;-)

Her for en uke siden kom svigers familie på besøk, jeg kjøppte inn en pose med de siste mandarinene de hadde på butikken (søndagsåpent) og låg 3-4 i kjøleskapet ekstra som ikke ble lagt i skålen på bordet. Var mange som kom å gikk å jeg hadde ikke helt oversikten. Når da etter noen timer med lett babyoppdragelse og gravidhistorier og hørt for tusende gang om alle andre sin graviditet og alt jeg må begynne å gjøre, å ikke tenke på, er de på vei ut å jeg sjekker kjøleskapet for nååå skal jeg kose meg med klementiner. Siden de klemmentinene jeg hadde kjøppt forsvannt jo på ett blunk. *GRIBBER* hehhehe, å tror du ikke sambo har tatt ut de siste mandarinene for å fylle på da. HYL! Tipp om jeg var desperat. Hehehehehehehehe. Freste til sambo, og snakket ikke med noen før jeg hadde hellt i meg en liter oboy hehehehe. Så de som sier at babyen får hår på ryggen og 5 ører av klemmentiner, kan bare laaa være og si det!!! hehehe

Skrevet

Hehehe, kanskje deerfor svangerskapskløen min har tatt seg opp litt i det siste. Jeg har det fra før av. Meen det er så godt. Jeg teenker på klementiner. Hehehe, er ikke flink og styre meg. Men klarer å styre meg på de andre tingene. Så lenge det kun går utover meg så :)

Gjest snartjuligjen
Skrevet

Hvorfor skulle det være farlig? :-)

Antakeligvis har du C-vitamin-mangel - siden lysten er så stor!

Skrevet

Det som er med klementiner er at de er proppa av fruktsukker, så har du svskapdiabetes eller vanlig diabetes er det ikke lurt å dytte innpå! Det er nok den eneste grunnen til at det kan vere farlig!

Jeg hadde svskapdiab i forge svskap så jeg tynte de klementinene noe så innderli! :)

Skrevet

Hihi alle vit var ok på prøvene. Tror bare det at det er fordi de er sååå gode :-D

Skrevet

Tja... til du blir trill rund og oransje kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...