nygift med spire i magen nr2 Skrevet 19. november 2008 #1 Skrevet 19. november 2008 Vi skal starte med grøt til jenta vår i morra som er 4 mnd, da kun rett og slett ikke blir mett nok av MM om kvelden. Men jeg lurer veldig på hva vi bør begynne med ? Ei venninne snakka om HIPP sin med fersken og banan for den er glutsenfri, dermed fin å starte med ? Noen med erfaringer ? Hvor mye bør jeg gi henne de første gangene ? Bør jeg gi henne ho malt eller noe ved siden av så magen ikke stopper opp ? Skal jeg gi ho grøt rett før leggetid ? Er HELT grønn på dette området så må bare spørre meg frem jeg... sorry hold ut med meg.. hehe
Mamma`n til Frøya ;) Skrevet 19. november 2008 #2 Skrevet 19. november 2008 Hei. Hun her vil ikke ha annet enn Hipp, vi har prøvd alle & Hipp sin 4 mnd grøt smaker desidert best Vi begynte med noen teskjeer & har nå økt til ca 70 ml vann, det står hva full porsjon er på pakken, Så drikker hun ca 130 ml mme etterpå. Dette varierer nok mye. Hun ble litt hardere i magen da vi begynte med grøt, så hun får malt i melken & det fungerer kjempebra. Her er det kveldsmat i halv 7 tida & leggetid 7-halv 8. Artig å begynne med fast føde Lykke til.....
Petuniamor Skrevet 19. november 2008 #3 Skrevet 19. november 2008 Vi bruker også den fra Hipp. Økologisk, populær hos mini og så unngår vi Nestle pga at de har en del svin på skogen når det gjelder ufin markedsføring. Heia forbrukermakten;) Står litt om det på Aftenpostens sider i dag: http://dinmat.aftenposten.no/content/view/full/20511 Det som kan være positivt med en av Nestle sine typer begynnergrøt er at den skal blandes med morsmelk. I Hipp er det mme og den skal blandes med vann. Noen synes det er bra å kunne bruke morsmelk. Synes det blir stress å pumpe til grøten jeg da, så jeg passer på å amme rett før grøt foreløpig, sånn at hun får i seg de stoffene i morsmelken som skal være bra for fordøyelsen (leste om det i hefte fra helsestasjonen "mat for spedbarn"). Vi startet med en liten smak hver dag over lengre tid, og økte gradvis. Har ikke hatt noe problemer. Lykke til, det går nok strålende:)
Tante Gustava Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 Mini elsket Nestle sin maisgrøt. Risgrøten gikk ned uten innvendinger, men tydelig at maisen var best. Har ikke prøvd HIPP sin, er jo svindyr, så så lenge han likte Nestle sin syns jeg det var greit. Både maisgrøt og risgrøt er glutenfri. Jeg startet med en teskje, neste dag to osv. Han elsket grøt fra første stund og satt og gapte etter mer så vi økte fort i mengde, uten problemer. Avføringen ble noe tørrere, han ble vel kanskje litt hard i magen, men det kan like gjerne være fordi han fikk i seg mindre væske siden han hadde puppenekt en periode. Hvis hun blir hard i magen kan du enten blande litt malt eller sviskepure i grøten. Evt en teskje matolje. Vi startet med introduksjon av grøt midt på dagen i tilfelle han skulle få mageknip... Men når vi så det gikk bra, gikk vi over til et måltid på morgen og et på kveld (ca 1/2-1 t før leggetid)
hormonia&alienimagen3 Skrevet 19. november 2008 #5 Skrevet 19. november 2008 Nestle mais grøt er god,den sniker tilog med jeg litt av :0P thia har fått den til frokost i nesten fire mnd nå...
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 vi har holdt på lenge nå med å innføre grøt, begynte med nestle son maisgrøt en liten stund, ville ikke spise, kunn et par teskjeer, prøvde da hipp sin, men den brakk hun seg bare av, likte aboslutt ikke den, syns selv den smakte pyton..hehe..prøvde nestle sn risgrøt, ikke sukse, men kan skjønne det, smakte jo ingenting, så nå er vi tilbake på maisgrøten til nestle, det går unna som bare det:) har ikke merket noe forskjell på magen hennes i det hele tatt, så hun har tålt grøten bra. du kan eventuelt prøve sviskemos, men den var ikke populær her for å si det sånn..hehe lykke til:)
halloween-termin :) Skrevet 20. november 2008 #7 Skrevet 20. november 2008 Vi bruker ikke nestleprodukter i det hele tatt. Begynte med hirsegrøt fra helskost - og har også brukt Hipp produkter. Ønsker å bruke mest mulig økologisk, og å gi grøt uten sukker. Dette var på forrige - for minstemann er bare noen uker - men vi kommer til å gjøre det samme for ham.
nygift med spire i magen nr2 Skrevet 20. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 20. november 2008 Tusen takk for mange gode svar Jeg har vært byen rundt for å finne HIPP grøt idag, men måtte gi opp til slutt så det ble maisgrøt her... men snuppa så ut til å like det godt... fikk bare en par skjeer,men så ut til å gå fint Nå gleder jeg meg masse til ho skal få mer i morra.. hehe... Men jeg håper jeg finner den HIPP grøten snart for blir jo veldig tungtvindt med MME i grøten. Jeg ammer jo til vanlig, men orker ikke driver å pumpe til grøtbruk skal jeg være ærlig, dermed blir det å kjøpe ferdig blandet MME. ( for de pulverpakkene klarer vi ikke bruke opp innenfor holdbarhetsdatoen.) Så jeg får leite litt rundt etter HIPP Takk skal dere ha jenter
Gjest Skrevet 20. november 2008 #9 Skrevet 20. november 2008 Ja jeg måtte kjøre 2 mil til en Meny butikk inne på ett kjøpesenter på for å finne denne HIPP grøten..hehe... De har en fra 6 mnd med pære og eple som lillegutt elsker, men den må jeg også land og strand rundt for å finne.
nygift med spire i magen nr2 Skrevet 20. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 20. november 2008 Ikke sant, det er for dårlig... syns at når butikkene først tar inn HIPP produkter kan de godt ha alle.... blir helt oppgitt jeg !! Her fant jeg den på 6 og den på 8 mnd, men altså ikke den på 4 mnd.... HÅPLØST!
mastermind Skrevet 20. november 2008 #11 Skrevet 20. november 2008 Her bruker vi bare nestle. Vet mange er imot nestle, men men. Har prøvd hipp noen ganger, blant annet denne 4mnd grøten mange her inne skryter av. Jenta nekter å spise den. Grusom og smakte utrolig søtt! Prøvde noen ganger, men hele pakka gikk i søpla. Maisgrøt har vært en kjempesuksess. Hadde fortsatt å bruke den hadde det ikke vært for at det skal vere melk i den, og det er litt mer styrete enn vann som skal være i 6mnd grøtene. Risgrøten var hun ikke begeistra for. Ble så mye klumper. Nå er hun 7 mnd og spiser alle nestegrøtene. Bruker god natt om kvelden, og veksler på det andre på morgen. ANbefaler absolutt maisgrøt til å begynne med, og en god skei! Vi har brukt aventskeiene, og noen gule og grønne med ole brum som vi kjøpte på ringo. Har også prøvd tommee tippiee begynnerskeier, men hun nekter.
kidos! Skrevet 20. november 2008 #12 Skrevet 20. november 2008 Vi begynte med nestle sin, og det ville hun ikke ha. prøvde og prøvde, og pga av flytting orket vi ikke kjøpe noe annet, tenkte det var mere konseptet fast føde hun protesterte på. Kjøpte hipp sin neste gang, men, den er jo litt dyrere da. dette gikk strålende. fordi vi trodde hun nå var mere vant til fast føde og litt pga prisen kjøpte vi nestle neste gang,men det var ikke aktuelt, så nå blir det bare hipp. Fikk en prøve på nestle i posten og prøvde denne senere. det endte med sprutoppkast. hun satt med ryggen inntil magen min etter maten(spiste noe motvillig) og kastet opp til langt utpå gulvet. Litt spøkeullt sier vi at frøkna har en fintfølende og idealistisk mage... jeg blander hipp med mme selv om det står vann på pakken. ikke noe problem det. får litt mere kalorier i henne på kvelden på den måten. blander med vann på morgenen, cr ikke noe forskjell i villigheten til å spise dette.
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 21. november 2008 #13 Skrevet 21. november 2008 Hos oss var det også bare HIPP sin som hun likte. Har prøvd diverse andre, og til dags dato (hun er nå 9.5 mndr) så er det bare den hun liker (vi har litt sviskemos i for risgrøt kan gjøre at det stopper opp litt i magen). Her er den heller ikke å få tak i over alt, men vi får den på Ica Maxi (ikke på vår Ica Nær eller Kiwi).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå