Gå til innhold

Er det virkelig slik at man vil babyene skal være tynnest mulig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en jente på 9,7 kg på 8 mnd kontrollen. Da jeg glad og fornøyd fortalte en venninne at jenten min var blitt så stor og at alt var helt perfekt på kontrollen, måpte hun bare. Da fikk jeg høre at ingen av hennes 3 barn hadde vært sååå store da de var 8 mnd. Hun sa hun var glad hennes barn ikke var tykke og at min jente sikkert kom til å bli overvektig når hun ble større. Jeg måtte være mer obs på hva jeg ga henne å spise o.l. Jeg synes ikke hun er tykk i det hele tatt. Bare helt perfekt. Ble ganske lei meg. Venninnen min skrøt skikkelig om hvor tynne og fine hennes barn hadde vært hele tiden. Fikk nesten følelsen av at babyer skal være tynnest mulig. Hvordan føler DU det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en gutt på 8 mnd som er 10,5 kg, så tørr ikke tenke på hva hun hadde sagt om han, hehehehe =D

Syns han er helt perfekt!

Det er jo bare herlig om de har litt runde, gode lår og smilehull her og der :) Og så har de litt å gå på om de blir syke og når de begynner å frese rundt.

 

Og ærlig talt, sorry for at jeg sier det om en venninne av deg, men HALLO? Hvor dum går det an å bli?? Alle barn er forskjellige, og så lenge de følger kurven sin og har det bra, så er det ingen ting å bekymre seg for. Hun har litt feil fokus spør du meg..

Og om det hadde stemt med at stor baby = overvektig som voksen, så hadde jeg vært diger, haha! Var ei lita tjukkebolla da jeg var baby, men har alltid vært nærmere for tynn enn andre veien..

Så bare kos deg med jenta di du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt veier 8,5 kg å er 69 lang så han er litt rund han å selvom vekten ikke er det helt store.

Å helt ærlig så er babyer som har litt å gå på er finere enn tynne babyer..Tynne babyer er helt nydelig dem å så ingen må misforstå meg, men jeg syns det er så søtt med bollekinn, dobbelthake osv:)

Søsteren min fikk faktisk beskjed om å "slanke" dattra si, altså slutte å gi henne den siste flasken med melk før sengetid som hun elsket!

Søsteren min ble jo helt sjokkert over å få den beskjeden, men valgte å ikke bry seg om det helsesøsteren sa! Da var hun ikke ett år engang, nå er hun 4, å tynn som bare det!!

Det de har som er ekstra renner jo av når de begynner å røre på seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg helt enig med de over meg her. Venninnen din burde aldri ha sagt det der. Jenta mi var akkurat 9 kg på 8 mnd kontrollen og har nydelige bollekinn =) Hun er helt perfekt, akkurat som datra di. Hvis det er en slanketrend for babyer blant mødrene har vi et seriøst problem. Kos deg med den perfekte beibien din og husk at det er venninnen din det er noe galt med og ikke deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at barnet ditt har det bra og legger på seg normalt! Syns derimot synd på din venninnes barn om venninna di fortsetter med et slikt syn på kropp og utvikling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har jente som er lengre og tynnere enn normalen. Det bekymrer jeg meg for i tilfelle hun blir syk f.eks...da har hun jo mindre å gå på. Hun har heldigs lagt en del på seg siden siste kontroll...så nå begynner det å komme skikkelige bollekinn.

 

Hurra for trill runde bebiser meg gode kinn. Det er jo det som er babyfasongen. :)

 

Hun vennina di er rett og slett frekk syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...